Gå til innhold

Ketsjup på pasta til små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere ketsjup på pasta til barna når de er snart to år?

Eller er det unøvendig når de er små?

Å hvilke tilbehør har dere til pasta?

Anonymous poster hash: a5847...850
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis ikke pastaretten inneholder en annen saus, dvs kjøttsaus, eller pesto eller noe annet med smak, så får han ketsjup på hvis han vil ha det ja. Ikke noe godt å spise bar pasta da...

Nå er det jo pasta som er tilbehøret til andre retter vil jo jeg si da, og ikke omvendt. Pasta kan man jo strengt tatt spise til det meste...

Anonymous poster hash: e805b...c5b
Skrevet

Ja, min på 23 mnd får ketchup på om det bare er pasta. Ellers lager vi pasta og kjøttsaus, carbonarna, mac and cheece.

Skrevet

ja, her bruker jeg nå ketchup på pasta, pølser og pizza. bruker den uten sukker.

Anonymous poster hash: 6946e...d34
Skrevet

Mine barn har jo fått ketchup på pølse og pasta fra da han begynte å spise det. hvorfor har noen en ide om at ting for så barn ikke skal smake noen ting og være helt rent. Min erfaring er at barn elsker å prøve ut masse smak og blir da mindre kresne når de vokser opp.. Så mitt svar..ja det er nødvendig ;)

Skrevet

Var pølser jeg også hadde tenkt å ha til pastaen.

Da blir det ketsjup til :)

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Men nå ville jeg aldri engang vurdert å servere pasta uten bolognaise, carbonara, arrabiata eller en annen ordentlig saus da. Ikke lov med ketchp på hverken pizza eller pastaretter her i huset. Det stinker gatekjøkken, er usunt, og er en smaksdreper. Mye vits i å stå i en time og lage ordentlig saus om den bare skal druknes i eddik, sukker og tomat uansett.

Men hvis du faktisk seriøst serverer ungen din pasta og pølse som et måltid er det jo bare å kjøre på med ketchup i tillegg, da er det ikke ketchupen som er det store problemet  :blink:

Anonymous poster hash: 0bc2d...90a
Skrevet

Jeg regner ikke pata med ketshup som middag. Når vi serverer pasta er det med en skikklig saus til, men pasta med ketshup er i det minste sunnere enn pasta uten noen ting.

Anonymous poster hash: e0cb2...1c9
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Men nå ville jeg aldri engang vurdert å servere pasta uten bolognaise, carbonara, arrabiata eller en annen ordentlig saus da. Ikke lov med ketchp på hverken pizza eller pastaretter her i huset. Det stinker gatekjøkken, er usunt, og er en smaksdreper. Mye vits i å stå i en time og lage ordentlig saus om den bare skal druknes i eddik, sukker og tomat uansett.

Men hvis du faktisk seriøst serverer ungen din pasta og pølse som et måltid er det jo bare å kjøre på med ketchup i tillegg, da er det ikke ketchupen som er det store problemet :blink:

Herre fred...... Stått opp med feil bein i dag eller er du alltid så krass?

Anonymous poster hash: f2faa...3d3

Skrevet

Men hvis du faktisk seriøst serverer ungen din pasta og pølse som et måltid er det jo bare å kjøre på med ketchup i tillegg, da er det ikke ketchupen som er det store problemet :blink:

Herre fred...... Stått opp med feil bein i dag eller er du alltid så krass?

Nei, veldig blid i dag jeg faktisk, men jeg synes likevel det er forkastelig å servere noe slikt. Andre hisser seg opp over forovervendte seter og manglende sykkelhjelm, vi har alle våre hjertesaker. Kosthold er viktig for meg. Og nei, det betyr ikke at barnet mitt får frossen spinatsmoothis som is, hvetegress shots til frokost eller brennesle-gelé i bursdagen sin. Det finnes mange mellomting mellom fanatisme og ren junk.

Skrevet

Men får barna dine f.eks aldri pølse i brød?

Skrevet

Her inne er jo alt feil å gi til middag!

