Gå til innhold

Hvorfor skjære opp brødet med brødskjæremaskin...............

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....Når man har en utmerket kniv hjemme i brødboksen? 

Eller evner dere ikke skjære brødet selv, og vil heller at brødet skal bli knusktørt før tiden enn å skjære brød? 

Eller er dere så gjerrige at dere ikke gidder å kjøpe dere en bra brødkniv, slik at det å skjære brødet i perfekte skiver blir hver eneste brødmåltids mareritt. 

Jeg bare lurer, for det er virkelig et must hos noen, som til og med stiller seg i KØ for å skjære opp brødet. 

Har aldri forstått det der...

Hilsen en med brødkniv i brødboksen. 

Anonymous poster hash: 48c82...6d3
Gjest Lagå
Skrevet

Fordi folk bestemmer selv hva de vil gjøre med brødet :)

Skrevet

Jeg liker maskinen...

Anonymous poster hash: 4eca9...11f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har mange kniver, noen dyre, noen billige. Minst 4 av de kan brukes til brød. Men gud så deilig å bare ta en skive fra posen og smøre seg litt mat ;-) akkurat passe tykkelse og gitt :)

Gjest lemon-aid
Skrevet

Praktisk er det jo hvis brødet skal brukes som lunsj på jobb, etc..

Skrevet

Ha ha, fordi de blir mye jevnere og tynnere med maskin. Gjør det ikke alltid, men ofte. Er også lettere for ungene å lage seg mat selv da. 

Anonymous poster hash: 2a566...6cd
Skrevet

Har hørt om noen som ikke bruker så mye brød, slik at de fryser det ned i skiver, for så å ta opp 1-3 skiver ved behov. Det er ikke så enkelt å skjære av en skive av et frossent børd. Og kjipt å stå å skjøre opp hele hjemme før frysing.

Anonymous poster hash: 23fbd...1f7
Skrevet

Det går jo mye fortere å få skjært hele brødet på en gang. Dessuten spiser vi så lite brød, så det er praktisk å kunne legge det i fryseren og ta ut noen få skiver om gangen. :)

Anonymous poster hash: 64700...6e4
Skrevet

Hehe,alt man skal henge seg opp i :)

Jeg digger brødmaskinen,perfekt størrelse på skivene og så slipper jeg å skjære selv med påfølgende smuler over hele huset. Og det er lettere for 7 åringen å finne seg en skive på egenhånd. (Dårlige moren jeg er som ikke har lært henne å bruke brødkniven ennå,det er nok ikke håp for henne..)

Skrevet

Jeg gjør det slik at vi ikke trenger å ha brødet liggende på kjøkkenbenken. Vi kjører på butikken, legger brødet i fryser, tar opp de skivene vi skal ha. Ungene får godt brød på skolen og vi trenger ikke kaste brødet som ikke blir spist opp samme dag.

Vi sparer mye matkasting på å gjøre det slik.

H ordforråd er det et problem for deg?

Anonymous poster hash: 08c73...ab2

Skrevet

Jeg greier fint å skjære pene skiver , men ikke den venstrehendte mannen min eller sønnen på 14! Derfor brødskjæremaskin:)

Anonymous poster hash: b3ea6...697
Skrevet

Jeg bruker den maskinen for jeg rett og slett ikke gidder og skjære brødet selv :P

Skrevet

Jeg hater maskinen, mest fordi den er håpløs å vaske, men også fordi den er farlig sprer smuler og tar opp plass.. Mannen elsker den desverre så intil noen tilfeldig vis ødlegger den står den her.

Anonymous poster hash: 95822...f9d
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi har liten brødskjærer hjemme vi :-p Slipper å stå i kø, og fuktigheten holder lengre enn når man deler det i butikken..

Grunn: Samboeren skjærer ekstremt tykke blingser, 4 selv skårende brødskiver hos han er 1/3 del av brødet, ikke billig når han spiser 4x3 brødskiver av gangen... Jeg har hender som ikke fungerer likt som før lenger, bruker brødskjæreren og andre redskaper som gjør det lettere, for å holde smerter og ubrukelighet i sjakk.. Og så mye lettere når man har det litt for travelt eller lignende..

Skrevet

Jeg hater maskinen, mest fordi den er håpløs å vaske, men også fordi den er farlig sprer smuler og tar opp plass.. Mannen elsker den desverre så intil noen tilfeldig vis ødlegger den står den her. Anonymous poster hash: 95822...f9d

Jeg bruker den i butikken. Den slipper jeg å vaske.

Anonymous poster hash: 08c73...ab2

Skrevet

Fordi jeg og mannen skjærer brød på forskjellig vis. Mao blir bestandig den første skiva så skeiv at ingen av oss vil spise den. Da blir nesten halve brødet kastet. Er genialt å dele brødet i butikken, fryse ned halve brød og ta opp hver dag i stedefor:-)

Anonymous poster hash: dfaef...213

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Utrolig praktisk at de er ferdigskjærte! Jeg fryser alltid halve brødet, og da er det desto kjekkere å kunne ta ut et par skiver i gangen. Så det så.

Jeg bruker også Sun oppvaskmaskinTABLETTER, så kan du gremmes over at jeg ikke gidder å dosere pulveret selv, haha!

Skrevet

Ha ha, fordi de blir mye jevnere og tynnere med maskin. Gjør det ikke alltid, men ofte. Er også lettere for ungene å lage seg mat selv da. 

Anonymous poster hash: 2a566...6cd

Samme her. Gidder ikke stå opp halv 6 i helgene fordi 8-åringen ikke greier å lage tynne fine skiver til frokost. sorry

Anonymous poster hash: 8f263...2b9

Skrevet

Fordi seksåringen er litt ustødig med kniv enda, dessuten sparer jeg tid på morgenen. Hvis jeg har glemt å ta brødet opp av fryseren så tiner brødskiva på to min, vidre kjøper jeg alltid seks eller ni brød for å slippe å kjøpe brød annenhver dag...

Dessuten er jeg såpass stor at jeg kan kjøpe sprit uten legg og gjør som jeg vil:-)

Anonymous poster hash: 84a3b...4a7

Skrevet

Fordi hvis ikke kaster vi så mye brød. Det går bare med et par brødskiver per dag her i huset, og om det er ferdig oppskåret er det mye lettere å fryse ned og kun ta opp de brødskivene man bruker. Kunne selvsagt tatt det med hjem helt, og så skåret opp hele brødet i tynne skiver selv og frosset det, men somehow blir det aldri gjort, og så ender det opp med at halve brødet må kastes fordi det har blitt dårlig. Har vi besøk en helg f.eks., så det går med mer brød, foretrekker jeg å skjære opp selv.

Skrevet

Av latskap.

På same måte som at eg ofte kjøper brød sjølv om eg har ein heilt grei steikeomn heime og kunne bakt alle brød sjølv.

Skrevet

Altså... jeg skjærer selvfølgelig opp brødet i butikken hvis jeg kan. Tar tid og krefter å skjære 14 skiver hver eneste morgen (frokost og lunsj). Brødet rekker aldri å bli tørt. Dessuten er det helt genialt å ta opp frosne brødskiver, smøre de og legge de i nisteboksen.

Hvorfor ikke gjøre ting lettere for seg selv når man kan?

Jegber foresten veldig flink å skjære brød...

Anonymous poster hash: 9526d...278

Gjest MaJo0812
Skrevet

Fordi man legger hele den ferdige delte brødposen i fryseren og tar ut 1 eller 3 skiver alt ettersom hva man trenger. Da har man alltid ferskt brød og kaster aldri halve brød fordi det har blitt tørst. Smører matpakke om kvelden med frosne skiver. Morgenen etter er de ferske og fine :)

Skrevet

Fordi det blir mye mindre smuler på kjøkkenet. Vi slipper å ta frem skjærefjøl og kniv hver gang. Dessuten kan barna begynne rett på de store deilige skivene i midten før brødet bli tørt. De endene som ligger igjen gir vi til dyra.

I tillegg glemmer jeg gjerne å ta brød ut av fryseboksen i tide, da er det bare å brekke av noen skiver og tine på noen sekunder.

Skrevet

Hahaha, forstår ikke at noen bruker den ekle brødskjæremaskinen i butikkene! Alle tar på dem, jeg har sett barn NYSE i dem, osv. Uhygienisk er det.

Anonymous poster hash: 4092d...a55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...