Gå til innhold

Hva passer med Hermine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv en liten Fredrikke, så jeg stemmer såklart for det ;) Er kjempefornøyd med valg av navnet hennes!

(Personlig synes jeg det blir merkelig når halve navnet er likt søsteren sitt, når det er så mange vakre navn å velge mellom... Jfr Hermine/Tomine.)

Skrevet

Nydelig navn på storesøster :)

Hermine og Vilhelmina

(eventuelt Vilhelmine, men det synes du kanskje er litt mye med lik ending? Jeg synes det går helt fint ;) )

Hermine og Leopold

Tomene diskuteres, og jeg føler jo det er litt likt Hermine... Vilhemine blir jo samme problemstilling, selv om jeg synes det er vakkert :-)

Ja, de har jo lik ending, men Tomine og Hermine har i tillegg like mange stavelser så det synes jeg er litt mer i overkant :)

Skrevet

Hermine og Thelma? Evt Selma? :)

Ellers hørte jeg et annet navn her om dagen, som var spesielt og litt fint - Teoline :) Er kanskje i samme gate som Tomine, men samtidig ikke så likt Hermine? :)

Skrevet

Har du kommet noe videre i navneprosessen, Vannmann? :)

Skrevet

Egentlig ikke... Virker som det står mellom Tomine, Harriet og Rebecca... Sitter og går gjennom div. navn nå, som vi skal se på i kveld :-) Vil ha et navn som er kjent, men ikke vanlig, som er feminint, men sterkt, og helst ikke kort med a-endelsem, alla Leah, Thea, Tuva e.l. Ikke lett!

Skrevet

Hva med Ellinor? :)

Anonymous poster hash: 9e35b...4dd

Skrevet

Jeg synes Hermine og Tomine er alfor like navn på søstre...

Anonymous poster hash: 132bd...e9b
Skrevet

Hva med Ellinor? :)Anonymous poster hash: 9e35b...4dd

Ellinor er fint, og står på lista :-)

Skrevet (endret)

Egentlig ikke... Virker som det står mellom Tomine, Harriet og Rebecca... Sitter og går gjennom div. navn nå, som vi skal se på i kveld :-) Vil ha et navn som er kjent, men ikke vanlig, som er feminint, men sterkt, og helst ikke kort med a-endelsem, alla Leah, Thea, Tuva e.l. Ikke lett!

Da vil jeg foreslå:

Leonor

Constance/Konstanse

Evelyn

Emily

Marlene/Malen/Malene

Vivian

Lillian

Endret av Ammie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...