Tyttå Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Hei hei Jeg har hatt et forsøk for 3.5år siden som resulterte i ei lita gullerompe. Det uttaket var ved haugesund sykehus, synest ikke uttaket var så ulideligvondt som det leses om. Men nå skal jeg ha uttak på førstkommende tirsdag å er livredd igjen for at det skal være grusomt-slik man leser om. Vet dere om det går an å få mer en der di har planlagt, ev lyve å si d var grusomt sist slik at jeg kan få en dasj til med morfinen elle hva di gir hos Hauskenklinikken?
Gjest usababy Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Hos Hausken fikk jeg morfin via nesespray. I tillegg til valium og paracet. (Tror det var den miksen) Det funket bra.
Gjest Gullebolle Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Jeg hadde uttak hos hausken 1.mai, jeg har normalt ekstremt smertefulle uttak, med overstimulering og omkring 50 egg, og har alltid hatt enorme magesmerter allerede før uttaket. Hatt uttak i Haugesund før, og det var virkelig forferdelig, ville mye heller ligget i fødsel igjen. Men når Jon Hausken hadde uttak på meg, så gikk det mye bedre enn det ville gjort en annen plass, det er jeg sikker på. Han var flink å sette lokalbedøvelse, og nesespayen er fentanyl, brukes ofte som akutt smertelinding hos kreftpasienter med store smerter, og jeg fikk det også under fødsel, men da i årene:-) Så den er effektiv, mannen min mente jeg var ganske ruset på det og vival. Jeg hadde et uttak som varte minst 45 min, pga dårlige forutsetninger, måtte tappe væske flere plasser i buken først, så knyttnever nedi magen for å presse eggstokkene langt nok ned, måtte også stikke gjennom urinblære, og fikk ut 22 egg, så det tok sin tid med uendelig masse stikk. Og vet du hva, jeg klarte det. Et normat uttak hos Hausken skal ikke gi store smerter, han sa at de aller fleste opplevde mindre smerter der pga veldig god teknikk. Og det stemmer. Be om å få en vival før, da er du mer rolig, og med tanke på at du ikke hadde store smerter sist, så vil det antagelig gå enda bedre nå Lykke til! Jon er utrolig flink!
Gjest usababy Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Gullebolle har helt rett i at det var Vival (ikke valium) jeg fikk, og nesesprayen er fentanyl. Jeg hadde glemt hva det var. Men nesesprayen var effektiv!
Tyttå Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2013 Tusen takk får svar!! kjende skuldrene sank någen hakk nå dåkk e så jille Andre me erfaring må bare skriga ud
Nurse77 Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Jeg har hatt lite smertefulle uttak. Tok Vival (som forøvrig er det samme som Valium) og Paracet før jeg kom. Etter at jeg kom inn på "bordet" for selve uttaket fikk jeg smertestillende intravenøst samt lokalbedøving i skjeden. Litt ubehagelig da lokalbedøvingen ble satt, men helt ok. Ble veldig susete av det jeg fikk intravenøst, det gikk temmelig rundt for meg da jeg lå der. Selve uttaket var noe ubehagelig, men ikke direkte smertefullt. Ut i fra mine erfaringer er det ingenting å grue seg for. (Jeg hører til St.Olav forresten).
may-mom-05 Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 På riksen, fikk jeg en paracet og noe annet søvndyssende, i tablettform. Funket tilstrekkelig får jeg si, uttaket var ikke smertefritt, men det gikk fint ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå