Gå til innhold

Hva synes du om jentenavnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Josephine / Josefine?

For mye Josef?

Fint?

Søtt?

osv?

Anonymous poster hash: a9f16...5bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen har foreslått det til nr 2 som kjem til hausten, eg er ikkje heilt avvisande til det men foreløpig uteblir den store begeistringa.

Synes skrivemåten Josefine er finast :)

Skrevet

Dattera til en vennine heter det..fint navn,men litt jålete..ville skrevet Josephine :)

Skrevet

søtt, men kanskje litt for søtt.

ville skrevet Josefine så hun slipper å si "Josephine med PH" resten av livet

Skrevet

Koselig og fint gammelt navn :-)

Skrevet

Takk for svar!

Pappaen har forelsket seg i Josephine (han er fra Irland). Enig at det er fint på engelsk men på norsk får jeg litt Josef assosiasjoner og er egentlig ikke glad i navn som har -ine etter ett guttenavn selv om noen "vokser" på meg. F.eks jeg liker bedre Hermine og Albertine bedre nå som jeg kjenner 2 søte jenter som heter det.

Vet Josephine/Josefine er nesten ikke brukt her vi bor så i så fall er vi litt "orginale". Litt usikker på skrivemåten også siden familien i Irland vil naturlig skrive det med ph mens her vil hun måtte stave det. Josefine gir meg litt assosiasjoner til det pc spillet eldste har i bhg. Jeg er ikke helt i mot særlig siden jeg synes mange jentenavn er veldig søte og "pynta" mens de ikke passer så godt til voksne. Jeg tenker hun kan fint kan hete Josephine som voksen.

Enig?

Anonymous poster hash: a9f16...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...