meg og mine <3 Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Jeg skal på ultralydkontroll i morgen før fryseforsøk, hva ser de etter da. Dette forsøket er i naturlig syklus. Jeg er litt nervøs for forrige fryseforsøk ble avbrutt under ultralydkontroll fordi medisinene ikke hadde gjort livmorsslimhinnen tykkere? Er det det de skal se etter nå også eller? Dette er første forsøk etter et halvt år pause og jeg kjenner at jeg er så klar til å bli gravid nå etter snart 5 år med prøving, er bare redd for å få dårlige nyheter i morgen som gjør at vi ikke kan få innsett nå heller...
meg og mine <3 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #2 Skrevet 23. juni 2013 Ingen som vet hva de ser etter på ultralyd kontroll i naturlig syklus før fryseforsøk? :-)
MK73 Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 De sjekker tykkelsen på livmorsslimhinnen og forsikrer seg om at du ikke har folikkelutvikling.
MK73 Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Ooops, ser nå at du sier det er naturlig syklus, da faller vel siste punktet bort, men jeg antar det fortsatt er viktig at slimhinnen er tykk nok.
Nurse77 Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Det er riktig som MK73 sier at de sjekker tykkelsen på livmorsslimhinnen. I tillegg sjekker de om det nærmer seg eggløsning ved å måle str på det største egget. Er det nærme eggløsning får du beskjed om å ta el-tester.( Dersom egget ikke er så stort at det ser ut til å nærme seg eggløsning, vil du få beskjed om å komme på ny ul.)
sonja77 Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Er som de sier sjekk om eggløsning er på vei og om livmorslimhinna er ok for innsett:) så ser de når ca du kan forvente eggløsning og dermed innsett tre dager etter.
meg og mine <3 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2013 Da har jeg kommet hjem fra kontroll, denne gangen var det mye hyggeligere nyheter å få. Alt så ut til å gå i riktig retning for innsett av 2 eskimoer, skulle begynne å teste etter EL på fredag ,så regnet han med at vi kom til å være klar for innsett i begynnelsen av neste uke :-) Føler meg 10kg lettere etter denne kontrollen..
meg og mine <3 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2013 Takk for svar alle sammen forresten :-)
Krepsen79 Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Lykke til Satser selv på at 2 eskimoer er det som skal til for å forlenge rugetiden til 9 måneder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå