Gå til innhold

Noen som har Tassimo kapselmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de har den på tilbud hos Lefdal imorgen til 299,-

Er den noe bra? Jeg drikker ikke kaffe selv og vil ha noe å tilby gjester, men er den god nok?

Fortsetter under...

Skrevet

Og får man kjøpt kapsler i vanlig butikk? Hvilke smaker anbefales evt.?

Skrevet

Jeg har den, bruker den til og lage meg te og ulike kaffedrikker. Veldig fornøyd med maskina! Man kjøper t-disc i butikker, hos Elkjøp/Lefdal men normalt sett er det rimeligere i vanlige dagligvarebutikker! Drikker ikke Gevalia kaffen da jeg synes den er grusom!

Skrevet

Jeg har den, bruker den til og lage meg te og ulike kaffedrikker. Veldig fornøyd med maskina! Man kjøper t-disc i butikker, hos Elkjøp/Lefdal men normalt sett er det rimeligere i vanlige dagligvarebutikker! Drikker ikke Gevalia kaffen da jeg synes den er grusom!

Takk for svar! Har du prøvd den dolce gusto også? Hørt flere si at den er bedre, men hadde jo vært fint å kjøpe tassimo selv om jeg egentlig vil ha nespressomaskin, hehe :P

Skrevet (endret)

Vi har tassimo. Synes den er helt ok. Macciaton, teeb, kakaoen og evergood kaffen synes jeg er gid. Gevalia sin svarte kaffe er jeg ikke begeistret for.

personlig er jeg ikke glad i dolce gusto sine.. synes de smaker merkelig

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Vi har tassimo. Synes den er helt ok. Macciaton, teeb, kakaoen og evergood kaffen synes jeg er gid. Gevalia sin svarte kaffe er jeg ikke begeistret for.

personlig er jeg ikke glad i dolce gusto sine.. synes de smaker merkelig

Takk for svar til deg også! Har du smakt nespressokaffen? Er så usikker på hvilken jeg skal kjøpe siden jeg ikke drikker kaffe selv.

Annonse

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg dolce gusto siden jeg ikke liker kaffe selv. Min mann har nespresso-maskin. Jeg digger dolce gusto-maskinen. Har så langt prøvd nesquik varm sjokolade (litt 'tynn' smak, så må bruke mindre vann enn oppskriften sier, da blir den god), chococino (også varm sjokolade, men med en sjokoladekapsel og en melkekapsel, den voksne varianten og kjempegod), chai tea latte (kjempegod), maroccan tea (kjempegod) og nestea peach iste (smaker for mye kunstig tilsetningsstoffer om man følger oppskriften, men med mer vann og masse isbiter så den blir ordentlig kald er den også god). Kaffekapslene har jeg ikke smakt siden jeg ikke liker kaffe. Ikke mannen min heller enda, siden han er veldig glad i nespressoen sin.

De har tilbud på dolce gusto på nettsiden deres nå: man får circolo-maskinen deres for 399 kr (normalt 1799) hvis man kjøper 15 pk kapsler. Det er det jeg har gjort.

Anonymous poster hash: afb2e...42a

Skrevet

Glemte å si at jeg valgte dolce gusto fordi den har både varm og kald drikke. Men hvis du feks drikker mer varm te og liker twinnings, så er kanskje tassimo et bedre valg...?

Skrevet

Jeg har Tassimo og er superfornøyd! Liker dog ikke Evergood-kaffen, kjøper kun Gevalia og stort sett av typen Dark. På Gevalia sine kapsler kommer det skum på toppen, så den ser mer fancy ut enn Evergood sin. ;-) Vi handler stort sett kapsler på matbutikken i Sverige, billig og mye større utvalg. Te-kapslene er også ganske gode.

Skrevet

Om du vil ha ren kaffemaskin er nespresso absolutt best, men om du vil ha mulighet til andre drikker ville jeg valgt tassimo. Vi har tassimo på hytta, og mine foreldre har nespresso. Min svigerfar har dolce gusto, og den synes jeg er helt forferdelig i forhold til de to andre.

Skrevet

Om du vil ha ren kaffemaskin er nespresso absolutt best, men om du vil ha mulighet til andre drikker ville jeg valgt tassimo. Vi har tassimo på hytta, og mine foreldre har nespresso. Min svigerfar har dolce gusto, og den synes jeg er helt forferdelig i forhold til de to andre.

Hei

Jeg lurer på hva som er forferdelig med dolce gusto ift tassimo, spesielt ift andre drikker enn kaffe (helst), siden jeg ikke drikker kaffe. Vil gjerne vite om jeg bør vurdere å bytte ut min dolce gusto mot en tassimo eller hva. ;) Jeg er jo fornøyd så langt, men vil jo gjerne vite hva jeg går glipp av. Hehehehe... Kanskje jeg må ønske meg den andre til bursdagen eller noe. Og siden du mener dolce gusto er helt forferdelig ift tassimo, har du sikkert gode argumenter. :D

Skrevet

Vi har en Nespresso-maskin.

Jeg kjøpte meg en Tassimo-maskin da den var på tilbud for en stund siden. Jeg syntes det virket som de hadde mer utvalg og flere forskjellige drikker. Var litt stas i begynnelsen med denne maskinen, men den  har nå endt i kjelleren.

Jeg synes Nespresso-kaffen var bedre, så nå bruker jeg bare den.

Så om det står mellom Nespresso og Tassimo, hadde jeg helt klart gått for Nespresso.

Men Tassimo er selvfølgelig heeeelt brukbar!! :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Når dere skriver Nespresso, hvilken modell snakker vi om? Noen koster 600 og andre tre ganger så mye?

Annonse

Skrevet

Vi har hatt Dolce gusto maskinen og har nå Nespresso Latissima. Utrolig fornøyd med Nespresso! Hadde jeg vært deg ville jeg spart litt til og kjøpt en Nespresso hvis det er det du egentlig vil ha :)

Mine foreldre har Tassimo, og den er grei den også. Synes den var bedre enn Dolce Gusto'en. :)

Anonymous poster hash: 203d6...98e
Skrevet

Vi har Nespresso Citiz&Milk til kr 2 000,-:

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det ser nok ut til at jeg sparer de kronene og heller kjøper en nespressomaskin :)

De har jo noen som ikke er sååå dyre, og det kaffen er vel den samme likevel, er den ikke? :) Altså smaken på kaffen blir vel lik uansett om maskinen koster 900,- eller 4000,- eller tar jeg feil nå? :o

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det ser nok ut til at jeg sparer de kronene og heller kjøper en nespressomaskin :)

De har jo noen som ikke er sååå dyre, og det kaffen er vel den samme likevel, er den ikke? :) Altså smaken på kaffen blir vel lik uansett om maskinen koster 900,- eller 4000,- eller tar jeg feil nå? :o

Kaffen smaker det samme uansett.

Skrevet

Kaffen smaker det samme uansett.

Takk :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vel, jeg slo til og kjøpte en Tassimo, rett og slett :o

Liker egentlig en godt traktet kaffe best, svart og enkel. Vi har de siste årene ikke hatt trakter pga plassmangel på benken, men en sånn liten en skal jeg alltids finne plass til, og jeg begynner å bli lei av pulverkaffe, blæh!

Skrevet

Synes ofte dolce gusto er litt mer utvannet i smaken. Og så synes jeg maskinen til svigerfar er tungvint å bruke siden man må dosere vannet selv på den. Men er vel kanskje kommet automatiske maskiner der også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...