Gå til innhold

Får barna dine se på Pippi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo rasisme i den, faren hennes er negerkonge??

Dere som hyler rasisme for alt lar vel

Ikke barna få se på noe så gruuuusomt

Anonymous poster hash: f3b88...164

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Klart de får. Men så ser jeg ikke hvorfor neger skal være så rasistisk heller

Skrevet

Hehe, ja det gjør han gitt. Er absolutt ikke rasist, og skulle han oppfatte det de sier og skjønne hva det betyr står jeg klar med en gpd forklaring :-)

Skrevet

Det er ikke lov å si neger av en eller annen grunn

Skrevet

barna her får se pippi ja,

Ser ikke helt problemet.

Anonymous poster hash: 30089...1e3
Skrevet (endret)

Klart det, Pippi er stor stas. Han få se på Emil også, selv om pappaen til Emil er en barnemishandler og hustyrann. 

Endret av mama foodie
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er ikke lov å si neger av en eller annen grunn

Nei, det får så være. Finnes verre ting å kalle folk. De jeg kjenner som er negere sier det selv. Så lenge det ikke er ment negativt så får folk kalle meg hva de vil.

Skrevet (endret)

Nei, vettu hva ... Her skal vi ikke ha noe Pippi!

En uoppdragen unge som dytter i seg kilovis med godteri og har antagligvis et arsenal av UBEHANDLEDE diagnoser - et grusomt forbilde. Hvor er BUP, PPT, BVT!??

Åpenlys rasisme med negerkonger og kurrekurredutter i bastskjørt, glorifisering av skolevegring , sivil ulydighet og forakt for autoriteter (Stakkars politimennene Kling og Klang).

Pippi omgås kriminelle (jfr. vinningsforbryterne Dunder-Karlson og Blom) og oppfører seg som en ren og skjær anarkist!! Grunnet fraværende morsgestalt er jeg sikker på at hun vil utvikle Elektra-kompleks også. Huttetu!!

Totalt uakseptabelt.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

ka det får de. min bestefar var negerkonge selv. har vokst opp med det utrykket. han bodde i Afrika i maaange år. er død nå da. men han sa også neger når han snakket om dem. de sier det selv også.

Gjest sug lut
Skrevet

Selvsagt, men i motsetning til dine barn har mine intelligente foreldre.

Skrevet

Mine barn har intelligente foreldre. Og de får se på Pippi. Men det hyles og skrikes for rasisme for ingenting her inne

Skrevet

Den var vel i overkant ufortjent? Hi er jo ironisk i tonen mot de som hyler opp om rasisme for alt mulig, hun sier ikke at hun selv ikke lar barna se på Pippi? Eller er det jeg som misforstår noe her?

Anonymous poster hash: 71bf7...4b4

Skrevet

Såklart! Supert forbilde :-) datteren min spurte meg hva en neger er. Jeg forklarte at det er et uttrykk folk brukte før om de som kom fra Afrika, eller ser ut som de kommer derifra, men at dette er noe vi ikke sier lenger, da noen kan bli lei seg om man kaller dem for neger, hvilket jo er sant.

Skrevet

Ja, det får de. Jeg finner ikke noe rasistisk ved Pippi, å si "neger" er ikke rasistisk i se selv så lenge det ikke er negativt ment, ergo er det ikke rasisme i Pippi. Det finnes værre ting i Pippi filmene som jeg reagerer på, men dersom barna mine spør rundt dette forklarer jeg med sannheten. F.eks må alle barn gå på skolen, man blir slapp og får vondt i magen av å spise godteri hele dagen og barnevernet er der for å passe på barna, ikke fange de. Pippi og andre barnefilmer er faktisk ikke virkeligheten, det vet mine barn godt!

Skrevet

Forresten har jeg kjøpt Pippi truser og sokker til min datter i dag:)

Skrevet

Ja, det får de. Jeg finner ikke noe rasistisk ved Pippi, å si "neger" er ikke rasistisk i se selv så lenge det ikke er negativt ment, ergo er det ikke rasisme i Pippi. Det finnes værre ting i Pippi filmene som jeg reagerer på, men dersom barna mine spør rundt dette forklarer jeg med sannheten. F.eks må alle barn gå på skolen, man blir slapp og får vondt i magen av å spise godteri hele dagen og barnevernet er der for å passe på barna, ikke fange de. Pippi og andre barnefilmer er faktisk ikke virkeligheten, det vet mine barn godt!

Hvis jeg bruker ordet neger er det absolutt ikke noe negativt i ordet mitt, men andre syns det er stygt av en eller annen grunn

Skrevet

Jeg så mye på pippi da jeg var barn, og aldri i mitt liv har jeg tenkt på pippi som noe rassistisk. Det er først etter å ha lest et lignende innlegg som dette jeg har forstått hvordan enkelte kan oppfatte det. Så ja, når barna mine er litt større, skal de få se pippi om det er det de vil!

Anonymous poster hash: 0a046...2bc
Skrevet

Dere bør styre unna Torbjørn Egner også...!! Han lagde jo en sang om "Hottentotter" http://favang.com/hoa.shtml Husker godt at vi sang den på barneskolen på begynnelsen av 90-tallet :D

Skrevet

Før var det fullstendig legalt å si neger, og er ikke rasistisk ment i denne sammenhengen.

Skrevet

En uoppdragen unge som dytter i seg kilovis med godteri og har antagligvis et arsenal av UBEHANDLEDE diagnoser - et grusomt forbilde. Hvor er BUP, PPT, BVT!??

Åpenlys rasisme med negerkonger og kurrekurredutter i bastskjørt, glorifisering av skolevegring , sivil ulydighet og forakt for autoriteter (Stakkars politimennene Kling og Klang).

Pippi omgås kriminelle (jfr. vinningsforbryterne Dunder-Karlson og Blom) og oppfører seg som en ren og skjær anarkist!! Grunnet fraværende morsgestalt er jeg sikker på at hun vil utvikle Elektra-kompleks også. Huttetu!!

Totalt uakseptabelt.

Denne signerer jeg på det sterkeste.

I tillegg skal du ikke se bort fra at Pippi i voksen alder (og hvem vet når det vil bli, jenta er jo evig jentunge) kommer til å utvikle posttraumatisk stressyndrom som følge av et noe "utsvevende" og, iallfall i mine (voksne) øyne, upassende liv for et lite barn. Og dette kan utvikle seg og få stygge følger, det vet vi alle.

Når dette er sagt, synes jeg også at foreldrene til Tommy og Annika har gjort en noe slett jobb. Hvor ble det av "sladrekjerringa"-begrepet som Stoltenberg lanserte for noen år siden? Her burde barnevernet vært inne i bildet på et mye tidligere tidspunkt, men typisk litt glasert villastrøk hvor det liksom er farlig å "bry seg". Nei, her ser vi gjennom fingrene på både at jentungen bor alene med en ape og en hest på verandaen. Hun har jo penger, så skal ikke se bort fra noen små "smøringer" underveis heller.

Skrevet

Pippi er ikke min favoritt, men det er fordi hun er en ufordragelig drittunge, ikke fordi jeg ser noen rasisme i det. Men selv om jeg ikke liker Pippi (eller motbydelige Karlson på taket) nekter jeg ikke ungene å se det. Det er bare ikke det jeg foreslår for dem. Har mye mer sansen for Emil! Han er bare rampunge, ikke drittunge.

Anonymous poster hash: 7c453...17e
Skrevet

Totalt uakseptabelt.

Haha- Der tok du mora mi på kornet når jeg var lita på 70-tallet. Hun fikk meg sent og hadde sine glansdager på 50 tallet. Husker at hun mislikte Pippi sterkt og at vi barna med nød og neppe fikk se det. Hun mente at vi lærte rampestreker og manglende respekt for autoriteter. Rasismebiten var hun ikke så opptatt av....:)
Skrevet

Jeg bruker ikke lenger ordet neger, selv om det når jeg vokste opp var en helt nøytral beskrivelse av en persons utseende.. Tror begrepet blir mer nøytralt jo lenger vekk fra hovedstaden du kommer....

Skrevet (endret)

Jenta mi får se på alle filmene av Astrid Lindgren, synes de er kjempefine og søte. Eneste er at hun er litt lita så hun forstår ikke helt svensken enda så hun synes det er litt kjedelig - bortsett fra Emil da :) Når det gjelder negerkongen synes jeg det er helt i orden - navnet stammer jo tross alt fra Nigeria, synes ikke det er verre enn å bruke svenske o.l. Danskene kaller oss da for Fjellaper - er ikke det like rasistisk da? Huttemeitu sier jeg bare *ironi*.

Slår heller av når alle de hjernedøde disney og cartoon network filmene kommer på - bare hyling og ADHD tendenser (ikke vondt ment mot de som har ADHD).

Endret av BikkjeBisk
Skrevet

Totalt uakseptabelt.

Haha- Der tok du mora mi på kornet når jeg var lita på 70-tallet. Hun fikk meg sent og hadde sine glansdager på 50 tallet. Husker at hun mislikte Pippi sterkt og at vi barna med nød og neppe fikk se det. Hun mente at vi lærte rampestreker og manglende respekt for autoriteter. Rasismebiten var hun ikke så opptatt av....:)

Jeg skulle også likt å vite hvordan Mattilsynet ville forholde seg til husdyrholdet hennes. Å oppbevare en hest på verandaen et horribelt og apekatten (som sikkert har lus) strider vel mot alle lovet og regler om "hold av fremmedartede dyr" :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...