Gå til innhold

Sosionom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen sosionomer her?

Hva syntes du om utdannelsen? Hvordan var studie tiden? Vanskelig å få jobb? Hva jobber du med? Angrer du?

Anonymous poster hash: 0383e...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiet var helt greit. Ikke vanskelig å komme seg gjennom. Studietiden var de beste tre årene i mitt liv. Studerte på en liten plass, så vi ble en god og sammensveiset gjeng. For en tid! sier jeg bare:) hadde ikke barn, og det er jeg glad for.

Jeg har jobbet på sosialkontoret/NAV, og jobber nå i barnevernet. Ellers kan man jobbe på skole, sykehus, i fengsel, på institusjon. Man er ønsket de fleste steder der man jobber med mennesker.

Jeg angrer ikke på utdannelsen min, og tar nå en videreutdanning innen vold. "Minuset" med yrket man utdanner seg til er at hvis man først er lei av jobben, så er man mest lei av å jobbe med mennesker i det hele tatt. Da hjelper det ikke stort å bytte jobb innen samme yrke. Sånn føler jeg det, hvert fall!

Men, som sagt, man har mange muligheter som sosionom, sammenlignet med for eksempel barnevernspedagoger.

Anonymous poster hash: 71093...161

Skrevet

Hvor lenge siden er det du var ferdig?

Har hørt det et vanskelig å få seg jobb?

Jeg kommer hvertfall aldri til å bli lei av å jobbe med mennesker, det har jeg gjort i 7 år :)

Tusen takk for at du tok deg tid, kanskje flere har svar?:)

Anonymous poster hash: 0383e...67b

Skrevet

jeg er sosionom.

studiet var helt greit å gjennomføre. Jeg synes i alle fall mye av det var spennede og studietiden var morsom. Om det er vanskelig å få seg jobb er sikker avhengig av hvor du bor men jeg tror det er flere utdannelser som har det vesentlig mye vanskeligere enn sosionomen. Sosionomen er litt potetutdannelse så du kan brukes til mye.

Jeg jobber i Kriminalomsorgen

Angrer ikke men blir litt som hun over her sa. Blir du først lei jobben så er det ikke bare å bytte jobb, for de samme menneskene dukker opp over hele systemet, ofte bare med forkjellige vinklinger.

Anonymous poster hash: d8525...876
Skrevet

Feil å si at sosinomutdannelsen er en potetutdannelse...det er det sosinomer tror... og så tar de på seg jobber som terapeuter etc hvor de ikke har noe å gjøre i det hele tatt. Hold dere til det dere lærer på studiet og gjør alt mulig annet for det kan dere ikke.

Anonymous poster hash: 54b1f...e77
Skrevet

Feil å si at sosinomutdannelsen er en potetutdannelse...det er det sosinomer tror... og så tar de på seg jobber som terapeuter etc hvor de ikke har noe å gjøre i det hele tatt. Hold dere til det dere lærer på studiet og gjør alt mulig annet for det kan dere ikke.  Anonymous poster hash: 54b1f...e77

Er du sosionom så har u bachelor i sosialt arbeid. Man får ikke noe mer generell utdanning i det hvis ubskal jobbe med mennesker utenom helse. Terapeutstillinger må man ha videreutdanning for, og det er arbeidsgiver som har nsvar for at du har rett utdannlse og kompetanse når de ansetter.

Anonymous poster hash: 8b309...a53

Skrevet

Feil å si at sosinomutdannelsen er en potetutdannelse...det er det sosinomer tror... og så tar de på seg jobber som terapeuter etc hvor de ikke har noe å gjøre i det hele tatt. Hold dere til det dere lærer på studiet og gjør alt mulig annet for det kan dere ikke.

Anonymous poster hash: 54b1f...e77

Du må skille på sosionom og klinisk sosionom, som kan jobbe terapeutisk. Da gjerne i team med andre kliniske profesjoner (psykolog, psykiatrisk sykepleier etc.). Og som en annen her sier, det er arbeidsgiver som vurderer ens kompetanse.

Ti hi

Jeg er nr. 2. Jeg var ferdig utdannet i 2007. Det var ikke spesielt vanskelig å få seg jobb, men jeg måtte starte i sosialtjenesten, noe jeg i utgangspunktet ikke ønsket. Det gjelder å få en fot innenfor, litt erfaring, så kommer man seg lett videre. I dag er jeg glad jeg har erfaring med saksbehandling, for det veier tungt på cv'en, er mitt inntrykk.

Du må nok også være glad i skriftlig arbeid, for det er ofte en del av pakka i typisk sosionom-arbeid.

Anonymous poster hash: 71093...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...