Kjøttkaker er jo helt forkastelig å servere,pasta er forkastelig og alt annet som ikke er hjemmelaget.

Er faktisk ikke alle som har tid og overskudd til å begynne med hjemmelaget middag hver eneste dag!

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Men nå ville jeg aldri engang vurdert å servere pasta uten bolognaise, carbonara, arrabiata eller en annen ordentlig saus da. Ikke lov med ketchp på hverken pizza eller pastaretter her i huset. Det stinker gatekjøkken, er usunt, og er en smaksdreper. Mye vits i å stå i en time og lage ordentlig saus om den bare skal druknes i eddik, sukker og tomat uansett. Men hvis du faktisk seriøst serverer ungen din pasta og pølse som et måltid er det jo bare å kjøre på med ketchup i tillegg, da er det ikke ketchupen som er det store problemet  :blink:Anonymous poster hash: 0bc2d...90a

Nå er jo faktisk ikke ketchup usunt i det hele tatt. Faktisk er tomaten i ketchup sunnere enn ubearbeidet tomat.

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Men nå ville jeg aldri engang vurdert å servere pasta uten bolognaise, carbonara, arrabiata eller en annen ordentlig saus da. Ikke lov med ketchp på hverken pizza eller pastaretter her i huset. Det stinker gatekjøkken, er usunt, og er en smaksdreper. Mye vits i å stå i en time og lage ordentlig saus om den bare skal druknes i eddik, sukker og tomat uansett. Men hvis du faktisk seriøst serverer ungen din pasta og pølse som et måltid er det jo bare å kjøre på med ketchup i tillegg, da er det ikke ketchupen som er det store problemet :blink:Anonymous poster hash: 0bc2d...90a

Nå er jo faktisk ikke ketchup usunt i det hele tatt. Faktisk er tomaten i ketchup sunnere enn ubearbeidet tomat.

... Og i tillegg får man helt fint kjøpt ketchup uten sukker, så ser ikke problemet.

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Men nå ville jeg aldri engang vurdert å servere pasta uten bolognaise, carbonara, arrabiata eller en annen ordentlig saus da. Ikke lov med ketchp på hverken pizza eller pastaretter her i huset. Det stinker gatekjøkken, er usunt, og er en smaksdreper. Mye vits i å stå i en time og lage ordentlig saus om den bare skal druknes i eddik, sukker og tomat uansett. Men hvis du faktisk seriøst serverer ungen din pasta og pølse som et måltid er det jo bare å kjøre på med ketchup i tillegg, da er det ikke ketchupen som er det store problemet  :blink:Anonymous poster hash: 0bc2d...90a

Problemet med ketchup er vel mengden sukker de putter i?

Men her får guttungen ketchup på det han vil, da spiser han i det minste.

Skrevet

Anonymous poster hash: 0bc2d...90a [/quote

Jeez, flott at noen er perfekte... Om barna får spaghetti og pølse av og til, så tror jeg neppe det skader dem... Og syns ikke det er noe man skal ha dårlig samvittighet for, fortjener iallefall ikke en ovenfra-og-ned-overhøvling som dette. HI; Ta ketchup på du, og drit i sånne bedrevitere :)

Anonymous poster hash: 28d57...a59

Skrevet

Problemet med ketchup er vel mengden sukker de putter i?

Men her får guttungen ketchup på det han vil, da spiser han i det minste.

Jeg vet ikke hvor mye sukker som er i, men kan ikke skjønne at det blir helseskadelige mengder av det. Alt med måte, uansett hva det gjelder. Det er ikke sunt å leve utelukkende på vann og gulrøtter heller.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Mine har fått ketchup og nå ser jeg at de begynner å få utvekster på nesen, det står Idun på de... :o

Skrevet

Ja det får de begge, en på snart fire og en ettåring. Bruker vanlig type, den sukkerfrie er med kunstig søting. Skjønner ikke hva som er galt med hveken det, pasta eller pølser. Vi velger de sunneste variantene, med nøkkelhullsmerking. Nei, vanlig middag tåler vi her i huset ja, trenger ikke noe fancyscwansy opplegg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...