*Ninnin* Skrevet 22. juni 2013 #1 Del Skrevet 22. juni 2013 Noen som tenker på å få nr 2? hvor gammel er nr 1? eller dere som har flere barn. lang tid har dere mellom barna? hva anbefaler dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 22. juni 2013 #2 Del Skrevet 22. juni 2013 Noen som tenker på å få nr 2? hvor gammel er nr 1? eller dere som har flere barn. lang tid har dere mellom barna? hva anbefaler dere? Eldst ble 3år ifebruar. Nr2 kom i januar. Helt grei aldersforskjell. Ville absolutt ikke hatt de tettere. Men nå er det stopp. Sterilisering neste Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2,5barn+1engel Skrevet 22. juni 2013 #3 Del Skrevet 22. juni 2013 Frøkner vår ble 2 i april og gutten vår er nå snart 5 dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fake-blonde Skrevet 22. juni 2013 #4 Del Skrevet 22. juni 2013 Vi har 2 jenter, eldste er 6,5år og yngste nå er 7mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødhette <309+<312 Skrevet 23. juni 2013 #5 Del Skrevet 23. juni 2013 Det er akkurat tre år mellom mine gutter, ville ikke hatt de tettere :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 23. juni 2013 #6 Del Skrevet 23. juni 2013 Det er tre år mellom alle tre barna mine og jeg synes det er perfekt. En treåring forstår mye, har kanskje slutta med bleie og er litt mer selvhjulpen og når barna blir litt større så leker de sammen og hra samme interesser (kan ha iallefall!) Så for oss er det perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 23. juni 2013 #7 Del Skrevet 23. juni 2013 Signerer ett til! Her har vi akkurat 3 år og det er strålende. Eldstemann har sluttet med bleier, spiser selv, kler på seg selv, kan underholde seg selv, det går an å snakke med han og forklare ting til han og føler at det var greit å forberede han på det som skulle skje når vi fikk en baby i hus. Storebror er også flink å hjelpe til med viktige småting - f.eks hente smokken, bleie, osv. Foreløpig har vi ikke hatt noe sjalusi heller. Ville ikke hatt noe tettere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 23. juni 2013 #8 Del Skrevet 23. juni 2013 Og en ting til: Under gravidieten har ikke det vært nødvendig å bære og ha mye fysisk tunge tak med storebror, og det har blitt fullt ut akseptert at "mamma kan ikke bære for hun så stor mage" på slutten. Det er ikke noe man kan la være å gjøre eller forklare til en på 1-1,5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødhette <309+<312 Skrevet 23. juni 2013 #9 Del Skrevet 23. juni 2013 Helt enig! Alt blir mye lettere når eldste kan underholde seg selv mens man ammer og steller babyen og kan spise selv, kle på seg selv osv, og en treåring forstår mye mer, ingen søskensjalusi her heller :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 24. juni 2013 #10 Del Skrevet 24. juni 2013 Signerer dere som har ca tre år mellom barna. Det har vi også, og det fungerer kjempefint. Godt at eldste er ganske selvhjulpen, bleiefri og forstår mye. Håper at de kan leke greit sammen etter hvert. Nå er yngste bare 6 mnd, så det blir vel ei stund til. Det er 2,5 år mellom meg og min bror, og vi lekte masse sammen, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overraskelsen Skrevet 24. juni 2013 #11 Del Skrevet 24. juni 2013 Det er akkurat tre år mellom mine gutter, ville ikke hatt de tettere :-) samme her! Har hatt god tid til å bli kjent med storebror, og til å komme ovenpå med søvn, sosialt liv, samliv etc før vi dykket ned i babytilværelsen igjen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente+Oktoberbarn Skrevet 24. juni 2013 #12 Del Skrevet 24. juni 2013 Her var jenta vår 2 år og 8 mnd når lillebror kom til verden Helt passe synes vi Vet ikke om det blir flere enda, men viss vi skal ha en til ønsker vi samme aldersforskjell da også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlotte1988 Skrevet 25. juni 2013 #13 Del Skrevet 25. juni 2013 Storesøster var 1, 5 år når lillesøster ble født i april. Skal vi ha fler vil vi ha 1, 5-2 mellom nåværende lillesøster og neste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 25. juni 2013 #14 Del Skrevet 25. juni 2013 Vi har 4 år i mellom å kunne ikke ha tenkt oss noe annet for å være ærlig Storebror er snart 5 og lillesøster 7 måneder. To tette er liksom ikke oss, og våre to barn har stor glede av hverandre for det om det er stor forskjell. Smak og behag kan man vel si, og ingen kan vel gi en fasit på hvordan andres barn kommer til å være. Noen krangler så fillene fyker konstant, mens andre er mer rolige. Jeg mener søsken får glede av hverandre uansett på en eller annen måte. Her blir dt ikke flere barn selv om vi har flere år imellom heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma78 Skrevet 26. juni 2013 #15 Del Skrevet 26. juni 2013 Vi vurderer å begynne over sommeren, da er lilleputt 1 år...men, vet ikke helt om jeg tørr;) her er det mest pga min alder, blir 35, og at det tok 1 års tid å få nr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 26. juni 2013 #16 Del Skrevet 26. juni 2013 Tenkte å hive meg til igjen her, men etter å ha passet en gutt på 15 mnd og samtidig hatt min gutt på 6 mnd -alene, så venter jeg litt til en som må bæres og en som løper avgårde for å gjøre ugang var slitsomt! Og ingen spiste veldig selvstendig og begge har leggtid samtidig. Jeg fikk verken spist selv eller gått på do før barna var i seng!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå