Gå til innhold

Sydentur og fryseforsøk, evt. tidlig graviditet, what to do?

Anbefalte innlegg

Gjest Gullebolle
Skrevet

Jeg ruger nå på dag 5, og skal reise til syden i slutten av august, om jeg blir gravid nå, rekker jeg å bikke 12 uker før feiren. Men er det trygt å fly om man tar forhåndsregler? Kommer også til å gå på blodfortynnende.Men har mistet tidlig uke 6/7 2 ganger før. Og i mine fullgåtte svangerskap har jeg blødd ofte. Og hva med evt ny innsetting av fryseegg og jeg ikke blir gravid, bør jeg vente til etter ferien? Jeg kan nok ikke avlyse turen og det ikke er veldig tungtveiende grunner, altså, blir jeg gravid og blør jevnlig, så må jeg nok bli hjemme, men om alt går greit, er det trygt å reise da? 

Er litt i villrede hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gullebolle
Skrevet

Har ikke lyst å vente helt til september heller med ny innsetting om det ikke går:( Føler det er så masse venting hele tiden!

Skrevet

Ullevål sa det var helt greit å fly. Reiser til usa om tre uker og er da 15 uker på vei :-)

Skrevet

Dette lurer jeg også på... Har lest litt rundt på nettet men ikke funnet noe klar svar, så tenkte å spørre på Ivf Avdelingen hvis blodprøvene mine er som de skal :) Etter det jeg har lest og hørt kan det virke som det ikke er helt trygt å fly før uke 12, men er ikke helt sikker..

Skrevet

Jeg fløy da jeg var i uke 7 og 8 i desember i fjor, jeg har også mistet i de ukene før. Det gikk veldig bra, altså, men det kan som du sier være greit å revurdere om du blør eller om formen er elendig. Fløy også 5 timer i uke 10 og 11, og i uke 29 og 30. Husk å drikke mye vann, ta på støttestrømper og beveg deg så mye som mulig. Gå for eksempel på do en gang i timen, og rull på anklene mens du sitter. :)

Angående vente på fryseforsøk eller ikke, en uke med masse sol og avslapping er nok den beste medisin. Jeg har hele tiden bevisst valgt å utsette forsøkene fremfor å sette hele livet på vent. Nå måtte vi riktignok holde på veldig lenge før det endelig klaffet, så det ble etter hvert viktig å være til stede i hverdagen og ikke bare vente på neste forsøk. Men håper du slipper å tenke på det, håper den sitter nå :D Lykke til med de lange rugedagene!

Gjest usababy
Skrevet

Fikk ingen advarsler på flyreiser.

Vi skal på ferie til usa når jeg er 14-16 uker på vei, fikk beskjed om å kose meg :)

Huske å drikke nok, og bevege seg litt underveis bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...