Gå til innhold

har dere bestemt navnet enda?

Anbefalte innlegg

Vi har to uvanlige navn klare og venter med å si dem til noen før vi har sett tvillingene, i tilfelle de ikke passer. Iogmed at navnene er spesielle så vil vi være sikre før vi tar prosessen med å få omgivelsene til å akseptere navnene.

Fortsetter under...

Vi har to uvanlige navn klare og venter med å si dem til noen før vi har sett tvillingene, i tilfelle de ikke passer. Iogmed at navnene er spesielle så vil vi være sikre før vi tar prosessen med å få omgivelsene til å akseptere navnene.

Da håper jeg at du også forteller navnene når tvillingene er født! :D

Har bestemt et navn, men det er ganske uvanlig. Har derfor valgt å ikke si noe til familien enda, og heller si det når han er født. Greit å slippe at alle sier sin mening og høre eventuelle negative reaksjoner.

Er også en liten sjanse for at vi synes han ikke passer navnet, og da er det greit å kunne velge et annet navn uten at alle vet hva vi egentlig hadde tenkt oss.

Om han ikke passer navnet har vi ikke egentlig noen gode alternativer... :rolleyes:

Haha! Er det vi burde ha gjort! Vårt er også uvanlig, så vi ville at viktige personer skulle få venne seg til det. Men min mor har vært utelukkende negativ og nekter å bruke det. Hun spør hele tiden om ikke vi skal bytte, eller gi frøkna i magen ett mer vanlig mellomnavn.

Det er selvfølgelig kjipt. Men vi er veldig glad i navnet, og bryr oss egentlig ikke så mye om hva mamma sier. De fleste andre er positive, selv om noen må smake litt på navnet først.

Uff, ikke gøy når noen er så negative! Håper ikke det blir sånn her også. Uansett er det jo selvsagt dere som bestemmer navnet!

Håper du vil si navnet her når hun er født da :)

De jeg har sagt det til har enten vært veldig positive eller ikke sagt noe som helst ( regner med at de ikke liker det da, men vil ikke såre meg ved å si det rett ut).

Jeg satt å tenkte det samme om deg, håper du sier navnet når han er født. Er spennende med andre som velger utenfor boksen:D

Hvordan er det med navnet deres på lands og verdensbasis?

Sjekka på navnestatistikken på ssb og det er visst litt i underkant av 200 personer som heter det i Norge.

Det er norrønt, men har sett at det finnes i utlandet også men ikke sikker på hvilke(t) land det dreier seg om eller hvor populært det er der.

bekr: hehe, meg og samboer hadde også ganske forskjellig smak men heldigvis fant vi et vi likte til slutt begge to. Han var også veldig for navn som sluttet på -y og foreslo også Dino! Ingenting for meg :)

Her har navnet vært klart siden ordinær ultralyd og vi fikk vite at vi ventet et gutt. Da de tre første har fått norrøne navn kunne vi ikke gå bort fra det med fjerdemann så her i huset får vi en liten Loke Marthin i begynnelsen av august, forhåpentligvis litt før siden jeg kjenner allerede nå at han kan bare komme:)

Da håper jeg at du også forteller navnene når tvillingene er født! :D

Skulle så gjerne ha delt dem, men vet at da er all den deilige anonymiteten min borte, da det er bare 5 og 30 kvinner som har de navna fra før i norge. :)

Annonse

Er ingen i norge som har navnet vi har valgt.

Sånn var det m forrigemanns navnevalg. Så vidt vi fikk det godkjent, og det er eneste i Norge. Fått mye skryt for navnet, så jeg har troen på å være litt kreativ og velge utenfor boksen - uten at man nødvendigvis velger navn bare for å skille seg ut el framstå som eksentrikere. ;)

Er ingen i norge som har navnet vi har valgt.

Sånn var det m forrigemanns navnevalg. Så vidt vi fikk det godkjent, og det er eneste i Norge. Fått mye skryt for navnet, så jeg har troen på å være litt kreativ og velge utenfor boksen - uten at man nødvendigvis velger navn bare for å skille seg ut el framstå som eksentrikere. ;)

Nå er heldigvis ikke dette ett navn vi har funnet opp. Er faktisk en by som heter det, vi bare skriver det litt mer norskvennlig:P

Hvordan er det med når man gir barnet navn? Må alle søke? Hvor søker man og kan man sjekke på forhånd om det er ett navn man får godkjent?

Når du sender inn navnet, (til folkeregisteret) fungerer det som en søknad. Skal mye til for å få avslag, men om det brukes som etternavn i norge og er ukjent som fornavn så godkjennes det ikke. For eksempel er Nord et etternavn, og en må endre det til Nor el Noor for å få det som fornavn. Sjekk SSB.no og navnestatistikk. Der kan du søke på aktuelt navn, og kommer det opp at det er mer enn 4 i norge som har navnet kan du bruke det. Står det at det er 0-3 som har det, kan det hende at det ikke godkjennes, om det eks er allerede i bruk som etternavn.

Endret av Puma - sprekker snart!

Annonse

Når du sender inn navnet, (til folkeregisteret) fungerer det som en søknad. Skal mye til for å få avslag, men om det brukes som etternavn i norge og er ukjent som fornavn så godkjennes det ikke. For eksempel er Nord et etternavn, og en må endre det til Nor el Noor for å få det som fornavn. Sjekk SSB.no og navnestatistikk. Der kan du søke på aktuelt navn, og kommer det opp at det er mer enn 4 i norge som har navnet kan du bruke det. Står det at det er 0-3 som har det, kan det hende at det ikke godkjennes, om det eks er allerede i bruk som etternavn.

Når sender man inn navnet, og hvordan? :P

Er ikke brukt som etternavn heller i norge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...