Gå til innhold

Spedbarnbilstol fra biltema.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den grei?

Så at den kostet 400 kr. Vi har ikke bil selv, så vi må bare ha en på vei hjem fra sykehuset og når vi må ta taxi eller skal på biltur med foreldre.

Anonymous poster hash: 67501...1ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vert litt skeptisk.. Sjekk Forbrukerrådets og Trygg Trafikk sine tester.. mener at Biltema IKKE har kommet noe godt ut tidligere.. men vet ikke helt sikkert...

At du ikke har egen bil, vil ikke si at du ikke skal ta sikkerheten som 1.pri selv på korte turer...

Ulykken kan skje like utenfor huset ditt...

Skrevet

Jeg hadde aldri satt mitt barn i det sete. Jeg hadde heller gått enn og bruke det. Taxi har baby sete vist du ber om det på forhånd, men man må kanskje vente litt lengre enn om man hadde hatt det selv. Jeg ville heller ikke ha kjøpt brukt, men siden du er opptatt av og betale minst mulig, hadde jeg heller kjøpt et på finn.

Anonymous poster hash: 5cf53...be5

Skrevet

Hadde heller kjøpt et brukt av et kjent merke enn et nytt og billig av ukjent merke.

Det er ikke så ofte slike billigseter blir testet, men de gangene de er blitt det har de ikke kommet særlig bra ut.

Anonymous poster hash: d3c42...ddf
Skrevet

Hva med å låne på helsestasjonen ?

Anonymous poster hash: 46b8c...df0
Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt brukt av et anerkjent merke. Det får du like billig.

Anonymous poster hash: dc3f5...608
Skrevet

Never ever kjøpe billigsete! Tynn plast som sprekker og spidder babyen, ingen polstring mot trykk, og barn som blir kastet ut av setet som en kule ved kollisjon.... Bruk heller 1000 kr mer og kjøp et nytt sete fra acta, besafe eller noe, men aldri biligsete eller emmlajunga!

Anonymous poster hash: 0e053...914
Skrevet (endret)

En del forsikringsselskaper leier ut skikkelige bilseter for en billig penge hele perioden man trenger bilsete, bare bytter inn setet når man trenger et større. Hadde heller hørt med forsikringsselskapet mitt enn å kjøpe fra biltema...

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skrevet

Har kjøpt ett slik sete for en uke siden. Rett og slett for å bruke som en sitteplass i båten, he, he. Det var supert, festet sete med stropper i bærebøylen og vips hadde vi en plass vi kunne sette minstemann.

Det kostet 278 mener jeg å huske.

Men jeg ville ALDRI satt lillebror i det setet i en bil! Ikke for en liten tur engang. Man vet jo aldri når det skjer en ulykke...

Men det går fint ann å leie ett sete. Ikke er det dyrt heller. Vi leide sete til ett barn vi var avlastere for. Det var gjennom forsikringsselskapet. Nytt fint sete. Be Safe. Men det er mange år siden, så jeg husker ikke hvor mye det kostet.

Eller kanskje noen du kjenner vil selge deg ett brukt? Det er gjør jo ikke noe om det er brukt, bare du vet at det ikke er utsatt for en kollisjon eller er skadet. Og så bør det ikke være mer enn fem, seks år gammelt. For plast blir gammel og sprø og tåler mindre med årene.

Husk det er mye penger for lite om det ikke skjer noe. Men er lite penger å ofre ett liv...

Lykke til. :-)

Skrevet

Men er lite penger å ofre for ett liv. :-)

Skrevet

Aldri i verden om jeg ville hatt noe sånt til mitt barn, uansett hvor sjeldent man kjører bil.

Skrevet

Invester i et billig og godt sete. Brio til 1400, for eksempel.

