Gå til innhold

Lillemirakel2014, hvordan gikk det i dag??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei kjæreste Nemo_ :)

Det gikk desverre ikke så bra... knøttet hadde vokst for lite og hjerterytmen var veldig lav.. så det meste tyder på at det er i ferd med å gå galt, igjen.. :( Siden jeg var på Medicus (privat) så ønsket gynekologen min å sende meg rett til sykehuset på sånn fosterdiagnostikk for en second opinion som han sa. For det hadde hendt at han hadde tatt feil tidligere.. Så jeg fikk da beskjed om å dra rett dit, og etet ren times venting fikk jeg bare levert over ett skriv fra en dame som da sa at legen hadde sagt det ikke var noe vits (!) i å ta meg inn for en sjekk for om en UKE! :angry:  :o  Så da dro jeg hjem igjen, veldig fortvilt og trist.. og skremt og skuffa... Å gå uvitende ei hel uke til? Hadde vært grusomt...

Så jeg ringte frustrert tilbake til Medicus og gynekologen min ble meget forbannet over behandlingen jeg hadde fått. For om jeg må vente en uke kan det gå tapt viktig fosterdiagnostikk! Kanskje de klarer å se hva det er som alltid går galt i uke 7 hos meg, så man kan gjøre noe med det!

Så han hadde sendt en ny mail til sykehuset hvor han (sikkert profesjonelt og saklig) hadde sagt hva han mente om dette og at de absolutt burde ta meg inn på dagen! Og jeg ble bedt om å ringe opp sykehuset og høflig stå på mitt, noe jeg gjorde.. Møtte en meget hyggelig dame som ordnet så jeg nå skal få komme kl 13.30. Halleluja! Så da får jeg nok (slik jeg nå tror og føler selv) bekrefta en 5 abort på rad... :( Har ikke trua lenger... 

Så håper bare at jeg i det minste kan få et svar på HVORFOR det alltid går galt, for nå begynner jeg å bli psykisk sliten av dette...  :mellow:

Hei kjæreste Nemo_ :)

Det gikk desverre ikke så bra... knøttet hadde vokst for lite og hjerterytmen var veldig lav.. så det meste tyder på at det er i ferd med å gå galt, igjen.. :( Siden jeg var på Medicus (privat) så ønsket gynekologen min å sende meg rett til sykehuset på sånn fosterdiagnostikk for en second opinion som han sa. For det hadde hendt at han hadde tatt feil tidligere.. Så jeg fikk da beskjed om å dra rett dit, og etet ren times venting fikk jeg bare levert over ett skriv fra en dame som da sa at legen hadde sagt det ikke var noe vits (!) i å ta meg inn for en sjekk for om en UKE! :angry::o Så da dro jeg hjem igjen, veldig fortvilt og trist.. og skremt og skuffa... Å gå uvitende ei hel uke til? Hadde vært grusomt...

Så jeg ringte frustrert tilbake til Medicus og gynekologen min ble meget forbannet over behandlingen jeg hadde fått. For om jeg må vente en uke kan det gå tapt viktig fosterdiagnostikk! Kanskje de klarer å se hva det er som alltid går galt i uke 7 hos meg, så man kan gjøre noe med det!

Så han hadde sendt en ny mail til sykehuset hvor han (sikkert profesjonelt og saklig) hadde sagt hva han mente om dette og at de absolutt burde ta meg inn på dagen! Og jeg ble bedt om å ringe opp sykehuset og høflig stå på mitt, noe jeg gjorde.. Møtte en meget hyggelig dame som ordnet så jeg nå skal få komme kl 13.30. Halleluja! Så da får jeg nok (slik jeg nå tror og føler selv) bekrefta en 5 abort på rad... :( Har ikke trua lenger...

Så håper bare at jeg i det minste kan få et svar på HVORFOR det alltid går galt, for nå begynner jeg å bli psykisk sliten av dette... :mellow:

Neiånei :( Huff, nå ble jeg utrolig lei meg på dine vegne søte du...:( Men det fortsatt et lite håp, jeg krysser alt jeg har for at dette går bra kjære <3<3<3 Tenker masse på deg!

Annonse

Tusen takk for så gode og varmende ord dere flotte damer og jenter.. Dere er gode å ha! ^_^  

Men, har desverre ikke noe positivt å fortelle etter sykehusbesøket..

