Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har tenkt å prøve å sy et lite lappeteppe til dukkesengen. Jeg har kjøpt stoffer, knappenåler, rullekniv, linjalmatte, sytråd.. men, må jeg ha symaskinnål eller følger det med maskinen? og.. hvordan er det med overtråd og undertråd? Må jeg kjøpe forskjellige typer? Høh.. jeg har overhodet ikke peiling altså Tenkte å prøve å sette meg inn i det da jeg skal på hytta i helgen, men det er kjedelig om jeg ikke har alt utstyret da Noen som kan tipse meg litt? Anonymous poster hash: 9e40d...2fb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Så søt du er Universalnål til maskinen følger med, så det trenger du ikke kjøpe. Du kjøper en tråd som du bruker til overtråd. Undertråden spoler du selv av samme tråd. Spoler følger med Lykke til! Anonymous poster hash: e5790...0f9
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 søt?.. heh... vel, tusen takk for svar i alle fall Da virker det jo nesten som jeg har det jeg trenger da Så spørs det jo om man får det til. HI Anonymous poster hash: 9e40d...2fb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Kjøpte selv forrige uke, så helt grønn. Men ble anbefalt å bruke skikkelig tråd. Gütermann er noe. Iallefall ikke de fra stoff og stil fikk jeg vite. Rullekniv og linjalmatte bør kanskje jeg også få meg;) På de fleste symaskiner følger det med ekstra nåler m.m. Sjekk den lille "lommen" på symaskinen;) Anonymous poster hash: 5f55e...da7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Æsj, jeg har bestilt fra stoff og stil jeg... Ja, ja, det får duge til øving da. Takk for tipset HI Anonymous poster hash: 9e40d...2fb
M og gutta Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har ingen problemer med tråden fra stoff og stil. .. sydd en del til baby m.m... Lykke til. . Det blir sikkert bra. Anbefaler deg en god stoffsaks også. Husk om du skal du i stretchstoff, så må du kjøpe egne nåler til det
M og gutta Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Spoler kan du heller ikke få nok av... greit å spole opp en to-tre spoler av samme farge. . Så slipper du å træ maskina hver gang du får tom for undertrå
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har ingen problemer med tråden fra stoff og stil. .. sydd en del til baby m.m... Lykke til. . Det blir sikkert bra. Anbefaler deg en god stoffsaks også. Husk om du skal du i stretchstoff, så må du kjøpe egne nåler til det Flott at tråden fra stoff og stil kan brukes:) og, god stoffsaks er nok lurt, ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk for svar. Stretchstoff, mener du da f.eks sånt jerseystoff som det er i babybodyer og slikt? eller mer jeans-stretch? HI Anonymous poster hash: 9e40d...2fb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Det ser ut som du har det meste, men jeg er enig med hun som sier at du burde kjøpe en tekstilsaks (husk at saksen ikke bør brukes til å klippe andre ting). Jeg har ikke egne nåler for stretchstoff (om det er snakk om tynnere tekstiler), men bruker egne nåler til jeanstekstiler og tekstiler som er litt harde. Det var iallefall slik vi gjorde på skolen (gikk design og tekstil), funket iallefall fint Det kan være fint med noen enkle sybøker eller mønstre etterhvert, og utstyr til å merke mønsteret på tekstilene (feks tekstilkritt). Og papir som en kan tegne mønsteret på. Anonymous poster hash: cc92b...e7c
Soon to be mum Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Ser du har rullekniv og matte, men har du sånn metall-linjal til å skjære langs for å få rette stoffbiter? Hilsen supermatør selv, så tilgi om det var et dumt spørsmål... Hahaha...
oslofrk Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Ja, kjøp en god saks, som KUN er til stoff! kritt til å tegne mønster har jeg også glede av, ellers høres det ut som du har mer enn nødvendig.. Lykke til!
Edelweis Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 hvor kjøpte du alt utstyret? jeg har en billig maskin. kjøpte stoff på jysk, tråd på garnforettning og begynte å sy. sydde flere barnehage vesker med for. enkelt og greit. men må ha litt utstyr nå når jeg skal prøve å avansere litt :-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Tusen takk for mange svar saks og kritt må jeg definitivt bestille! Jeg kjøpte alt sammen på stoffogstil.no. platevatt kjøpte jeg også forresten, til å ha inni sengeteppet så det ikke bare blir en løs lefse da må jeg ha noe baktrekk også og må sy litt "på kryss og tvers" oppå tepoet for at det ikke skal ramle ned i bunnen. Noen som har prøvd å sy lappeteppe med platevatt? Hi Anonymous poster hash: 9e40d...2fb
M og gutta Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har ingen problemer med tråden fra stoff og stil. .. sydd en del til baby m.m... Lykke til. . Det blir sikkert bra. Anbefaler deg en god stoffsaks også. Husk om du skal du i stretchstoff, så må du kjøpe egne nåler til det Flott at tråden fra stoff og stil kan brukes:) og, god stoffsaks er nok lurt, ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk for svar. Stretchstoff, mener du da f.eks sånt jerseystoff som det er i babybodyer og slikt? eller mer jeans-stretch? HI Anonymous poster hash: 9e40d...2fb Type jerseystoff ja.. går med vanlig nål også.. men den kan brekke lettere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå