Gå til innhold

barn nr 2

julibaby10

Anbefalte innlegg

Hei dere. Nå nærmer småen min seg 2 år, og tiden går farlig fort! Og jeg tenker så veldig på når vi skal ha nr 2. Jeg er så babysyk at jeg egentlig kunne ha kjørt i gang for lenge siden, men på en annen side er jeg litt nervøs for at overgangen skal bli for stor, på en måte. ooog økonomi... Vi har begge fast jobb, så burde egentlig ikke bekymre meg så mye for det kanskje..? Noen som vil dele erfaringer om å få nr 2??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har 2 1/2 år mellom nr 1 og nr 2, og selv om vi egentlig prøvde å få dem mye tettere så ser jeg nå at det er en veldig fin aldersforskjell. Storebror klarte seg mye selv da nr 2 ble født. I starten fokuserte vi mest på storebror, og alt gikk veldig fint. Ingen sak å ha to barn. Nå som lillesøster er litt eldre (17 mnd) merker vi mye mer av sjalusi og tidsklemme. Men utrolig fint for dem å ha hverandre forholdsvis tett, de leker sammen på gulvet imens jeg skriver dette, og selv om det er slitsomt med to innimellom så er det ikke verre enn at vi venter nr 3 om noen mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!

Vi har 2 1/2 år mellom nr 1 og nr 2, og selv om vi egentlig prøvde å få dem mye tettere så ser jeg nå at det er en veldig fin aldersforskjell. Storebror klarte seg mye selv da nr 2 ble født. I starten fokuserte vi mest på storebror, og alt gikk veldig fint. Ingen sak å ha to barn. Nå som lillesøster er litt eldre (17 mnd) merker vi mye mer av sjalusi og tidsklemme. Men utrolig fint for dem å ha hverandre forholdsvis tett, de leker sammen på gulvet imens jeg skriver dette, og selv om det er slitsomt med to innimellom så er det ikke verre enn at vi venter nr 3 om noen mnd :)

Signerer denne (bortsett fra at nr 3 aldri kommer her i huset :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Så artig med nr 3 da:) her er jeg nok ikke så sikker på at det blir en nr 3 altså;)

Men kan se ut som om vi kanskje starter prøvingen på nr 2 snart. Syns det er litt skummelt å skulle planlegge å få et barn til,for første mann var ikke heeelt planlagt, men selvfølgelig var han hjertelig velkommen når det ble et faktum. Var liksom en avgjørelse vi slapp å ta siden abort var uaktuelt, og vi hadde vært i fast forhold i mange år, og faste jobber begge to:) Gruer meg til å eventuelt fortelle det til sjefen, for da føler jeg litt at jeg svikter dem :P selvom jeg vet at de vil bli glade på mine vegne:) Men jeg elsker å være mor, og ønsker å gi min lille, søte skapning en liten søster eller bror:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg må også si jeg har begynt å tenke på unge nr 2, men må si jeg er litt redd.

1: mannen jobber på sjøen og er borte 1 mnd om gangen

2: jeg får ekstrem svangerskapskvalme

3: har ikke så mye hjelp fra familien

Jeg vil så veldig gjerne, men synes det er så vanskelig dette valget. Det er jo tross alt et barn du bestemmer deg for å få til verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt ble 2 år i juni, og vi fikk nr. 2 i mars. Det er 21 mnd i mellom dem , og det har gått utrolig bra å få en til :) Babyen er en sovebaby, og storebror har ennå ikke fått skikkelig trass. Alle sier det blir mer travelt når nr.2 begynner å gå, så vi får se hva jeg sier da.

Jeg var mye dårlig under graviditeten, men storebror var i bhg, så dagene gikk greit. Jeg hadde en del dårlig samvittighet, men min mann er en super dad, så det gjorde det mye lettere.

Det er fortsatt litt sjalusi, spesielt hvis storebror kjeder seg. Men ser nå at storebror koser mer og mer med babyen. Han er ivrig på å gi babyen smokken!

Jeg elsker familielivet vi har nå, men det var noen utfordringer de første 8 ukene.

Anonymous poster hash: 0bf76...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk nr 2 i april og nr 1 blir to år i september.19 mnd imellom dem.

Graviditeten gikk veldig bra, var i mye bedre form enn med første.

Nr 2 er såå rolig og tålmodig og ting går veldig bra. Fokuserer mye på eldste pga påbegynt trass, men ho dr veldig glad i lillesøster.

Vi snakker om nr 3 og da skal d ikke være mer enn to år mellom nr 2 og 3:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det helt naturlig å få nr 2, så det var liksom ikke så stor overgang. Det er nesten akkurat 3 år mellom våre, og det har gått kjempefint, selv om eldste ramlet i trassen samtidig. Knapt sett søskensjalusi, men nå som lillebror har blitt over året, så er det definitivit mer å henge fingrene i. Er vanskelig fo en aktiv 4-åring å vite hvor langt han kan dra strikken med broren, så vi mye styre leken en del. Blir nok mer voldsomt, tror jeg, nå som nr 3 kommer om et par mnd :-S Puh! Er noe annet med en på 1 1/2 som også skal ha sitt, enn en 3-åring som stort sett klarte å kle på seg selv og slikt. DET blir spennende! Det blir nok mest koselig, men jeg er forbedret på at det blir veldig slitsomt også. Er jo sliten allerede :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha flere enn ett barn, men har bare ikke hatt helt klart for meg hvilken aldersforskjell jeg ville ha:p Jeg slutta på pilla for en drøy uke siden, så da gjenstår det bare å se når spiren sitter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si jeg har begynt å tenke på unge nr 2, men må si jeg er litt redd.

1: mannen jobber på sjøen og er borte 1 mnd om gangen

2: jeg får ekstrem svangerskapskvalme

3: har ikke så mye hjelp fra familien

Jeg vil så veldig gjerne, men synes det er så vanskelig dette valget. Det er jo tross alt et barn du bestemmer deg for å få til verden

skjønner deg godt! Hvor gammel er førstemann? Vi jobber dagtid begge to her stort sett, så den saken er ihvertfall grei! Har litt dårlig samvittighet for at jeg syns vi får vært for lite sammen i ukedagene.. står opp, spiser, bhg og jobb... så er det hjem, middag, bade og natta... (omtrent)... Så drømmer om å kunne ha kortere barnehagedager for førstemann, når jeg evt går hjemme i permisjon:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...