Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 23. Og har ikke gått opp noenting. Jeg har ikke anlegg til å legge på meg., Er normalvektig fra før.

Var hos jordmor i dag, og hun uttrykte sin bekymring . Hun mente at om jeg ikke begynte å legge på meg måtte jeg legges inn på sykehuset for vektoppgang.

Noen som har vært borti lignende? Evt. har noen tips til hva man bør spise for å legge på seg litt? Syns det er så vanskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144060395-g%C3%A5r-ikke-opp-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

La ikke på meg med 1mann før uke 30 og det var ingen som sa noe til det, normalvektig..

Med nr to gikk jeg ned mange kilo og hadde bmi på undervektig.. La ikke på meg noen kilo igjen heller før jeg fødte.. Måtte til ekstra sjekker på sykehuset og var innlagt noen ganger pga væskemangel. Var plaget med masse kvalme.. 

er nå i uke 17 med nr 3 og har gått opp 1,5 kg. Alt den siste uka.. Har vært i 3 bursdager så kaker og is hjelper :-p

Eneste rådet å gi er å huske å spise frokost, lunsj, middag og kvelds mat. Vær nøye med å prioritere dette :) 

Jeg har bare gått opp 2 kg og en av de kg etter sist jeg var hos jordmor, skal i neste uke på 24-ukerskontrollen og lurer på om hun vil si noe om det. Men jeg er litt overvektig så det er kanskje greit da? Vil ikke si at jeg spiser ekstremt sunt, men spiser alle måltider bortsett fra ikke alltid kveldsmat.

Er 26+3 og gått opp 2-3 kg. Men jeg er overvektig så det er bare bra ! :)

jeg trodde barnet tok det den skulle uansett, slik at du kanskje har gått ned i deg selv liksom. 

Men det viktigste er jo å spise ofte da. Kanskje du kan spise ei skive mer og ei frukt mer osv. 

Jeg har nesten ikke gått opp i mine graviditeter.. Bare 5-6 kilo begge gangene, vekta har til nå vist -1kg. Men jeg er høy og har litt mer en normalvekt i bmi så jordmor har sagt at det er helt normalt at jeg ikke legger mye på meg. Men mitt spørsmål til HI.. Hva regner du om normalvektig?? Jeg regner meg selv som normalvektig selv om bmi min sier jeg har litt overvekt ... Tenker bare at dersom jm vil ha deg innlagt for vektoppgang at dere kanskje har litt forskjellig syn på hva som er normalvekt... Vet ikke, men trodde terskelen til innleggelse var ganske høy !

Jeg har bmi på 20.

Det er vel ganske vanlig for noen at man ikke legger på seg før rundt uke 30 ? Jeg er jo bare 23 ennå. Har nesten ingen mage ennå heller. Og ikke vann i kroppen-. Men babyen vokser som normalt. Trudde så lenge jeg spiser greit, så er det ikke så farlig om man ikke går opp så mye. Jeg har virkelig ikke lett for å legge på meg.

Jeg får bare prøve å spise flere måltider om dagen.

Annonse

Bmi 20 er jo på kanten til undervektig, MEN du kjenner in kropp og dine spisevaner aller best! Ikke la jordmor skremme deg med innleggelse dersom du spiser godt og Sundt!! Det er det viktigste! Dersom du får i deg masse sunn og god mat men vekta står stille og babyen har det supert så må du bare stå på ditt! Det er ikke er ikke kiloene som teller, men hva næring babyen får i seg og at den får nok om teller!!

Jeg er snart 24 uker og veier 1 kilo mindre enn jeg gjorde når jeg ble gravid, men jeg har mye å gå på da. veide 90 når jeg ble gravid og veier nå 89, men var nedi 87 så har jo lagt på meg litt av det tapte igjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...