Hermine87 Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Hvilke babymadrasser har dere valgt og hvorfor? Har Svane sin babymadrass til eldste og vert veldig fornøyd med den da den er delt opp i flere lag som kan vaskes hver for seg v/eventuelle uhell, og trekket kan vaskes på 60 grader.. Problemet er bare at nå er det ingen butikker i området som har denne lagerført, og har egentlig ikke tid til å vente på leveringstiden..(ja jeg er håpløs på å utsette alt mulig;)) Så da lurer jeg på om noen har noen andre madrasser å anbefale?
TwinkleStar Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Vi har bare kjøpt den til sprinkelseng til 495 kr på ikea, syns den virket ålreit vi og flere i vennekretsen som har vært godt fornøyd med den så
Gjest Trulte med to små Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Vi har bare kjøpt den til sprinkelseng til 495 kr på ikea, syns den virket ålreit vi og flere i vennekretsen som har vært godt fornøyd med den så Jeg tror det er den vi også kjøpte og den virker veldig grei den. Lillejenta er jo ikke kommet enda, men om noen uker er hun her.
Queenmee Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Vi har bare kjøpt den til sprinkelseng til 495 kr på ikea, syns den virket ålreit vi og flere i vennekretsen som har vært godt fornøyd med den så Jeg tror det er den vi også kjøpte og den virker veldig grei den.Lillejenta er jo ikke kommet enda, men om noen uker er hun her. Det er vel samme som vinogså har kjøpt. Er ikke så dreven i sånne ting... så vi tenker på å prøve og feile. Liker hun den ikke, kjøper vi ny:P Skal små barn (ikke nyfødte) ha pute?
Hermine87 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2013 Takk for svar Mener jeg såg på den når vi var på ikea og kjøpte seng, men at man ikke kan vaske trekket på mer enn 40 grader, stemmer det? Kan være jeg som roter nå altså Vi begynte med pute(sånn barnepute) til vesla da hun var rundt 1,5 år, vet ikke hva som er normalt men følte ikke hun hadde behov for det før da.
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 I en madrasstest jeg gikk gjennom da vi skulle kjøpe madrass sist, så jeg at Ikea og Jysk kom best ut. De dyre merkene kom langt ned på lista! Vi sverger til Sensus-madrasser på Jysk. De har kommet godt ut i test og både vi voksne og barna bruker de. PS! Jeg kjøpte en til den lille i magen her om dagen og da hadde de sensusmadrass for sprinkelseng på tilbud på Jysk :-)
nagini Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Har skumgummimadrass. Vuggen er håndlaget, så ingen standardmålmadrasser passer. Klipte til en skumgummimadrass, og har lammeskinn oppå der igjen. Vuggen skal stå i stuen, til natten har vi kjøpt en natures sway-slynge med ull-futonmadrass i.
DaTuMa Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Kjøpte den dyreste de hadde på jysk. Kosta 750kr tror jeg. Virker skikkelig god.
Queenmee Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Har skumgummimadrass. Vuggen er håndlaget, så ingen standardmålmadrasser passer. Klipte til en skumgummimadrass, og har lammeskinn oppå der igjen. Vuggen skal stå i stuen, til natten har vi kjøpt en natures sway-slynge med ull-futonmadrass i. Hvor kjøpte du skumgummimadrass? Har også håndlaget vugge, og må lage til en madrass...
Lykke X 4 Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Kjøpte den dyreste de hadde på jysk. Kosta 750kr tror jeg. Virker skikkelig god.Samme her. Den virker fin, med avtagbart og vaskbart trekk. Og så kjøpte vimadrassbeskytter i tillegg.
