Gå til innhold

Noen som har født før både med og uten klyster?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har født både med og uten klyster og vil komme med sin anbefaling? Jeg er 3 gangs og tenker mer på dette denne gang. Har ikke hatt det før under fødsel men vurderer det denne gang. Kan jeg spørre hva de gjør? Er det sånn lang tykk slange eller? Hehe hatt klyster behandling på sykehus da jeg var liten og det er vel grunnen til at jeg ikke gjorde det ;-)

Fortsetter under...

Jeg hadde tid til klyster første gang! Men klyster er en tube med væske som sprøytes inn. Så blir en bedt om å prøve å holde seg.... Ikke like lett;)

skulle akkurat til å få andre gang og... Men i det hun skulle føre inn sa det popp en annen plass og vi ble dass våte begge to! Fikk ikke sette klysteret etter vannavgangen... Men det var kanskje fordi da hente det mye på en gang!

Fikk d med første siden jeg slet med treg mage i d svangerskapet.

Med nr 2 tømte jeg meg iløpet av natta før fødsel og på morran så takket nei. Med første kom d ut noe når jeg pressa med nr 2 ikke.

Blir d fødsel nr 3 en gang takker jeg nok ja derspm jeg ikke har fått tømt meg, skader ikke å få d ut så d er bedre plass:-) men d er jo de som får rier som kommer haglende pga d.

Fikk klyster ved tredje fødsel. Fikk ikke de to første gangene av ulike årsaker. Presset ut litt annet enn bare baby med førstemann, men ikke andremann. Tredje baby kom også alene! Denne gangen vil jeg også få klyster. 

Det er bare noen ml veske. 5 cm lang greier de stikker inn. Du kan kjøpe på apoteket å ta hjemme.

Jeg har fått begge gangene, men vil ikke ha denne! Første gangen hadde jeg 5 cm åpning, og fikk kraftigere rier. Var et helvete å være på do med det ;)

Gang nr 2 fikk jeg klyster på 7-8 cm åpning og fikk diaré! Stod i prekestol under riene og satt på dostol med diaré i pausene... Ikke så gøy. Da får det heller komme litt bæsj når ungen kommer altså!

Men jeg har et klyster hjemme som jeg kan ta med en gang fødselen begynner, hvis jeg føler tarmen er full. Men når jeg har mye åpning og fødselen er godt i gang kommer jeg til å takke nei ;)

Annonse

Jeg har aldri fått klyster, og da jeg spurte mannen mente han bestemt at det ikke hadde kommet ut "noko attåt"  for det om. Jeg har født 3 ganger..

Så jeg tror ikke jeg kommer til å ta klyster denne gangen heller. Jeg synes forsåvidt ikke det ville vært krise om det hadde kommet ut noe avføring under fødsel. Jeg er mer redd for å sitte på do med storm-rier :/

Jeg fikk klyster sist og vil nok ta det nå også hvis det passer seg sånn. Trangt nok som det er og greit med alt som er ute. Sist fikk jeg så forstoppelse etter fødsel at jeg måtte ta klyster to ganger etter at jeg var kommet hjem fra sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...