Lisse_01 Skrevet 24. juni 2013 #1 Del Skrevet 24. juni 2013 Før hadde jeg mensen i sånn 5 dager. Nå, 9 mnd etter fødsel kommer dritt mensen tilbake. Og den var vart i OVER en uke og blør forsatt masse. Hva skjer? Blir sur. Opplevd det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda_S Skrevet 24. juni 2013 #2 Del Skrevet 24. juni 2013 Nei, så kjedelig, a! Håper ikke det er et fremtidig mønster for deg:-/Jeg fikk mensen forrige uke, 6 mnd etter fødsel. Den kvalifiserer knapt til mensen i min verden, ettersom den varte i tre dager og ikke var særlig store mengder! Men det er et avvik fra mitt før-gravide menssystem, om enn et hyggelig avvik.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. juni 2013 #3 Del Skrevet 24. juni 2013 Kan ikke svare drg, for husker ikke fra sist annet enn at jeg ikke fikk den før ett år etterpå.. nå er det 3,5 mnd siden jeg fikk andremann og fikk mensen i dag. Så surt! Skulle ønske den holdt seg borte mye lengre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 25. juni 2013 #4 Del Skrevet 25. juni 2013 Oj...jeg fikk den i forrige uke og hun er 8 uker :/ fullammer, så trodde den ville drøye..jaja. Husker ikke når den kom forrige gang. Jeg fikk beskjed om uregelmessig i starten, så er nok det dom skjer hos deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente+Oktoberbarn Skrevet 25. juni 2013 #5 Del Skrevet 25. juni 2013 Tror ikke det er så uvanlig at første menstruasjon varer noe lengre enn normalt. Jeg fikk den tilbake etter 4 mnd med første fordi jeg ikke fikk til å fullamme og mener at den da varte ganske lenge første gangen. Men nå er minstemann 8 mnd og har fullammet til nylig, så den har ikke dukket opp enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 25. juni 2013 #6 Del Skrevet 25. juni 2013 Før hadde jeg mensen i sånn 5 dager. Nå, 9 mnd etter fødsel kommer dritt mensen tilbake. Og den var vart i OVER en uke og blør forsatt masse. Hva skjer? Blir sur. Opplevd det samme? Ikke for å strø salt i såret med jeg blødde en hel mnd! Men så ble det normalt da. Hadde det ikke slik med første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 25. juni 2013 Før hadde jeg mensen i sånn 5 dager. Nå, 9 mnd etter fødsel kommer dritt mensen tilbake. Og den var vart i OVER en uke og blør forsatt masse. Hva skjer? Blir sur. Opplevd det samme? Ikke for å strø salt i såret med jeg blødde en hel mnd!Men så ble det normalt da. Hadde det ikke slik med første. OMG!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 26. juni 2013 #8 Del Skrevet 26. juni 2013 Når man fullammer så får man som regel ikke eggløsning. Likevel kan man få mensen (blødning før 6 uker er renselse, deretter regnes det som mens), enten en gang (vanligst) eller flere ganger (mindre vanlig dess flere ganger det skjer) UTEN eggløsning. Blødningen er da ofte lettere enn en vanlig mens. Når eggløsningen kommer får man "vanlig" mens - ofte ganske likt slik den var før svangerskapet. De første gangene kan man blø svært kraftig. Mens med eggløsning er vanlig å få først etter fullammingsperioden, og dess hyppigere man ammer dess mindre sjanse er det for mens med eggløsning. Ammer man ikke så kommer mensen om om man var ferdig med fullammingsperioden. Man kan feks ha 3-4 sykluser med lett blødning, så kommer eggløsningen, og man får en jumboblødning, så stabiliserer det seg som regel. Det er også verdt å merke seg at man kan ha kortere mellomrom mellom mensen i ammeperioden. Dette skyldes at lutealfasen (mellom eggløsning og mens) er kortere, og sykelen blir da også kortere. At lutealfasen er kort gjør at det er svært vanskelig for det befruktede egget å feste seg i livmora, og det beskytter dermed også mot graviditet - selv om amming IKKE er sikker prevensjon etter at fullammingen er over (max 6 mnd). Blant annet så vet man jo ikke før ETTERPÅ at lutealfasen var kort - når den er normalt lang så kan egget feste seg som normalt. Amming av barn som nærmer seg året er som regel ikke til hinder for graviditet, men dess mer og hyppigere man ammer, dess større er sjansen for at det påvirker fruktbarheten. Som alltid: ingen regel uten unntak. Noen får eggløsning mens de fullammer, andre får ingen mens før flere måneder etterpå. Verden er urettferdig :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grynet:) Skrevet 26. juni 2013 #9 Del Skrevet 26. juni 2013 For et bra svar, lillenims! Jeg har også gått og lurt på dette, har hatt et par små blødninger (2 dager) med hele 7 ukers mellomrom. Vesla er snart 8 mnd. Falsk alarm foreløpig altså, greit å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå