Gå til innhold

Dere som har vært hos dyrlegen med katt/hund. Hva betalte dere? Lønner det seg med forsikring?

Anbefalte innlegg

:) Driver å lurer litt på om vi skal skaffe oss forsikring på katten vår. 

Betalte nylig nesten 5000 kr for fjerning av tannstein og trekk av 2 jeksler, og selv om vi ikke håper det skal hendte noe med katten igjen så lønner det seg kanskje å få en forsikring slik at man slipper å svime av når regningen kommer ....

Katten vår hadde omfattende tannskade og måtte trekke 2 tenner....

Anonymous poster hash: e5691...663

Fortsetter under...

vi har flere katter og ingen forsikring. vi har valgt det slik fordi kattene vi har hatt har aldri hatt så mye problem.

Skulle de få det ville jeg vell vurdert det. men her er kattene mer ute enn noe annet sted, de kan være borte i lang tid av gangen.

Anonymous poster hash: fb7f6...ac1

Få deg for all del forsikring! Dette lærte vi den harde måten når pus ble påkjørt og vi måtte ut med 18000 for to operasjoner.

Anonymous poster hash: 0a6d2...ddd

Ja, det må dere gjøre!

Vår katt ble akutt syk, etter å ha drukker frostvæske. Vi betalte nesten 8000 på én uke, og det endte desverre med avliving... :(

Hun skulle vært forsikret.

Syntes forsovidt det er helt horibelt at det skal være SÅ dyrt å hjelpe være kjære firbente :(

Få deg for all del forsikring! Dette lærte vi den harde måten når pus ble påkjørt og vi måtte ut med 18000 for to operasjoner.

Anonymous poster hash: 0a6d2...ddd

Å hjelpes! Nå er katten vår 8 år og har aldri hatt noen problemer før, så dette er jo et engangshendelse, men jeg tenker om det skjer mer fremover så vil det jo blakke oss helt...

HI

Annonse

Jeg er dyrlege, og anbefaler på det sterkeste forsikring. Hvis uhellet skulle være ute og katten trenger en operasjon, særlig utenom åpningstid med vakttillegg, kan det fort bli veldig dyrt (20000++). Jeg vil anbefale Agria, et forsikringsselskap som kun driver med hunde- og katteforsikring. 

Anonymous poster hash: 8ec38...d65

Jeg er dyrlege, og anbefaler på det sterkeste forsikring. Hvis uhellet skulle være ute og katten trenger en operasjon, særlig utenom åpningstid med vakttillegg, kan det fort bli veldig dyrt (20000++). Jeg vil anbefale Agria, et forsikringsselskap som kun driver med hunde- og katteforsikring. 

Anonymous poster hash: 8ec38...d65

Betaler man et  fast beløp i måneden da? Hvor stor egenandel vil det være ved f.eks en operasjon tilsvarende den prisen du nevner her?

HI

Jeg har også katten min forsikret i Agira. Men forsikringen gjelder ikke på gamle katter, tror den opphører når katten fyller 10 år. Så sjekk det først. Helt sykt for det er jo ofte på en gammel katt man kan trenge forsikring.

Anonymous poster hash: 9d54d...30f

Jeg har også katten min forsikret i Agira. Men forsikringen gjelder ikke på gamle katter, tror den opphører når katten fyller 10 år. Så sjekk det først. Helt sykt for det er jo ofte på en gammel katt man kan trenge forsikring.

Vel da er det nesten ikke vist i for katten min er jo 8 år....

Helt sykt om det er slik ja, er jo nettopp på sine gamle dager katter og hunder for tannproblemer og andre vansker!

HI

Anbefaler forsikring på både hund og katt, det har vi. 

Betaler veldig mye i året for hunden, nærmere 4000, men de tjente vi inn i hans første leveår da han fikk e-coli og holdt på å stryke med av det. Måtte ut med nærmere 30-35000 i behandling for det, og betalte da kun egenandel (den er vel på en viss fast sum, samt en viss bevegelig prosentandel, men selvsagt bedre å betale det enn hele summen..). Har også livsforsikring på ham siden det er rasehund- da får man igjen kjøpesummen om hunden dør tidlig, evt deler av kjøpesummen om hunden blir gammel. 

Har forsikring på begge kattene også, den ene er rasekatt og har også livsforsikring på den, samt bare en vanlig forsikring på gatemixen. Betaler vel 1800 i året eller så på rasekatten, 800 for den andre. Har bare hatt bruk for den 2 ganger med kattene, så sånn sett har vi sikkert "betalt for mye", men jeg vil ha det som en sikkerhet, det skal ikke stå på pengene om de trenger behandling.

Men jeg tror nok ikke det er vist å tegne forsikring på en så gammel katt, jeg vet ikke om Agria tillater det. Og det er da også ofte klausuler med unntak på de plagene de evt har hatt før, feks var det klausul på mageproblemer på min hund en periode. Og så vet jeg heller ikke om de dekker tannstell? Vet iallefall at jeg ikke får noe igjen når jeg får renset tennene på hunden min, men mulig om man får det om det er ting som forårsaker plager og smerte. 

Men uansett, gå inn på agria.no og les om vilkårene, kanskje det finnes mulighet. Og uansett, om du får deg en ny katt noen gang, anbefaler jeg uansett forsikring på den.

Anonymous poster hash: 86584...3f5

Hva? Det kan vel ikke stemme? Min katt 13 år og jeg har forsikring i Agria. 

Ja, forsikring lønner seg alltid!

Anonymous poster hash: 7cc8e...e41

Annonse

Ja, men du tegnet den nok da den var mindre? Poenget er at det er aldersgrenser for når de akseoterer nytegning av forsikring, og evt også hva de da går med på å forsikre for. 

Hvor har du det fra? Jeg forsikret katten min da hun var 11 år gammel. Prøvde akkurat på sidene der og det står da ikke noe aldersbegrensning? Vet det er slik i banker, der er det som regel 8 år som er grensen, men Agria tar vel alle?

Ja, men du tegnet den nok da den var mindre? Poenget er at det er aldersgrenser for når de akseoterer nytegning av forsikring, og evt også hva de da går med på å forsikre for. 

Nei, tull og tøys.

Dette står på sidene deres:

Hvis katten din blir syk eller skadet

Veterinærforsikringen erstatter kostnader når en veterinær undersøker, behandler og pleier katten din hvis den blir syk eller skadet. Velg hvor mye du vil kunne få i erstatning per år, hvor mye du vil betale selv hos veterinæren (egenandelen) og om du ønsker tilleggsdekning for medisiner.

se-kryss.jpg  Vi forsikrer gamle katter - ingen øvre aldersgrense

Litt teit å spre falsk informasjon eller??

Jeg anbefaler Agria. Mange dyrleger har direkteoppgjør med de og de er spesialister på dyreforsikring. Forsikring dekker vel ikke tannrens med tannstein, den dekker ikke absolutt alt man kan få gjort hos dyrlegen. Hunden min måtte fikse en knekt tann og det kom på 10 000, betalte en egenandel på ca. 1 000 kroner. Betaler rundt 1500 i året for selve forsikringa.

Anonymous poster hash: 3de17...e67

Jeg sendte en mail til Agira i fjor el året før og spurte hvor lenge forsikringen gjelder og fikk da svar at den gjelder til katten blir 10 år. Jeg forsikret katten min når jeg kastererte og chip'et den, han var vel ca 6 mnd gml da. Er 6 år nå. Hilsen meg over her.

Jeg sendte en mail til Agira i fjor el året før og spurte hvor lenge forsikringen gjelder og fikk da svar at den gjelder til katten blir 10 år. Jeg forsikret katten min når jeg kastererte og chip'et den, han var vel ca 6 mnd gml da. Er 6 år nå. Hilsen meg over her.

Da har du noe annet enn Agria veterinærforsikring.

Det vet jeg ikke. Fikk et skjema den gangen hos dyrlegen. Fylte ut og sendte inn. Jeg får sjekke imorgen og ta kontakt med dem.

Det lønner seg absolutt. Har forsikret to hunder og en katt hos Agria. De har ingen øvre aldersgrense men det har en del andre og det var derfor vi valgte denne. Tror du må ha helseatteset fra vetrinær hvis dyret er over en viss alder da....

Har en huskatt og den forsikringen koster rett under 600 kr pr år.

To hunder koster 419 kr pr mnd men på de har vi fått brukt forsikringen flere ganger så er veldig glad for å ha den. Har senest idag hatt den ene hunden inne for å fjerne en kul på halen + tannrens. Totalkostnad var over 8000 kr og jeg betalte 3300 kr (tannrensen ble ikke dekket av forsikringen da).

Ingen av dyrene er utstillingsdyr eller noe og sånt kan ha betydning på prisen på forsikringen, men vi har den beste med minste egenandel og 10% av summen. Denne inkluderer også utgifter til medisin og erstatning ved død.

Utrolig hvor dyrt selv småting er når det gjelder dyr....

Det er mange selskaper som selger forsikringer til dyr. Utrolig forskjellige vilkår når det gjelder både alder, egenandel og erstatning de utbetales. Ville tatt en ringerunde.

Tannrens og tannsteinfjerning er vanlig vedlikehold og blir ikke dekket. Tenner som løsner/blir skadet pga dårlig munnhygiene blir heller ikke dekket. Dette kan forebygges ved å pusse tenner hver dag (!) med spesialtannkrem til både hund og katt.

Jeg er dyrlege selv og hadde ikke turt å ikke forsikkre dyrene mine. Det er et must! Det kan bli fryktelig dyrt hvis det er noe.

Når det gjelder prisene må det være sånn. Det koster utrolig mye med godt utstyr, kursing og videreutdanning av ansatte. Ekstra billige veterinærer er jeg skeptisk til. Hva sparer de inn pengene på? Gammelt utdatert eller minimalt med utstyr? Billige minimalt med medisiner? Dårlige fasiliteter? Rovdrift på sine ansatte? Nei, da drar jeg heller til et sted jeg vet det er bra, så får det koste det det koster!

Anonymous poster hash: a8267...57d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...