Gå til innhold

Hvordan ligger babyen deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere med babyer i seteleie; hvor kjenner dere sparkene? Forstår seteleie er flere typer; rent seteleie, sete-fotleie eller fotleie. Vet dere hva slags leie dere har? Er selv "bare" 29 uker mht leie men undrer meg over bevegelser som så og si bare kjennes fra navle og ned. Vært sånn de siste 10 ukene.

Dere med babyer i seteleie; hvor kjenner dere sparkene? Forstår seteleie er flere typer; rent seteleie, sete-fotleie eller fotleie. Vet dere hva slags leie dere har? Er selv "bare" 29 uker mht leie men undrer meg over bevegelser som så og si bare kjennes fra navle og ned. Vært sånn de siste 10 ukene.

Kjenner ikke så voldsomt med bevegelser som er tydelige spark, egentlig. Det som ligner mest er rundt navlehøyde og litt nedover.

Mye "stanging" opp i den ene lungen. Fotleie har jeg aldri hørt som begrep. Gynekologen sier skrått seteleie om dette, det betød så vidt jeg forstod at hodet ligger godt opp mot høyre lunge, baken nedover mot min venstre lyske. Føttene vet jeg ikke. :)

37 uker her og ligger med hodet ned. Storesøster ble født i seteleie med vaginal fødsel (med epidural), det gikk helt fint (hun var ikke så stor da).

Hvor lang tid tok det ? Og måtte du ha en lege tilstede ?

Fra jeg fikk så sterke rier at det ble på tide å dra til sykehuset tok det åtte timer, de siste fire med epidural. Ikke mange pressrier. Det var både jordmor, fødselslege, assistent og barnelege til stede. Jeg opplevde fødselen som udramatisk og en fin opplevelse.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...