Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 En liten nyfødt baby som skal begraves, og trenger tips til sanger. Anonymous poster hash: 2c304...f87
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Uff, så utrolig trist ;-(*Kanskje "Evig hvile" av Bjørn Eidsvåg vil passe?Ingenting blir noen gang som førFør kommer aldri mer igjenMørket rår når endog håpet dørSorgen er en dyster følgesvennLivet er så sårbart og så skjørtFør det står i blomst kan det være overHistorier om undere har vi hørtTrassig liv som trosser alle loverMen ikke denne gangen, ikke nåVi så livet reise seg og gåGi dem evig hvile, HerreHold lyset høyt så de finner veien hjemGi dem evig hvile, Herreog må evig lys skinne på demDet gikk sin vei, men vi så ikke hvorDet kjempet som besatt før det forsvantMed fordervelse og sorg i sine sporga selve livet tapt og døden vantNå sørger det krumbøyd og forlattDet liker ikke å tape noen slagDet hegner om en glo, et frø, en skattog skal igjen stå rakrygget en dagOm ikke denne gang, ikke nåså skal det atter reise seg og ståGi dem evig hvile, HerreHold lyset høyt så de finner veien hjemGi dem evig hvile, Herreog må evig lys skinne på demGi dem evig hvile, HerreHold lyset høyt så de finner veien hjemGi dem evig hvile, Herreog må evig lys skinne på dem Anonymous poster hash: 3de72...1a5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Breda dina vida vingar Anonymous poster hash: 56f55...978
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 En liten nyfødt baby som skal begraves, og trenger tips til sanger. Anonymous poster hash: 2c304...f87 Jeg har vært i en begravelse til et nyfødt barn. I den begravelsen ble det spilt vuggesanger, so ro lillemann feks, på orgel i kirken. Det var vakkert, trist og rørende. Anonymous poster hash: 36686...483
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 http://www.youtube.com/watch?v=gIySixoqwnU http://no.wikipedia.org/wiki/Bred_dina_vida_vingar Utrolig trist når et barn ikke får leve opp. Kondolerer. Anonymous poster hash: 56f55...978
Mammarama=) Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Gi meg handa di venn Eg ser (Bjørn Eidsvåg)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har ikke vært i begravelse til nyfødt, men jeg har vært i begravelsen til en treåring... Jeg husker ikke de fleste av sangene, de var ikke kjent for meg fra før siden familien ikke var norsk. Men mor sang en voggesang, husker jeg. Utrolig sterkt av henne, og jeg husker den voggesangen den dag i dag, selv om jeg ikke hadde hørt den før, heller. Jeg føler at en voggesang er naturlig. Helt forferdelig. Store klemmer. Barnebegravelser er grufulle. Anonymous poster hash: 97aae...486
skjotta Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Av salmer vil jeg kanskje si "ingen er så trygg i fare"... Kondolerer så masse. Ei jeg kjenner mistet en gutt for nesten 2 uker siden. Bare en uke før termin. Jeg har en 3 uker gammel sønn og er så utrolig takknemlig for at alt er bra med ham. ..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Tyven tyven av dum dum boys er skrevet til prebbles døde barn. spør ingen ikke noen suser i stål i ljåen spjærer åpen himmel ingen er trygg på engen skjærer høsten uten blund uten hvile: blind & stum snart der så her som lyn røver øyenstenen din tyven tyven finnes ei den bot som bøter sønderslitte hjerter ei pardon sparer ingen Find More lyrics at www.sweetslyrics.com hugger ned alle som en tyven tyven alle er vi like for ljåen hadde han sjel var den en skjæres røver de som skinner mest tyven tyven tyven tyven røvet øyenstenen smyger i skyggen bare vi er igjen tyven tyven tok det han fant alt har vi gjemt blir aldri glemt Anonymous poster hash: 61647...309
Iiiiik Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Jeg var i en begravelse for et par år siden, et barn som døde i mors mage etter ca 7 mnd. Da ble det spilt "Hallelujah" og "Tears in Heaven". Og dessuten "Eg ser" av Bjørn Eidsvåg.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Var i begravelse til en tre mnd gammel baby en gang, da ble det spilt barnesanger på orgel som preludium. Ellers ble lykkeliten spilt husker jeg. Anonymous poster hash: 4ae5c...bee
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Dytt Anonymous poster hash: 2c304...f87
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Mener du tips til salmer som menigheten/sørgeskaren skal synge selv, eller sangforslag til solisten? Når det gjelder salmene til fellessangen: Det kommer jo også an på hvor rutinerte sangere de er, de som kommer i begravelsen. Men "Alltid freidig" burde gå an, og "Eg veit i himmerik ei borg" hvis de tror på Gud. samt klassikere som "Nærmere deg, min Gud" og "O, bli hos meg" . Ellers alt av Lina Sandell. Er de mer vante som kirkegjengere er salmen "Tenk når en gang" utrolig vakker, og handler bl a om gjensynet etter døden. Hvis du tenker på solistens bidrag ville jeg også ha stemt for en vuggevise. HC Andersen har skrevet en tekst til en nydelig melodi, den heter "Sov søtt, barnlille" og jeg tror den står i Barnesalmeboka. Anonymous poster hash: 06512...d54
granatepla Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Jan Eggums "mor jeg vil tilbake" ble spilt i en barnebegravelse jeg var i en gang. Kondolerer så mye!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Kondolerer så masse Jeg var nettopp i en begravelse til en nyfødt en. da ble det bl.a synget ingen er så trygg i fare og jeg har en engel som følger meg. Ellers er det jo ofte vanlig å synge barnesanger og vuggesanger. Ufattelig trist når små barn ikke får vokse opp.. Anonymous poster hash: 3ac42...f8b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Jeg hadde Celin med Fly Anonymous poster hash: 5f2a8...378
