Gå til innhold

Trenger hjelp og råd..

Nervøs93

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt ny innpå her, men håper allikavel på at noen kan hjelpe meg :)

Jeg var i 1,5 år ilag med mitt livs kjærlighet. Helt til november i fjor, da det ble slutt.

Jeg ble i desember i lag med en annen mann(må bare påpeke at han er adoptert fra Colombia, så han er ganske gyllen i huden)(han var vel mest en "rebound".. Og jeg har alltid elsket han det ble slutt med i november.

10 juni ble det slutt med han "rebounden".. Siste gang vi hadde sex var 6. Juni

14. Juni hadde jeg sex med mitt livs kjærlighet, og flere ganger etter det. Vi er vell så å si sammen igjenn..

Så kommer "problemet"

Jeg er gravid, men vet ikke hvem som er faren.

Siste mens var 31.mai

I følge en kalkulator på nettet viser det at befruktelsen fant sted rundt 14.juni

Men etter å ha tatt en graviditetstest med ukeindikator kom det gravid 2-3, så jeg er veldig usikker.....

Har tatt 3 vanlige tester og de viste alle + etter relativt kort tid, så er ganske sikker på at jeg er gravid.

Beklager for langt innlegg, men har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre?

Fortsetter under...

I ganske lik situasjon selv. Du må nesten bare finne ut hva du vil selv. Jeg fortalte begge de involverte om situasjonen. I min situasjon har den ene involverte også samboer - så ting har vært forferdelig vanskelig! Jeg er 12 uker i dag og har bestemt meg for å beholde. Han ene har kuttet meg fullstendig ut, mens han andre er sjokkert og redd for hvordan ting blir framover. Kjempe kjedelig situasjon, men husk: det i magen er det kun du som kjenner, føler og legger merke til, derfor er det ditt valg hva du gjør. Først og fremst ville jeg nok vært ærlig med begge parter. Du må vente til etter fødselen med dna-test, først da finner du ut hvem som er faren.. Gjerne litt lettere i ditt tilfelle når fedrene har så ulik bakgrunn :-) ta vare på deg selv og følg hjertet ditt!

Anonymous poster hash: c4218...604

• 4 uker senere...

Hei! Kanskje du har fått gode råd allerede, siden det er en mnd siden du postet..? Mitt tips er å få en tidlig ultralyd. Jeg var på en i uke 13 (privat klinikk, ofte bedre utstyr) og da kunne legen fastslå nøyaktig hvor mange uker og dager jeg var på vei utfra barnets størrelse. Kanskje du da kan få bekreftet nøyaktig når befruktning skjedde?:) lykke til:):)

Anonymous poster hash: 4ef84...c84

• 2 uker senere...

Hei! Kanskje du har fått gode råd allerede, siden det er en mnd siden du postet..? Mitt tips er å få en tidlig ultralyd. Jeg var på en i uke 13 (privat klinikk, ofte bedre utstyr) og da kunne legen fastslå nøyaktig hvor mange uker og dager jeg var på vei utfra barnets størrelse. Kanskje du da kan få bekreftet nøyaktig når befruktning skjedde? :) lykke til:) :)

Anonymous poster hash: 4ef84...c84

Dette vil jeg ikke anbefale.

Jeg fikk hjelp til å bli gravid, så vet nøyaktig når jeg hadde eggløsning.

Har vært på 4 ultralyder, er nå i uke 15.

Har fått 4 forskjellige datoer å forholde meg til mtp uker på vei, termin osv.

Det er ikke nøyaktig måling på ultralyd, de måler ca hvor stort forsteret er, og regner ca utifra det.

Hei,

for en lei situasjon du har kommet i. dette er ikke noe morro.

dersom du tenker deg at enkelte svømmere kan leve 8 dager (noen leger sier dette, vanlige er jo 5 dager), tenk deg da samleiet 6 juni + 8 dager = 13-14 juni. dersom svømmerene har levd så lenge som 8 dager kan nummer 1 ha gjort deg gravid. men dersom de bare levde i 5 dager så er det en større mulighet for at det er nummer 2. beklager at jeg ikke kan gjøre deg klokere.

angående termindato, og den kan flytte seg så ja det kan den og ja det vil den. men det er en forskjell på befruktet dato og termindato, tar man en tidlig UL så vil man kunne se fosterets alder og utover i svangerskapet vil fosteret vokse og kan derfor forandre termindato pga str etc, men en befruktningdato er en befruktingndato. den blir ikke forandret, men terminen blir forandret basert få fosterets str.

Anonymous poster hash: a1470...feb

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...