Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei damer! Har hatt diare og løøøøøøs mage i 4 dager nå. Kan dette være et tegn på modning/at fødsel nærmer seg? Er rimelig plagsomt, men ikke vondt... noen med erfaring? Er 36+3.

Endret av Oh baby

Fortsetter under...

Ja, det kan være et tegn, men du har jo hatt det ganske lenge og det er fortsatt litt tidlig for fødsel. I tillegg har jeg skjønt at det ikke er slik for alle. Jeg fikk litt diare og magevondt rundt den tiden i mitt første svangerskap, og etter et par timer med magevondt fikk jeg rier! Det var ordentlige rier, ikke kynnere, men de gikk heldigvis over etter noen timer. Gynekologen mente senere at kroppen hadde tolket diareen som et tegn på at nå skulle fødselen i gang.

Da jeg så fødte i uke 39 begynte det hele med at jeg fløy på do en hel natt (for ordentlig å tømme magen, tenker jeg), og så begynte riene på morgenen.

Takk for svar :-) har liksom ingen andre logiske forklaringer på hvorfor magen oppfører seg sånn... er den eneste i huset som sliter med diare.. håper frøkna kommer neste uke, så krysser fingrene for at det er tegn på modning :-)

Annonse

Er det ikke med det som med alt annet, det kan være et tegn på fødsel, og det kan være noe vanlig? Jeg har håpet på det samme i en uke med løs mage, men ser ikke ut til at det blir action her med det første. Hormonet prostaglandin bidrar til modning og kan gi løs mage, men modning kan jo ta sin tid...

Modningshormoner ja.

Det forklarer endel her iallefall, i forhold til plutselig løs mage! Går med stikkinger og ilinger hele tiden, samt tak i magen som sliter på ryggen. Da er vel det modning da! :)

Takk for at du deler:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...