Gå til innhold

Svangerskapsdepresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt andre svangerskap. Første gangen utviklet jeg en hormonelt betinget depresjon og jeg frykter at det skal skje igjen. Er det noen andre her som har erfaring med dette?

Kan to svangerskap være ulike mhp hormonnivåer og følelsesliv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke noe svar til deg.. Lurer på d samme selv. Men d lureste du kan gjøre er vel å prøve å forebygge.. Snakk me jordmor eller fastlegen.. D skal jeg. Lykke til!

Skrevet

Har dessverre ikke noe svar til deg.. Lurer på d samme selv. Men d lureste du kan gjøre er vel å prøve å forebygge.. Snakk me jordmor eller fastlegen.. D skal jeg. Lykke til!

Takk! :-) Denne gangen slipper jeg i det minste det store sjokket, og jeg vet hva jeg går til. Hvordan går det med deg så langt?

Skrevet

D har vært litt kjipt nå i starten. Har ikke gledet meg skikkelig enda, selv om d er veldig ønsket. Har få positive tanker osv.. Men jeg vet jo at d er jeg som må ta meg sammen, så jeg skal gå mye turer å være ute mest mulig.. Har hørt d skal være bra. For min del er det verst i starten, og så går d seg til :) dette er min 3. Og jeg tror ikke du skal ta d for sikkert at d samme skjer deg igjen. For ingen sv.skap er like:) har du hatt d bra til nå?

Skrevet

Takk for oppmuntrene ord. Forløpig er psyken normal, og det er et godt tegn. Sist merket jeg depresjonen allerede før jeg hadde en positiv test i hånda. Jeg håper og tror at dette svangerskapet blir bedre enn det forrige. Har snakket med andre som har opplevd svangerskapene forskjellig når det gjelder humør og psyke, og da har jentesvangerskapet vært ille og guttesvangerskapet ok. Så kanskje jeg er heldig å får en av hver :-)

Sist hadde jeg kun psyken som plaget meg, angstanfall og depresjon, mens fysisk var jeg i toppform. Jeg ønsket hele svangerskapet at jeg heller skulle hatt bekkenløsning eller ekstrem kvalme eller en annen form for fysisk plage, for depresjon er så vanskelig for folk å forstå.

Godt å høre at du har flere barn :-) jeg ønsker meg å 3, men nå får jeg først komme i mål med svangerskap nr 2 ;-)

Skrevet

Så godt å høre at du har d bra så langt:) d er ikke godt å ha vondt i psyken nei..selv var jeg ikke klar over at jeg var i en depresjon før begeret rant over og jeg måtte starte på antideppressiva for en liten periode. Først da jeg fikk meg selv tilbake la jeg merke til hvor langt nede jeg hadde vært. Men denne gang tar jeg alle forhåndsregler og er mer obs enn sist. Så jeg er ganske sikker på at dette skal gå bra. Du høres også positiv ut, så jeg er ganske sikker på at du skal komme deg gjennom sv. Skapet uten å måtte slite så mye som sist:) vi får stå på, og huske å ta godt vare på oss selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...