Tydelig at sykehuset (merkelig nok) ikke har like bra utstyr som på Medicus, for han legen kunne ikke engang finne noe hjerterytme eller noenting, selv om han på Medicus hadde funnet det bare timer før.. Men det så absolutt ikke lovende ut, og for å være på den "sikre" siden så må jeg nå vente på ny UL på sykehuset på kommende mandag, og da får jeg vel tablettene om det ikke starter av seg selv før den tid..

*ventevente* :(

Og noe forklaring/svar, ett eller annet som kan gi meg noe å gå på i forhold til HVORFOR det samme skjer i uke 7 hver gang, nei det hadde jo ikke legen noe som helst peiling på heller... de fleste sier jo desverre akkurat det samme, og det er så utrolig frustrerende!!! Uvitenheten er aller verst, for da er det jo umulig å forhindre at det eventuelt skjer enda flere ganger.. :( Og vet ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom enda flere SA/MA.. dette er tøft :mellow:  :unsure:

Kjærekjære deg, dette er helt klart utrolig tøft for deg/dere :( Så utrolig trist at det endte sånn denne gangen også! Men nå må du få utredning, for noe galt må det jo være et sted?:/ Jeg kan ikke tenke meg en gang hvor tungt det er å få denne beskjeden for 5. gang :( Sender deg en stoooor og varm klem, jeg tenker masse på deg <3

Huff av meg, for en tøff beskjed! Jeg håpet så veldig for deg! Jeg håper du krever utredning nå, det skal du få etter så mange negative opplevelser. Jeg vet om flere som har mistet flere ganger på rad som har fått god hjelp og fått sine etterlengtede barn!.

Ta vare på deg selv nå, skjønner at du har det tøft nå, varme tanker til deg!

Annonse

Huff kjære deg. Har du ikkje hatt nokon utredning? Ein har krav på dette etter 3 abortar. Har,sjølv mista 5 gangar og veit korleis du føler det. Det er tøft! Sender dec ein god klem!

Jepp, jeg vet... Så jeg har allerede sjekket eggstokker og livmor med kontrastvæske, samt hans sædkvalitet. Dette før jul i fjor.. Husker ikke om det var noe mer, men alt så jo fint ut. - Egentlig en god nyhet, men samtidig gir det jo ikke noe svar i denne situasjonen desverre. Men er jo videre utredning som er mulig, flere tester som kan takes, såvidt jeg forstår.. ikke at jeg vet så mye konkret om HVA. Men jeg skal nå ta ALT!! Orker ikke fler aborter..

Trasig å høre det er flere som har opplevd det samme helixxx, dette unner jeg ingen!! :mellow::(  Men om jeg kan spørre deg, har du hatt sporadiske aborter eller sammenhengende? Har du fått bært frem noen friske barn også? Og har du hatt full utredning?

Leter desperat etter årsaken til hvorfor det går galt hver gang nå.. og kjenner jeg er veldig redd for at det skal være noe galt med eggcelle/sædcelle eller sammensmeltningen av disse :(

Er du undersøkt for eventuelle koagulasjonsdefekter lillemirakel ??? Det har vi i vår familie og jeg må derfor ta blodfortynnende sprøyter i svangerskapet..de son har koagulasjonsdefekter har lettere for å få blodpropp og det som da kan skje er at det går blodpropper i morkake og navlestrengen slik at næringstilførslenen til fosteret stoppes eller reduseres. Det er flere ulike typer koagulasjonsdefekter ... Jeg har noe soml heter protein C mangel... Så er det noe soml heter protein s mangel, leiden mutasjon... Og sikkert flere også... Kan enkelt sjekkes med en blodprøve og det er ikke uvanlig ...men det blir ikke brukt ressurser på å sjekke folk med mindre det er blodpropp i familien f.eks,,,, bare et forslag : )) lykke til videre !!!

Uff så utrolig kjedelig å høre! Jeg har en venn som mistet 4 ganger, 2 av dem ble funnet ut først å oul. .. før hun fikk førstemann... så mistet hun ett par ganger til..men hun har nå 2 friske barn! Er det noen av dere som har rh- eller noe sånn...,? Det har jeg også hørt kan vær en grunn for mange sa/ma... masse lykke til videre! Satser på dere snart får det til!♡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...