Gå til innhold

Usikker på om jeg skal/skal ikke gi hunden min mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pomeranian hund. Han spiser kun tørrfor, det har han gjort siden jeg kjøpte han. Før så har jeg pleid å gi han menneskemat, men da var han dårlig hver mnd omtrent. Og jeg sluttet med det. Hver gang vi står opp så hopper han av glede for han vet at han får mat. Men siden Lørdag så nekter han. Har spist litt igår men det var ikke mye. Da han la seg i buret for å sove så kastet han opp. Ellers er han i bra form. Idag morges ringte jeg til veterinær og fikk beskjed om å gi han Zoolac. Gjort det 2 ganger og begge gangene kastet han opp like etter. Jeg er rådvill :( Skal jeg la være å gi han mat idag idet hele tatt? Han vil ikke spise sin mat, men.. Glemte å si at på Fredag så startet jeg med å gi han ormekur, og deg er vanlig at hunden blir kvalm og kaster opp. Så skal ikke fortsette med den kuren. Vil ikke gi han Zoolac heller, da han bare kaster den opp. Noen råd?

Anonymous poster hash: f3f95...820

Skrevet

Tilby vann og mat, om han kaster opp/ikke spiser så har ikke det såå stor betydning.

Han spiser når han er sulten.

Anonymous poster hash: 7d63f...409
Skrevet

Gi avsilt havresuppe.

Kok havregryn og vann med pittelitt sukker og salt oppi. Når den er ferdig kokt siler du den og gir bare væsken.

Det fikk vi beskjed om å gi til vår hund når hun hadde oppkast og diare

Anonymous poster hash: 192bb...bc1
Skrevet

Hva med å bytte tørrfor for en periode.Dyr blir også lei av samme mat hele tiden.

Anonymous poster hash: bffff...093
Skrevet

Kanskje ringt tilbake til vetrinær og si at han kaster opp zoolacen også? Kan jo være de vil ha han inn for en sjekk, og at det ikke er ormekuren som er grunnen til oppkastet.

Anonymous poster hash: 00114...d99
Skrevet

Han bare sover, helt siden han kastet opp. Vanskelig å gi han mat når han er uinteressert.

Skrevet

Kanskje ringt tilbake til vetrinær og si at han kaster opp zoolacen også? Kan jo være de vil ha han inn for en sjekk, og at det ikke er ormekuren som er grunnen til oppkastet.

Anonymous poster hash: 00114...d99

Har snakket ned veterinæren for å si at han kastet opp Zoolacen, og fikk beskjed om å verken gi han Zoolacen eller ormekur.

Skrevet

Hva med å bytte tørrfor for en periode.Dyr blir også lei av samme mat hele tiden.

Det er jeg klar over. Men denne maten har han spist i snart 5år og virker ikke lei. Har en gang prøvd å bytte for, men han ville ikke ha den. Det er bare nå at han ikke vil spise noe som helst. Når jeg spiser så vil han ha min mat, men den får han ikke. Er halvannet år siden han var dårlig.

Skrevet

Kokt torsk og ris skal være mildt og fint for magen, og smaker godt nok til at de gjerne spiser ;)

Skrevet

Kokt torsk og ris skal være mildt og fint for magen, og smaker godt nok til at de gjerne spiser ;)

Han er allergisk mot fisk. Kan jeg koke kyllingfilet istedenfor?

Skrevet

Signerer :) (Er slik med katter også)

Anonymous poster hash: 7987e...48d

Skrevet

La han få litt av din mat da.Han er sikkert dritt lei tørrfor .,.G han kylling fille .Bare å prøve det.

Skrevet

La han få litt av din mat da.Han er sikkert dritt lei tørrfor .,.G han kylling fille .Bare å prøve det.

Leste du ikke første innlegget Tim HI ? Hun skrev jo at han blir dårlig av menneskemat og at hun for lenge siden sluttet med det.
Skrevet (endret)

Hvis han ikke spiser noe idag heller ville jeg dratt til dyrlegen med han imorgen. De har noe våtfor som smaker veldig godt for han burde spise noe nå etterhvert syns jeg.

Da jeg jobba på dyrlegekontor anbefalte vi også godt kokt ris blanda med cottagecheese som skånefor. Ellers kan man også gi kokt kyllingfilet.

Og ikke mye i gangen, en skje i timen holder.

Endret av Avion
Skrevet

La være å gi han mat på 24 timer, deretter gir du han litt kokt ris. 

Ikke bekymre deg for fort, hunden din spiser når han virkelig er sulten. han sulter nok ikke seg selv selv om han er lei maten sin.

Jeg har en pomme selv, og han er så kresen på mat at det er skummelt.. Gir han det beste som alle hunder ville glefset i lufta etter, han bare snuser litt, går vekk, og spiser den kaanskje 30 min etterpå. Kresent lite dyr mao.

Jeg har mat stående fremme konstant, så han spiser når han virkelig er sulten. 
Ikke den største apetitten, men han sulter ikke;)

Skrevet

Han er allergisk mot fisk. Kan jeg koke kyllingfilet istedenfor?

Det vil jeg tro går greit. Ellers så kan du jo prøve med bare ris :)

Skrevet

Hunder kan fint gå noen dager uten mat. De er tross alt et rovdyr, så det ville ikke bekymret meg, men hvis hunden ikke drikker i tillegg til å kaste opp MÅ du reise til veterinæren i løpet av kort tid.

Anonymous poster hash: b74e4...e67

Skrevet

Det viktigste er at hunden får i seg væske. Gi kokt kyllingfilet og ris. Du kan jo også prøve å væte tørrforet? Bland det med litt vann, la det trekke, for så å prøve å gi det? Kan jo være han har tannverk, da vil de ikke alltid spise. 

Det kan være han sover mye fordi han ikke har spist, og i tillegg har kastet opp. Dette ville ikke bekymret meg hvis han får i seg litt vann når han er våken. 

Anonymous poster hash: e7fcd...c93
Skrevet

Har bestemt meg for å ikke gi han mat idet hele tatt. Ga han litt kokt ris, ville ikke ha, ga han så kokt kyllingfilet og spiste, kun en spiseskje, ikke mye. 15 min etterpå kastet han opp. Teppet mitt ser ikke ut:( han har tilgang til væske hele tiden, så ser vi på formen imorgen. Han vil bare sove og bli latt i fred. Men uansett sier tusen takk for alle gode råd.

Skrevet

Om hunden din kaster opp alt så må du ta han med til vetrinær!

Drikker han nok?

Skrevet

Jeg synes dette høres skummelt ut. En markkur kan gi kvalme, men burde ikke forårsake oppkast over flere dager.

Kan han ha spist noe som blokkerer mage-tarmsystemet?

Jeg ville ha oppsøkt dyrlege i morgen for en sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...