Skrevet

Hvis dere ikke har bil, ville jeg bestilt taxi med babysete, eller leid ett når det var nødvendig. Dere kommer antakeligvis ikke til å bruke det mange turer når dere ikke har bil, da kan man ofte velge å ta buss eller taxi istede. Barnas hus o.l. her vi bor leier ut barneseter feks, går da per uke (koster et par hundrelapper). Når babyen din er rundt 6 mnd og sitter selv så kan du gå over på  bakovervendt stol som hn kan ha mye lenger, da ville jeg heller vurdert å kjøpe ett til å ha i reserve. Men babysetet varer ikke lenge uansett.

Anonymous poster hash: b45aa...3ee
Skrevet

Når det er sagt, så skal jo alle babyseter som selges være godkjent av statens vegvesen og europeiske tester da, skal det ikke??

Skrevet

Anonymous poster hash: 5bf49...ab2
Skrevet

Skrevet

Never ever kjøpe billigsete! Tynn plast som sprekker og spidder babyen, ingen polstring mot trykk, og barn som blir kastet ut av setet som en kule ved kollisjon.... Bruk heller 1000 kr mer og kjøp et nytt sete fra acta, besafe eller noe, men aldri biligsete eller emmlajunga!

Anonymous poster hash: 0e053...914

Det med Emnaljunga er feil. De hadde en feil på basen til babysetet, men den er utbedret. Gode seter.

Anonymous poster hash: d164a...371

Skrevet

Til #9: setter du fast barnet i et bilsete i båten? Hva om båten kullseiler? Galskap (så lenge vi ikke snakker umenneskelig stor yacht eller cruisebåt..) eller hva med  http://www.seaba.no eller 

Skrevet

Når det er sagt, så skal jo alle babyseter som selges være godkjent av statens vegvesen og europeiske tester da, skal det ikke??

Godkjent er dessverre ikke det samme som sikkert. Er svært få og enkle krav til den godkjenningen.

Anonymous poster hash: d3c42...ddf

Skrevet

Gutten er ikke satt fast. :-) Han ligger oppi med vesten sin på seg. :-)

Skrevet

Jeg sksl gi bort et acta graco bilsete 0-13kg. Bor i Akershus.

Anonymous poster hash: c6d61...38e

Skrevet

Skulle stå skal:) send pm om du vil ha:)

Skrevet

Du kan leie av NAF eller forsikringsselskapet. Jeg ville aldri stolt på ett billigbilsete til 400 kr!!

Skrevet

Vet ikke, men vi har en beltestol fra biltema som reservestol (brukes svært lite!), og den er nokså "kjip" altså. Veldig lett, og tynn i materialet. Har en fra Britax som hovedstol, og den er mye mer solid, og virker generelt sikrere og bedre.

Jeg skjønner at dere ønsker noe billig når dere ikke har bil da. Men vurder også å kjøpe en mer "ordentlig" stol på finn.

Jeg er ingen fanatiker, men synes ikke bilsikring er stedet å spare inn på...

Anonymous poster hash: 3e764...421
Skrevet

Hvis dere ikke har bil, ville jeg bestilt taxi med babysete, eller leid ett når det var nødvendig. Dere kommer antakeligvis ikke til å bruke det mange turer når dere ikke har bil, da kan man ofte velge å ta buss eller taxi istede. Barnas hus o.l. her vi bor leier ut barneseter feks, går da per uke (koster et par hundrelapper). Når babyen din er rundt 6 mnd og sitter selv så kan du gå over på  bakovervendt stol som hn kan ha mye lenger, da ville jeg heller vurdert å kjøpe ett til å ha i reserve. Men babysetet varer ikke lenge uansett. Anonymous poster hash: b45aa...3ee

jeg bestilte taxi med sete 0-9 kg i vinter, og jeg fikk sjokk når je så det setet. Det var for det første eldgammelt og kjempeslitt, ett merke jeg aldri har høyrt om. Og det verste var selene! Det var sånne seler som de har på babysetene på handlevogner, med andre ord ikke sikkert i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 0ac94...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...