Kenga Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Jeg kan forresten veldig anbefale de som strikker/kjenner noen som strikker lanolinlaken. Vi har brukt det med førstemann og det absorberer evt tiss hvis bleia lekker. Er jo ull, så ungen blir ikke kald. Samtidig er det enklere å vaske enn soveskinn, så vi har brukt skinn i vogna og lanolinlaken bi senga
Queenmee Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Jeg kan forresten veldig anbefale de som strikker/kjenner noen som strikker lanolinlaken. Vi har brukt det med førstemann og det absorberer evt tiss hvis bleia lekker. Er jo ull, så ungen blir ikke kald. Samtidig er det enklere å vaske enn soveskinn, så vi har brukt skinn i vogna og lanolinlaken bi sengaDet var lurt! Skal spørre mamma om å strikke det der! Takk for tipset! Er det forresten noe man kan bruke i vogna istedefor lammeskinn?
Kenga Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Det kan du ja. De varmer ikke fullt så godt som skinn da, for det blir ikke like mye luft mellom vogna og babyen. Samtidig er det greiere å vaske ved evt gulp, samt at evt urinlekasjer ikke lukter (det nøytraliseres). De er enkle og raske å strikke, men koster litt i garn innkjøp. Tror et laken til sprinkelseng (ca 80x60 cm) koster ca 250 kr i garn.
Queenmee Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Det kan du ja. De varmer ikke fullt så godt som skinn da, for det blir ikke like mye luft mellom vogna og babyen. Samtidig er det greiere å vaske ved evt gulp, samt at evt urinlekasjer ikke lukter (det nøytraliseres). De er enkle og raske å strikke, men koster litt i garn innkjøp. Tror et laken til sprinkelseng (ca 80x60 cm) koster ca 250 kr i garn. Takk for tipset! Skal mase litt på mamma:D
Håpefull77 Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Vi har overmadrass fra ikea over svane madrassen til første. Tenkte vi skulle kjøpe ny overmadrass til nestemann og bruke svane madrassen om igjen. Overmadrassen tar tiss, spy etc lett og vaske. Om storesøster ikke gir fra seg senga si må vi kjøpe ny sprinkelseng da tenker jeg at vi bruker ekstra madrassen som storesøster har brukt i reise sengen. Det er en skumgummi madrass fra barnas hus. Den kostet ikke mye. Bruker overmadrassen over.
nagini Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Har skumgummimadrass. Vuggen er håndlaget, så ingen standardmålmadrasser passer. Klipte til en skumgummimadrass, og har lammeskinn oppå der igjen. Vuggen skal stå i stuen, til natten har vi kjøpt en natures sway-slynge med ull-futonmadrass i. Hvor kjøpte du skumgummimadrass? Har også håndlaget vugge, og må lage til en madrass... Stemoren min kjøpte den (fikk vuggen med ny madrass, lammeskinn, dyne pute og sengetøy, ferdig oppredd, da vi hentet den gamle vuggen min - fine stemor <3 ) så vet faktisk ikke...
Hiphop Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Har skumgummimadrass. Vuggen er håndlaget, så ingen standardmålmadrasser passer. Klipte til en skumgummimadrass, og har lammeskinn oppå der igjen. Vuggen skal stå i stuen, til natten har vi kjøpt en natures sway-slynge med ull-futonmadrass i.Hvor kjøpte du skumgummimadrass? Har også håndlaget vugge, og må lage til en madrass... Vi kjøpte skumgummimadrass i størrelse 60x120 på ikea og tilpasset den til vår vugge. Kostet 85 kroner.
Kulaa Skrevet 27. juni 2013 #21 Skrevet 27. juni 2013 Har skumgummimadrass. Vuggen er håndlaget, så ingen standardmålmadrasser passer. Klipte til en skumgummimadrass, og har lammeskinn oppå der igjen. Vuggen skal stå i stuen, til natten har vi kjøpt en natures sway-slynge med ull-futonmadrass i.Hvor kjøpte du skumgummimadrass? Har også håndlaget vugge, og må lage til en madrass... Vi har kjøpt skumgummimadrass på jysk, billig og lettvint å lage til selv, til vugge uten standard mål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå