Gå til innhold

22 mnd og pottetrening..?

Lykkeliten♥♥♥

Anbefalte innlegg

Kjøpte potte på ikea her om dagen fordi poden til stadighet snakker om bæsj når han gjør nettopp dette i bleia. Og jammen meg bæsja han i potta på første forsøk!!:)) Dere m erfaring: Gleder jeg meg for tidlig over denne milepælen? Hvor gamle er/var deres små v pottetrening? Noen tips til tida framover? M en 2mnd lillebror i tillegg hadde det passa ypperlig om han valgte å bli"renslig" nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes absolutt det er på sin plass å glede seg over dette, men noe mer vet jeg ikke. :P

Her har vi hatt potta stående fremme i noen måneder (samme alder), og forklart hva den skal brukes til. Han vet godt når han bæsjer han også, men har ikke vist noen interesse for å gjøre det på potta enda. Har sittet på den noen ganger, men det kommer ingenting. Så vi bare tar det med ro og venter på at han skal bli mer klar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Da håper jeg han synes det er stas m potte i mer enn en dag;) Må kanskje kjøre i gang m no premiering når det blir resultater også. Noen flere m erfaringer eller tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er småen snart 17mnd. Vi holder på med pottetrening også! Mini har bæsjet på do siden han var 11mnd, men synes det fortsatt er mest praktisk å tisse i bleier. Nå har jeg startet å la han gå uten bleier hjemme og håper at han skal slutte helt i sommer.

Jeg tenkte å kjøpe klistremerker som vi skal klistre på potten hver gang det kommer noe i den. Da kan han se at det blir fler og fler merker og forhåpentligvis motiverer det.

Ellers så prøver jeg å spørre han hver 30min og han skal på do. Vi sier "skal du på do? Skal du ehh ehh? Han sier selv ehh ehh ehh når han skl bæsje på do. Ofte svarer han fort NEI til dette,og da sitter jeg han på do med en gang. For da skal han garantert på do;-)

Vi har også kjøpt mange fine truser til han. Veldig stas. Vi snakker hver morgen og at idag er de slutt på bleier, ferdig med bleier. Da sier han "perdi" som da betyr ferdig:-) og viser ferdig tegnet på tegnspråk.

Ellers har jeg ingen mirakelkur for hvordan få dette til. Blir spennende å høre hvordan det går med dere fremover!!,!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har ei som blir 2 i september og hun er bleiefri på dagtid nå :) Hun har vært vant til å sitte på potte lenge, uten at vi har mast. Når hun fikk sommerferie fra barnehagen spurte jeg om hun ville gå uten bleie, og det ville hun... Det skjer uhell innimellom såklart, men hun har også dager uten noen uhell! Jeg har latt henne gå uten truse under buksa, eller kun en kjole, for med truse på var det nok vanskelig å kjenne forskjell på det og bleie. Det ble i alle fall flere uhell da.

Vi bruker ikke noe premiering, bare klapper og jubler litt når hun tisser/bæsjer i potta, det holder lenge for henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...