Gå til innhold

Hvordan ligger babyen deres?

Anbefalte innlegg

Min har snudd seg med rompa ned fikk jeg vite ved jm kontroll i dag. Er i uke 30 på onsdag. Regner med han snur seg igjen med hodet ned. Håper det:) ved sykehuset jeg skal føde er d keisersnitt ved setefødsel, og d vil jeg jo unngå.

Kom meg fort etter fødselen forrige gang så vil unngå keisersnitt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144059522-hvordan-ligger-babyen-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han vil mest sannsynlig snu seg med hode ned siden det er såpass tidlig enda. Da jeg var på kontroll i uke 32 så sa jordmor at han hadde snudd seg med hode ned, men at han kanskje flytter seg igjen, men dette skulle heler ikke vare lenge og at han skulle snu ned igjen.

På ul i uke 33+3 hadde han fremdeles hode ned, men ikke festet siden jeg er 3 gangs :D

Hun her ligger i skrått seteleie ved 32 uker. Skal uansett buksprettes, så det har ingen betydning, men jeg regner med hun kan turne mye ennå. Var skrått hodeleie for et par uker siden.

Eldste turnet mange ganger etter de hadde sagt hun sannsynligvis ikke kom til å snu seg, der var det nytt leie på stort sett hver sjekk over de siste åtte ukene.

Annonse

Gjest Trulte med to små

Jenta mi ligger med hodet ned og ryggen mot venstre, men er jo 38 uker i morgen så da er det vel på tide å ligge klar! :)

Kjenner at hun godt kan komme nå, men nei ingen tegn til fødsel enda.

Prøver å godsnakke med henne og si at nå er alt klart så nå er hun velkommen når som helst :)

Annonse

Varierer mellom seteleie med rygg til venstre og tverrleie med hodet til venstre... Har ligget slik i fire uker, er i uke 30 og satser på at hun snur seg. Jeg er andregangsfødende, første lå med hodet ned fra uke 18 (UL) og helt til fødsel. Håper denne også tar til vettet og snur seg, Stresser litt mtp setefødsel... Men vil heller føde selv i seteleie enn keisersnitt!

Har termin imorgen og lillen har nå snudd seg med hodet ned (låg i sete frem til uke 36). Hodet er dog ikke festet... Jeg merkte ikke at han snudde seg btw!

Vi som har barni seteleie får håpe de snur seg;) er tydeligvis håp om at kan snu seg frem til uke 36 ihvertfall. Hørt at d kan drøye lengre 2,3 osv gangen man er gravid. Livmoren er visst mer tøyelig.

Jeg merket at gutten hadde snudd seg fordi bekkenløsningen ble mye verre igjen. Virker som hodet stabilisérte litt selv m d ikke vår festet!

Hmm...jeg er uke 35 men ingen har sjekket hvordan babyen ligger. Skal på 36 ukers kontroll denne uka her, kanskje jeg burde spørre. Går ikke til jordmor da, kun lege. Regner med at legen også kan sånt?

Det hørtes rart ut at man ikke har sjekket opp i det, går bare til jordmor selv men regner jo med at legene også skal kunne sånt.

Etter uke 30 har min jordmor sjekket leie på hver kontroll, og også om hodet er festet eller ikke. Sistnevnte er jo viktig å vite om vannet skulle gå. Er ikke hodet festet, og vannet skulle gå, må man legge seg ned slik at navlestrengen ikke kommer i klem.

Så jeg ville absolutt ha fått legen til å sjekke!

Min lå forresten med rumpa ned da jeg tok 3d UL i uke 30, men fra kontroll hos jm i uke 34 og frem til nå har hodet vært ned og er nå så godt som festet.

Ultralydlegen ba meg si ifra til jm om at rumpa var ned, men hun var ikke bekymret da det enda var så mange uker igjen til termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...