Gå til innhold

når ringer dere legen mtp graviditeten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist jeg var gravid ringte jeg med en gang jeg visste det (ca uke 4+6), da fikk jeg beskjeed om at det var vanlig å komme inn første gang i uke 8, så fikk time tre-fire uker etter...

Denne gangen har jeg tenkt å ringe imorgen (er uke 4+3 i dag) og håper å få time før jeg drar på ferie 12. juli :)

er det en spesiell grunn til at dere drar før utenlandsferie? 

Jeg skal ikke til utlandet, men skal ha ferie i 4 uker, samt at legene har også ferie, så jeg vil få det gjort FØR ferien for etter ferien er jeg kommet nesten til 2. tri ;)

Annonse

Jeg ringte når jeg var 7+noen dager, og fikk komme allerede mandagen etter (var da 8+2). Jeg trodde jeg skulle vente noen uker.. Tok alle blodprøver og fykte ut skjema, og fikk beskjed å komme igjen i slutten av juli (da er jeg 14+) så han kunne kjenne på magen min.. :)

Nå ringte jeg akkurat. Det er jammen forskjell på hvem man snakker med. Sist gang ringte jeg bare og sa jeg var grevid, og fikk uten å spørre mer time i uke 8.

I dag sa hun de pleide å sette opp første kontroll så nærmt så mulig rundt uke 12.... Men jeg fikk time om litt over 2 uker da... Så får hvertfall time før ferien. Men plutselig følte jeg at det var unødvendig? Han gjør vel ikke noe spesielt heller så vet ikke helt hva jeg skal :P Jaja... Når bestiller dere time til tidlig UL? Regner med det ikke er nødvendig å få henvisning hos fastlegen, da blir det vel ikke "tidlig UL" allikevel med ventetid og alt som hører med i systemet...Tenkte kanskje å bestille hos Volvat...

Jeg skal på fredag, da er jeg 9+6 :) Skulle egentlig vente litt, men samboer skal på ferie en uke før meg, og han har lyst å være med :) Så får vi se om vi klarer å vente på ordinær ul eller om vi "bare mååå" vite kjønnet før, hehe :)

Jeg skal på fredag, da er jeg 9+6 :) Skulle egentlig vente litt, men samboer skal på ferie en uke før meg, og han har lyst å være med :) Så får vi se om vi klarer å vente på ordinær ul eller om vi "bare mååå" vite kjønnet før, hehe :)

Men får man vite kjønnet så tidlig? Synes alle sier at det bare bli vill gjetting før uke 18. Min bror var nettopp på tidlig UL, de fikk ikke vite kjænn da det var for tidlig. Der er nå 12 uker på vei, og var vel på UL rundt uke 10.

Skal på første legekontoret ved fullgåtte 15 uker jeg da : ) nå hører det med til historien at jeg har fått to tidlig ul pga at jeg tar blodfortynnende sprøyter i svangerskapet, og dette er mitt tredje barn. Jeg vet f.eks at jeg er rhesus +....blodprosenten min tok jeg i mars og har ikke hørt at det var noe galt med den... Blodtrykket mitt ha jeg målt to ganger på jobb og det var supert! Føles nesten unødvendig å gå tilegne ,men jeg må vel ta noen blodprøver ... Etterhverandre lytter de jo etter hjertelyd og da begynner det jo å bi gøy med legebesøk.,,. Før dette er det mye bla bla bla syns jeg da : )

Annonse

Jeg ringte da jeg var 5 uker på vei, fikk time samme dag. Var inne å tok blodprøver, og fylte ut helsekortet. Er første gang jeg er gravid. Har allerede fått time til ordinær UL i september. Er tydeligvis stor forskjell fra lage til lege:)

Men får man vite kjønnet så tidlig? Synes alle sier at det bare bli vill gjetting før uke 18. Min bror var nettopp på tidlig UL, de fikk ikke vite kjænn da det var for tidlig. Der er nå 12 uker på vei, og var vel på UL rundt uke 10.

Nei, får ikke vite det før uke 12 iallefall, det tror jeg ikke er lov å si. Jeg mente om vi skulle bestille en til privat i uke 14-15 eller vente.. Vi kommer sikkert til å vente tenker jeg. Eller... Hehe :)

Ringte sykehuset samme dag som jeg var sikker på at testen var positiv, hadde svake streker på to tester før den siste da. Skal inn allerede torsdag i neste uke og da vil jeg tro at jeg er ca 5+5, lang og ustabil syklus så vi må ha ul for å finne ut hvor langt vi er kommet!

Ringte da jeg var 7+4, og fikk time 3. juli..da vil jeg være 11+3.. :)  Jeg tenkte at jeg ville vente så lenge som mulig, slik at jeg kan være mer sikker på at jeg ikke mister... Men samtidig vil jeg ha time før jeg drar på ferie i 3-4 uker.. ;)  Er første gang jeg er gravid, så synes jo det er både spennende og skummelt med legetimen.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...