Gå til innhold

Når man har sett et hjerte banke i uke 7...

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer/meninger/synspunkter på hvor stor sannsynlighet det er for at det går bra hvis man har sett et foster med "riktig" størrelse og ett bankende hjerte i starten av uke 7? 

Har hørt noen fortalt at deres leger har sagt litt forskjellig på dette, men min egen lege har jo ikke sagt noenting.. :P

Noen her inne som kan berolige ett bekymret hjerte litt? (4 SA/MA bak meg....)

:wub:

Fortsetter under...

Dette var virkelig godt å høre jenter! :lol:  Kanskje jeg klarer å slappe av liiiiitt mer nå de siste dagene før ny UL på onsdag :P

Fikk jo se ett bankende hjerte sist det gikk galt, men da var det egentlig litt for lav hcg-måling, samt at fosteret var for lite, så ble satt tilbake en hel uke.. Så det lå kanskje litt i kortene at det ikke ville gå veien.

Men denne gangen har jeg (frem til ul) hatt en meget bra hcg-stigning, samt at fosteret var så stort som det skal være da jeg var på UL 6+3 :D

Så jeg håååperhåååper alt er som det skal være nå på onsdag, må ha troa :wub:

Tror embryoet/fosterets plassering også har noe å si. Jeg leste noe på nettet (hvor sant dette er aner jeg ikke..) at det er større sjanse for at det går bra om det er riktig plassert i livmoren. Husker når jeg var på UL sa gynekologen at det var bra plassert, men da skjønte jeg ikke hva han mente. Jeg fikk 90 % sjanse 6+4 og 98 % 8+4. 

Annonse

7+6 fikk jeg vite av spesialistlegen min at hu nesten kunne garantere fødsel av frisk baby, er nå 20 uker og han kunne ikke vært mer perfekt :D

Det var jaggu litt av en positiv beskjed og få!  :D  nesten rart at hun sa det, for for min del så virker det som om leger flest skal være så tilbakeholdne med å si noe om slikt, fordi det alltid er en risiko for at noe KAN skje..! :mellow:-_-  men, jeg skal jaggu spørre i morgen om hva han vil si om sjansene for at alt nå skal gå bra HVIS alt er som det skal være ^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...