Gå til innhold

Vil jeg få et stort barn, tro??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke, men rundt de tider. Har ikke noe med størrelsen på barnet å gjøre, i alle fall. Har både sett og kjent barna i begge mine tidligere svangerskap veldig godt, mens nå ligger morkaka midt forran, så da er alt mer dempet.

Jeg vil heller tro at babyen sparket på akkurat riktig sted til rett tid :) og så tror jeg det kommer litt ann på hvordan du "bærer" barnet. langt frem eller bak? om du er høy eller lav, om du har litt ekstra fett på magen eller er veldig tynn.

Selv har jeg kjent noen reale spark og tror ikke det er lenge før det kan vises og kjennes på magen :)

og jeg ligger allerede over SF målet men babyen er ikke større enn hva som er normalt på siste ul.

Jeg er 18+0 idag faktisk! :)

Jeg er 1.55 høy og fikk mage FORT til å være førstegangs og hadde allerede i uke 12 livmora laaangt opp av bekkenet og bærer langt frem. ser ut som jeg jeg er 6 måneder på vei!!

Jeg har også foranliggende morkake men vet ikke om den er høyt,lavt ,venstre,høyre :P

Jeg kjenner i hverfall mest liv på venstre siden og en sjelden gang kjenner jeg en "puffing" på høyre.

De ultralydene jeg har vært på har jo aldri gitt en endelig indikajson på termin da de ikke vil gi det før OUL men de har alle sagt hele veien at jeg er rundt den og den uka og kanskje litt lengre.

eks sist jeg var der så var jeg rundt 15-16 uker og kanskje litt lengre, så i dag hadde jeg vel vært rundt 18-19 uker og kanskje litt lengre. så det forundrer meg ikke om jeg blir satt litt frem på OUL :)

Endret av hønemor0408

Er det normalt for en førstegangs gravid og SE spark utenpå magen i uke 21+0? For det gjorde jeg istad :) var såå morro, men så slo tanken meg da.

Når så dere spark utenpå? :)

Jeg bærer mine barn langt frem og får stor mage fort, første gangen var det ikke så tydelig men jeg kjente tydelig liv fra uke 15.

Sist gang så så vi henne utenpå magen i uke 17, så det er fullt mulig. :)

Ifht at de blir store så vet man i grunn ikke det før mot slutten, men ja mine har vært over gjennomsnittet, det har de fra far sin side som føder store barn, jeg kommer fra en familie som føder små barn, men jeg føder store/litt over gjennomsnittet men heldigvis ikke skremmende store... :P

Kos deg med å se og å kjenne liv du, ikke bekymre deg over stort barn enda, spør heller om en kontroll mot slutten der de estimerer ca størrelse hvis symfysemålet ditt blir høyt, men ikke baser det på at du kjenner/ser liv tidlig det er det mange faktorer som bestemmer. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...