MammaHåp1 Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Er det vanelig med en så stor mage at det ser ut som jeg er 5 mnd på vei når jeg bare er 11+1? Jeg er normalvektig og har ikke noe spesielt stor mage fra før....den har bare blåst seg opp som en ballong, sliter virkelig å sjule magen min..... Var på ul 6+2, da såg legen et embryo, går det an at det er flere uten at det blir oppdaget når jeg var så tidlig på ul?? Jeg skjønner ikke at det skal gå an ha en så stor mage bare 11uker.... Noen andre med mage?? Og er det noen som ikke har mage enda?? Hva er deres erfaring? Setter stor pris på svar:)
Gladmor30 Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har en skikkelig gravid mage, og jeg har blitt avslørt på jobb :/ er 11,3 uker. Dette er mitt 3. Sv. Skap.. Magen var ikke sånn de andre gangene så tidlig. Er dette ditt første?
Prøvepånr2 Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Jeg er førstegangsgravid, 9+5 idag. Klarer nesten ikke skjule magen, den blåser seg opp, spesielt på kveldene! Må straks kjøpe nye bukser, men tenker vente til etter tidlig ul i morgen.. Gleder meg til det går noen uker til så jeg kan "slippe magen ut" og bare la alle vite det
Evas cecilie Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Dette er min nr to. Er vel rundt 6 uker og har allerede fått spørsmål på jobb om jeg er gravid. Magen er skikkelig oppblåst.
Heklemamma Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Dette er min nummer tre. jeg har allerede fåt gedigen mage.. hehe.. Hadde håpt på å skjule dette en stund, men jeg tror egentlig vi bare kan glemme det. Spesielt nå som det er sommer og hele pakka. Heldigvis har vi fått henvisning til tidlig UL pga mistanke om tvillinger (ikke fått time ennå), så om alt ser bra ut på den tidlige UL, så offentliggjør vi nok graviditeten litt tidligere enn først planlagt..
pergosliter Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Dette er min nummer tre. jeg har allerede fåt gedigen mage.. hehe.. Hadde håpt på å skjule dette en stund, men jeg tror egentlig vi bare kan glemme det. Spesielt nå som det er sommer og hele pakka. Heldigvis har vi fått henvisning til tidlig UL pga mistanke om tvillinger (ikke fått time ennå), så om alt ser bra ut på den tidlige UL, så offentliggjør vi nok graviditeten litt tidligere enn først planlagt.. Hvorfor mistenker dere tvillinger? Noen spesiell grunn? Jeg er egentlig redd for at det kan være to her, og ønsker meg ikke et risikosvangerskap! Lurer derfor litt! :-)
Heklemamma Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har vært utroig dårlig denne gangen, kasta opp og styra verre. Har ikke vært dårlig med noen av de andre + at jeg ikke kjenner igjen kroppens reaksjoner i det hele tatt, sover hele dagen, og er trøtt 24/7. Når jeg tok opp dette med JM, så sa hun at hun kunne henvise meg til tidlig UL, for å få slått fast om det var fler inni der. Så nå venter jeg bare på brev fra sykehuset. Jeg er ganske nervøs, for å si det sånn..
pergosliter Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har vært utroig dårlig denne gangen, kasta opp og styra verre. Har ikke vært dårlig med noen av de andre + at jeg ikke kjenner igjen kroppens reaksjoner i det hele tatt, sover hele dagen, og er trøtt 24/7. Når jeg tok opp dette med JM, så sa hun at hun kunne henvise meg til tidlig UL, for å få slått fast om det var fler inni der. Så nå venter jeg bare på brev fra sykehuset. Jeg er ganske nervøs, for å si det sånn.. Hihi.. jeg skjønner!! Jeg er pergotimestimulert, og har syke reaksjoner på disse hormonene. Håper på en baby, da siste svangerskap ikke var noen dans på roser! Lykke til! Blir spennende å se hvor mange de finner! :-)
plipp Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 Er det vanelig med en så stor mage at det ser ut som jeg er 5 mnd på vei når jeg bare er 11+1? Jeg er normalvektig og har ikke noe spesielt stor mage fra før....den har bare blåst seg opp som en ballong, sliter virkelig å sjule magen min..... Var på ul 6+2, da såg legen et embryo, går det an at det er flere uten at det blir oppdaget når jeg var så tidlig på ul?? Jeg skjønner ikke at det skal gå an ha en så stor mage bare 11uker.... Noen andre med mage?? Og er det noen som ikke har mage enda?? Hva er deres erfaring? Setter stor pris på svar:) Er det første gang? For de som har fått barn før kommer magen gjerne tidligere. Siden du sier "blåst seg opp som en ballong" tenker jeg at du antakelig har en god del luft i magen, kanskje har litt treg mage? Jeg er 11+5 nå, og var veldig oppblåst noen uker, det begynte allerede etter frokost og tok seg opp utover dagen, på kvelden så jeg ut som jeg var minst 6 mnd på vei. Det er hormonene som gjør at musklene i tarmen blir slappere (det er samme type muskler som dem i livmora, og de må jo bli slappere for at livmora skal kunne utvide seg) - så da går fordøyelsen saktere, og man blir oppblåst og får treg mage. Å spise fiber og drikke mye vann kan hjelpe litt, det hindrer ihvertfall at du ikke blir helt forstoppet. Jeg er mindre oppblåst nå enn for et par uker siden, bortsett fra det er det lite mage å spore, tror livmora fortsatt er gjemt nede i bekkenet.
MammaHåp1 Skrevet 2. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har ikke barn fra før, men stor mage. Takk for fiber råd. Blir spennende å se hvor stor den blir:) Stor jobb å skal sjule magen hvertfall:p
Shabaa Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Samme her. Snart 10 uker på vei og magen står i spreng (barn nr 1 ). Har dårlig fordøyelse nå så regner med det er luft som er årsaken til dette litt for tidlige mage fenomenet. En hel sjau å holde magen inne på jobb... hehe.. takker meg til nåtidens moter med store t-skjorter Noen har anbefalt meg å teste ut IDOFORM, Noen som har prøvd dette?
Sophia81 Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 Sist jeg var gravid klarte jeg ikke skule magen etter uke 10. Var undervektige da jeg ble gravid, men magen kom fort. Sikkert oppblåst som mange nevner, men likevel. Gleder meg til jeg er over 12 uker og kan slappe av
Lykkeligmamma84 Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Det varierer veldig her, noen dager helt grusomme, magen er kjempe stor og står i spenn.. Masse luft, andre dager ikke noe.. :/
Shabaa Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Hei igjen jenter Vil bare komme med en liten oppdatering ang min mage som har stått på spreng de siste 2-3 ukene. Denne er nå nesten borte! Jeg har ikke fått trent noe særlig de siste 2 mnd pga et kragebeinsbrudd.. men siden jeg nå har fått delvis løyve til å starte opp igjen treningen har jeg siden søndag hatt 3 solide treningsrunder. Dette har gjort underverk!! Så opp og hopp jenter Bevegelse sammen med en god dose vann og fiber får det til å løsne opp ser det ut til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå