Gå til innhold

akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på akupunktur på onsdag og lurer på om noen vet hva de sitter og hvorfor? Hehe.. Er 36+3 og hun sa det var Modningsakupunktur. Det jeg er litt nysgjerrig på er om det kan få kroppen til å slappe av litt? Går og er litt små stressa føler jeg, og sover utrolig dårlig fordi jeg er så anspent i kroppen :-/ så når jeg våkner er jeg nesten ikke bevegelig og i hvertfall ikke tilsnakkelig........ hehe...... tar meg nesten to-tre timer og sovne fordi jeg slapper ikke av i en eneste muskel :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modningsakupunktur går ut på forberede kroppen på fødsel. Vet ikke helt detaljene rundt det, men om du googler familieklinikken majorstua står det endel om modningsakupunktur der:)

Tror ikke det har noen muskelavslappende effekt. Men du kan jo gjerne spørre om det er mulig å sette også:)

Selv skal jeg til modningsakupunktur på torsdag:)

Skrevet

Det er vanlig at de også setter nåler for diverse plager man har, feks søvn, vann i kroppen, leggkramper, kvalme etc.

Bare å fortelle hvordan du føler deg:)

Lykke til!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har gått til akupunktur i flere uker allerede pga av angst og uro som kom i svangerskapet. Jeg fikk også søvnproblemer pga dette. Akupunkturen hjalp og nå har jeg bare litt uro igjen av og til om natten.

Jeg sov bedre, men har begynt å sove mer urolig igjen nå, men tenker dette er normalt siden jeg er 38 uker i morgen.

Jeg gikk over til å få fødselsforberedende akupunktur fra uke 36 og fikk satt nåler i beina, hendene i hovedsak.

I dag fikk jeg også en nål overfladisk i mageskinnet. Skal også til ny behandling til torsdag da hun behandler to ganger i uken i uke 38 som hun sa.

Dyrt blir det, så hurra for feriepenger!

Betaler 350 kr pr gang, men det er verdt det!

Jeg er gravid med ivf metoden, etter å ha slitt i 8 år for å bli gravid/beholde fosteret.

Har noen spontanaborter bak meg.

Men ble faktisk spontant gravid etter første mislykkede ivf forsøk ( men mistet igjen ) og dette etter kun et par akupunkturbehandlinger :) Så jeg har stor tro på denne behandlingsformen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...