Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver her - kanskje tema er mer relevant for 3.semesterdamer...?

:)

Hei damer,

Noen fler som har stort symfysemål? Jeg er uke 28 og 2 cm over snittet.

Uten at jeg helt skjønner hva det betyr egentlig.

Mulig jeg er en uke lengre enn OUL sier, da privat UL viser termin en uke før - og i så tilfelle er målet helt OK.

Men noen andre sm har opplevd det samme?

Liker

Svar

Multisitat

Rediger

Rapporter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symfysemål måler deg, babyen, morkaka og fostervann. Det viktigste er at man følger sin kurve. Skal sis at målet er avhengig av babyens stilling, og målet kan variere endel i forhold til hvem som tar det

Skrevet

Symfysemålet mitt har ligget godt over det grønne feltet hele veien dette svangerskapet. Det betyr i mitt tilfelle absolutt ingenting. Jeg har jevnlige tilvekstkontroller med ultralyd, og barnet er aldeles gjennomsnittlig stort.

Skrevet

Takk for svar. Legen ville ha meg inn på glukosebelsnngstest for sikkerhets skyld - selvom jeg er innenfor det grønne feltet. Sort SF mål kan betyr svangerskapsdiabetes, mente han - eller han ville ihvertfall utelukke det.

Jeg satser på at det kun er at jeg er en uke lengre enn antatt - det passer bedre med mine egne beregninger for unnfangelse også :)

Skrevet

Hvis du ikke har noen av de andre risikofaktorene, hadde jeg ikke giddi å tatt glukosebelastning!!! Er flere andre og mer sannsynlige årsaker

Skrevet

Detsamme tenker jeg. Men jeg tar testen sånn just in case.... Det hadde jo vært for teit om jeg mot alle odds hadde sv.sk.diabetes og ikke fant de ut pga ikke ville ta test.... Better safe than sorrey, men jeg kjenner at jeg ikke er så veldig stresset egentlig.... Regner med bolla bare en kokt en uke ekstra :)

Skrevet

Hvis du har fulgt kurven din sånn ca, hadde jeg ikke vært bekymret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...