Gå til innhold

Overdreven kattepass

Anbefalte innlegg

Ville du giddet passe når eier krever at kattene skal ha besøk og mat hver morgen og kveld? Jeg er vant med at katter har tørrfor stående hele tiden og ikke at de får måltider. Jeg er enig i at katter bør få selskap så mye det går, men ikke nødvendigvis to ganger om dagen hvis det passer dårlig. Når kattepasser har litt reisevei går fort hele dagen.

Anonymous poster hash: 79208...b8e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144059420-overdreven-kattepass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi passer en katt nå hvor vi drar innom hver morgen og ettermiddag (etter jobb). Er ikke noe spes pes slik jeg ser det. Men så bor vi i samme oppgang i en bygård også da v

Hvorfor sa du ja da, hvis du synes det er så fælt?

Anonymous poster hash: 22345...f50

"Hvorfor sa du ja..."

Jeg sa faktisk nei.

Men hvorfor bråker du deg da? Da trenger du ikke å gjøre det. Ser ikke problemet kjenner jeg.

Noen som er i dårlig humør og tar det ut med å bitche om andre på nett? Sjarmerende.

Annonse

Er det å bråke seg hvis noen vil finne ut om andre har samme syn på en sak?

Ja, det er det når man ordlegger seg slik du har gjort her. Hele innlegget oser av 'jeg er sur, katteeier er urimelig og jeg vil gjerne baksnakke mennesket, og nå vil jeg at dere skal rettferdiggjøre min irritasjon'.

DET er å bråke seg, og som du ser er det flere i tråden her som oppfatter deg som sur og klagende også.

"Problemet " er at katteeier mente det var urimelig og krevde kattebesøk hver morgen før jobb og hver kveld, med null forståelse for at en halv time reising hver vei gjorde det vanskelig. Ikkeat det er så nøye. Jeg lurte bare på om andre var enig. Jeg har visst misforstått hva det er lov til å skrive om her inne.

"Problemet " er at katteeier mente det var urimelig og krevde kattebesøk hver morgen før jobb og hver kveld, med null forståelse for at en halv time reising hver vei gjorde det vanskelig. Ikkeat det er så nøye. Jeg lurte bare på om andre var enig. Jeg har visst misforstått hva det er lov til å skrive om her inne.

Herregud. Nå må du slutte å sutre. H is du ikke tåler å få andre svar enn at folk er enige med deg, så ja, da har du misforstått hva som 'kan posten her inne'.

At katteeier mener du er urimelig fordi du ikke har tid å gjøre det hun/han mener skal gjøres, er katteeiers problem. Vedkommende får finne noen andre da. Veldig enkelt og greit.

Jeg er likevel uenig i at det er mye jobb. Du har lov å mene noe annet. See??

Helt enig i det #11 sier. Katteeier må da kunne kreve det de mener er nødvenidg, også er det opp til den de spør om de vil dette eller ikke. Får de et nei, spør de noen andre. Hvorfor blir du så sur for dette?

Anonymous poster hash: 10cf1...306

Annonse

Jeg forstår godt at du syns det var urimelig, hi.

Og jeg syns det er helt greit at du spør om det her inne! Her inne er det så mange andre spørsm i samme gata (og i heeelt andre gater), og at noen har behov for å hakke på deg fordi du spør om det her kan du trygt heve deg over :)

Anonymous poster hash: ad16c...b6e

For og gjøre det enkelt Hi så sier du at pga av lang reisevei dessverre ikke har mulighet til og "besøke" katten 2 ganger pr dag. Om katte eieren ikke finner seg i det så får han finne noen som gidder og har tid og mulighet til og stikke innom katten 2 ganger pr dag.  Det er faktisk ikke mere problematisk enn det. Og det beste av alt det er IKKE ditt problem med katte eier sitt problem, det er h*n som må finne noen til og passe katten sin...

Hvor er jeg sur? Jeg spør direkte om andre hadde giddet. Det må være lov?

Det er lov. Det er INGEN i denne tråden som har sagt at du ikke får lov til det. Faktisk er det veldig lov. Og folk har på samme måte lov å svare akkurat det de mener.

At vi er flere her som oppfatter deg som sur må vel i grunnen si deg noe. Som jeg har sagt før; det har med ordvalgene dine å gjøre.

Jeg ser ikke problemet. Jeg hadde heller ikke giddet å kjøre en halvtime morgen og kveld for å gjøre noen en tjeneste (hvis det var mer enn en dag eller to), men da hadde jeg jo bare sagt at det kan jeg dessverre ikke? Eier er da ikke urimelig av den grunn. Hvis noen skal passe hunden min må de enten ha den hjemme hos seg eller komme tre ganger om dagen. Kan de ikke det, må jeg spørre noen andre. Hvis noen passer barnet mitt, må de skifte bleie ved behov, og ikke gi henne sukker eller pølser. Passer ikke det dem, så spør jeg noen andre.  Osv. Skjønner ikke hvorfor du skal lage et problem av dette?

Hvis katten er avhengig av tilsyn og selskap to ganger daglig skjønner jeg ikke hvorfor ikke katteeier har sørget for å få katten inn på et kattepensjonat.

Mine katter klarer seg utmerket godt ute med mating en gang daglig.

Det er jo ikke alltid man har kattepensjonat tilgjengelig, eller at kattepensjonatet har plass til ens katt. Muligens? Ellers er jeg enig i at kattepensjonat er et godt alternativ. Og så mistenker jeg jo at det er en del som ikke ønsker å betale for kattepensjonat. Det er jo forskjellig hvordan folk prioriterer pengebruken sin. ;)

Og så er det jo slik at katter i storby feks ofte er innekatter, og dermed ikke kan "klare seg ute" mens eier er på ferie.

Men det er et ansvar å ha kjæledyr, så man står også ansvarlig for å skaffe adekvat kattepass eller bli hjemme. Men jeg synes det er helt greit å spørre venner/bekjente/familie om hjelp, så lenge man aksepterer at de ikke nødvendigvis har tid til tilsyn flere ganger daglig.

Hvis katten er innelåst hele dagen over flere dager bør den ha såpass besøk. Om det dreier seg om en dag eller to eller en katt som kan gå fritt ut og inn vil jeg si det er overdrevet, men eieren må jo sette de kravene hun eller han mener er nødvendige, og så må den aktuelle passeren si ja eller nei. Det er selvfølgelig lovlig å si nei til å passe et dyr.

Anonymous poster hash: d747d...960

Hvis katten er avhengig av tilsyn og selskap to ganger daglig skjønner jeg ikke hvorfor ikke katteeier har sørget for å få katten inn på et kattepensjonat.

Det er jo ikke alltid man har kattepensjonat tilgjengelig, eller at kattepensjonatet har plass til ens katt. Muligens? Ellers er jeg enig i at kattepensjonat er et godt alternativ. Og så mistenker jeg jo at det er en del som ikke ønsker å betale for kattepensjonat. Det er jo forskjellig hvordan folk prioriterer pengebruken sin. ;)

Og så er det jo slik at katter i storby feks ofte er innekatter, og dermed ikke kan "klare seg ute" mens eier er på ferie.

Men det er et ansvar å ha kjæledyr, så man står også ansvarlig for å skaffe adekvat kattepass eller bli hjemme. Men jeg synes det er helt greit å spørre venner/bekjente/familie om hjelp, så lenge man aksepterer at de ikke nødvendigvis har tid til tilsyn flere ganger daglig.

Har du ikke noen til å passe katten må du rett og slett holde deg hjemme. Man kan ikke bli sur for at ikke andre vil gjøre den jobben.

Har du ikke noen til å passe katten må du rett og slett holde deg hjemme. Man kan ikke bli sur for at ikke andre vil gjøre den jobben.

Ja.... Det var jo det jeg skrev, var det ikke???

• 5 år senere...

Herregud folkens!! Hadde dere hatt en person "innom" for å mate ungen deres 10 minutter i døgnet?? Hvis du er borte i 8 timer skal noen være der i 8 timer. Pus skal ikke være alene mer enn halvparten av døgnet!!! Betal heller for pensjonat eller noen for å ha de eller bo der! Katter er IKKE så selvstendige som dere skal ha det til! Hvis dere ikke er der nok så stikker de av og finner andre hjem. 

3 minutter siden, Sml skrev:

Herregud folkens!! Hadde dere hatt en person "innom" for å mate ungen deres 10 minutter i døgnet?? Hvis du er borte i 8 timer skal noen være der i 8 timer. Pus skal ikke være alene mer enn halvparten av døgnet!!! Betal heller for pensjonat eller noen for å ha de eller bo der! Katter er IKKE så selvstendige som dere skal ha det til! Hvis dere ikke er der nok så stikker de av og finner andre hjem. 

og det dro du frem et 5 år gammelt innlegg for å si....?

Anonymkode: 9509e...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...