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Jag vil alltid elska (Carola) Ingen förstod vart Du blev av men fast Din vagga är en grav tror jag Du fann en öppen dörr som barnen gör Till rum med änglar att få se dom lär Dig leka, ser Dig le Åh - om jag kunde vara med! Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar! Och en gång skall tystnad ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Ingen är vackrare än Du för Du har himmelsk klädnad nu Du som är mammas sorg och skatt jag ber i natt När Du hör vita vingars sus be att två änglar tar ditt ljus ner till min mardröms mörka hus Jag vill alltid älska! Jag skall aldrig glömma Och en gång skall tystnad få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar Och en gång skall tårar få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Jag vill alltid älska - aldrig glömma - jag vill alltid älska dig! Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång Den ligger på youtube. Vil også tipse om boken "Små føtter setter dype spor". Vi fikk den av en venninne, en nydelig og sterk bok. Anonymous poster hash: 5e340...f1b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 For siste gang (Fra Portveien 2) Døren låses, porten lukkes,alt er gjort for aller siste gang.Gi meg hånden, før du reiser,sett deg ganske stille på mitt fang Om det som er forbi er forbi,da har jeg noe vakkert å si.Alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,aldri skal jeg glemme det du er for meg. Være sammen, siden skilles,det er veien hver og en må gå,la oss ikke være tristeselv om det er oss det gjelder nå. Om det som er forbi er forbi,da har jeg noe vakkert å si.Alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,aldri skal jeg glemme det du er for meg Døren låses, porten lukkes,alt er gjort for aller siste gang.Om vi siden aldri møteskan jeg være hos deg i min sang. Om det som er forbi er forbi,da har jeg noe vakkert å si,alltid skal jeg huske det vi delte du og jeg,aldri skal jeg glemme alt du var for meg. Anonymous poster hash: 5e340...f1b
Cat.68 Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Baby mine. "Alison Krauss" Jag vill Alltid älska, "Carola Häggqvist" Eg ser , "Bjørn Eidsvåg" Bred Dina Vidar vinger "Bred dina vida vingar" og "Baby mine" hadde vi i vår sønns begavelse. Min datter sang selv Bred dina vida vingar til sin lillebror, det var ufattelig vakkert men veldig sterkt. Kondolerer så mye hi. Er det ditt barn?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Mener du tips til salmer som menigheten/sørgeskaren skal synge selv, eller sangforslag til solisten? Når det gjelder salmene til fellessangen: Det kommer jo også an på hvor rutinerte sangere de er, de som kommer i begravelsen. Men "Alltid freidig" burde gå an, og "Eg veit i himmerik ei borg" hvis de tror på Gud. samt klassikere som "Nærmere deg, min Gud" og "O, bli hos meg" . Ellers alt av Lina Sandell. Er de mer vante som kirkegjengere er salmen "Tenk når en gang" utrolig vakker, og handler bl a om gjensynet etter døden. Hvis du tenker på solistens bidrag ville jeg også ha stemt for en vuggevise. HC Andersen har skrevet en tekst til en nydelig melodi, den heter "Sov søtt, barnlille" og jeg tror den står i Barnesalmeboka. Anonymous poster hash: 06512...d54 Jeg mener både salmer i kirka og sanger til solist. Alt er kaos nå. Det er min nyfødte sønn som er død. Og her skal vi planlegge en begravelse. Anonymous poster hash: 2c304...f87
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #21 Skrevet 23. juni 2013 Kondolerer så masse Hi Masse klemmer til deg i en vanskelig tid. Har ingen spesielle tips til sanger, men vuggeviser var vel ikke så dumt til en liten baby. "Vem kan segla" for eksempel. Anonymous poster hash: 9621e...375
Gjest lemon-aid Skrevet 23. juni 2013 #22 Skrevet 23. juni 2013 Phil collins-you'll be in my heart utrolig fin og sterk sang!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #23 Skrevet 23. juni 2013 Mener du tips til salmer som menigheten/sørgeskaren skal synge selv, eller sangforslag til solisten? Når det gjelder salmene til fellessangen: Det kommer jo også an på hvor rutinerte sangere de er, de som kommer i begravelsen. Men "Alltid freidig" burde gå an, og "Eg veit i himmerik ei borg" hvis de tror på Gud. samt klassikere som "Nærmere deg, min Gud" og "O, bli hos meg" . Ellers alt av Lina Sandell. Er de mer vante som kirkegjengere er salmen "Tenk når en gang" utrolig vakker, og handler bl a om gjensynet etter døden. Hvis du tenker på solistens bidrag ville jeg også ha stemt for en vuggevise. HC Andersen har skrevet en tekst til en nydelig melodi, den heter "Sov søtt, barnlille" og jeg tror den står i Barnesalmeboka. Anonymous poster hash: 06512...d54 Jeg mener både salmer i kirka og sanger til solist. Alt er kaos nå. Det er min nyfødte sønn som er død. Og her skal vi planlegge en begravelse. Anonymous poster hash: 2c304...f87 kondolerer. Anonymous poster hash: 81649...841
Gjest lemon-aid Skrevet 23. juni 2013 #24 Skrevet 23. juni 2013 Glemte å gi deg en klem <3 Kondolerer mye.
Monajenten Skrevet 23. juni 2013 #25 Skrevet 23. juni 2013 Å nei så ufattelig trist Kondolerer så utrolig mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå