Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å bli avhengig av snus og røyk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange sier at de ikke likte noen av delene men fortsatte bare til de ble avhengige.

Hva er grunnen til at folk "piner" seg med noe de ikke liker for å bli avhengige? Og hvor lang tid tar det?

Anonymous poster hash: a2448...dfd

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen som røyker eller snuser her?

Anonymous poster hash: a2448...dfd
Skrevet

Her kommer røyksuget om jeg røyker 2-3 røyk pr dag i en uke, jeg er stressrøyker, men for å unngå å bli fulltidsrøyker igjen, så slutter jeg å røyke for noen dager når jeg har røyket i 5 dager, for å ikke bli avhengig, det funker fint her... Teit som røyker når jeg har barn, jeg vet, men det er slik det er, jeg takler ikke stress, og har slitt med både selvskading og spiseforstyrrelse, som jeg faller lettere inn i, så da går jeg for den letteste av 3 onder...

Men samboeren kan røyke 2-3 uker i strekk, og slutte på dagen, så tror det varierer en del jeg.. Jeg hadde ikke klart å slutte om jeg røyket så lenge av gangen..

Anonymous poster hash: 70c01...9be
Skrevet

Nikotin er nesten like avhengighetsskapende som heroin. Men akkurat som med morfin som enkelte er immun mot virkningen av, så er det er ulikt hvor genetisk disponert et individ er for å bli avhengig. Ca. 5 % vil ikke kunne bli avhengig, men flertallet vil kunne bli sterkt avhengig. 

Skal jeg gjette vil jeg anta at en er avhengig etter et par uker med noen sigaretter hver dag. Akkurat som med alkoholikere, så kan de fleste røykere ikke ta en røyk etter å ha sluttet.

Anonymous poster hash: 38b37...eec
Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg tror dette er veldig individuelt.

Selv kan jeg røyke flere sigaretter i mange mnd, for så å slutte på dagen.

Det var ikke sånn før jeg fikk barn:)

Skrevet

Har røykt i 10 år og aldri blitt avhengig. 

hehe... bare tuller....

Anonymous poster hash: 064c9...8bc

Annonse

Skrevet

For de aller fleste er det ikke slik. Hvis du ikke kjente noe særlig til at du hadde sluttet, så er du er nok blant de prosentene som ikke er disponert for å bli veldig avhengig.

Gjest meg&mini
Skrevet

For de aller fleste er det ikke slik. Hvis du ikke kjente noe særlig til at du hadde sluttet, så er du er nok blant de prosentene som ikke er disponert for å bli veldig avhengig.

Eller så har jeg sterk vilje, men ja det er fullt mulig;)

Nå spurte HI hvor lang tid det tar å bli avhengig også, og det er jo ikke noe fasit på det. For noen skal det kanskje bare en røyk til, mens andre må holde på en stund:)

Skrevet

Har røykt i 10 år og aldri blitt avhengig.

hehe... bare tuller....

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash:

064c919b7b86e0dcb13caeeedaf818bc] 064c9...8bc [/acronym]

Hahaha wooow du er flink! Som jeg sier til folk som prøver å slutte; det er kjempelett å slutte, det har jeg gjort maaange ganger!:P

Anonymous poster hash: 6bc9e...5ae

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg røyket 5-10 røyk pr dag i 4 år, så ble jeg gravid, og stumpet røyken samme dag som jeg fant det ut.. Opplevde null abstinenser eller noe, var ikke noe problem å droppe røyken... Nå er jeg inne i en periode med "stress røyk", vet ikke om stress blir rett ord, jeg stresser jo ikke, men hatt 2 tøffe mnd nå, og "søkt røyke trøst", da det minner meg mest om den gale ungdomstiden, om det er det jeg søker etter nå, det er en annen sak :-p Men, jeg MÅ ikke ha røyken, det er bare mine 2-3 røyk pr dag nå som er min rømming fra det jeg har tankene rundt, så fort det roer seg nå, så merker jeg at røyken er ikke et must, røyket ikke på søndagen eller i går, røyket 2 i dag, men når røykpakka er tom, så er det slutt på røykingen for denne gang, og stresser ikke rundt den.. 

Jeg tror ikke jeg har anlegg for å bli avhengig av annet enn spill av typen: "farkle" og "bubble game" jeg ;)

Gjest PerfectChapterLaidToRest
Skrevet

Dette er nok helt individuelt.. 
Jeg røkte i 3 år, prøvde å slutte, å begynte dermed å snuse, noe jeg gjør fremdeles den dag i dag, desverre. 
Sluttet å snuse på dagen jeg fant ut jeg var gravid, men etter en MA falt jeg tilbake til gamle synder..  :rolleyes:

Skrevet

Jeg er ekstremt avhengig. Prøvd å slutte i flere år.. Og NÅ har jeg klart det for en stund siden. Jeg tok min første snus på ungdomskolen og deretter snuse jeg svak snus et par ga her om dagen. Det gikk veldig raskt til jeg ble avhengig, men det tok lang tid før jeg ble så avhengi som nå. Det kommer med høyere inntak, sterkere snus og TID;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...