Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positiv test onsdag, begynte med småblødninger torsdagskveld. Håpte d sko gi seg, men har blitt mer og mer og i dag er jeg temmelig sikker på at det desverre gikk galt! Håper at neste spire vil sitte!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så utrolig urettferdig dette er... men må bare be deg om å ta en hcg stignning, så du er helt sikker... noenkan blø masse, og allikevel være gravid.. så greit å være helt sikker!!

sender en god klem!

Skrevet

Takk Tante_Esel. Jeg blir nok å ta en hcg stigning neste uke for sikkerhetsskyld, men er i utg.pnk ikke i tvil. Blødde ingenting sist svangerskap og nå er det sånn skikkelig mens. Begynte rolig og helt anderledes enn vanlig mens men har blitt mer og mer normalt!

Har denme gangen vært svært åpen om prosessen så er god støtte rundt + jeg har bygget meg opp en "mur" for en slik situasjon. Ble så mye negativt sist at denne gangen hadde jeg bestemt meg for å ikke knekke av en neg prøve.

Skrevet

jeg forstår godt følelsene, holdningen og tankene dine... har vært der selv... man vet jo litt intuitivt om det er graviditet videre eller ikke, men stadig leser jeg om folk som "beviser"" at det går ann å være heldige :)

så derfor jeg sier du bør ta en blodprøve i hvertfall!!

godt at du har noen å snakke med! Det betyr mye i tunge tider... håper du har noen som forstår også!!!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er et levende bevis på at det KAN gå bra likevel!

Fikk beskjed om at jeg hadde spontanabortert av gynekologen da han ikke så noenting i livmoren etter en kraftig blødning natten før.

Men noen dager senere var vi til ny UL og det var det en sprell levende liten spire og legen hadde oversett både en tvilling som var sluttet og vokse og et hematom!

Jeg blødde også litt veldig tidlig, men var gravid!

Vet hvor vond denne prosessen er, men som tante Esel sier, ta en hcg prøve for sikkerhets skyld!!

Håper det beste for deg!

Skrevet

Men Vonk, da er vi to om det og! Jeg fikk også "mensen" på fredag etter positiv blodprøve onsdag. Ringte Ifv-klinikken og vi ble enige om (siden vi er på reise) at jeg skal kjøpe tester på apoteket og ta flere etter hverandre ca 4-5 dager etter mistenkt abort. Og Ikke slutte på medisiner før det er100% sikkert.

Så nå er vi på ferie og jeg kan ikke drikke alkohol og ikke bade på grunn av mensen... Jeg rakk heller ikke å la gledesbudskapet synke inn, så tar det ikke så tungt. Det var vel noe galt med embryoet tenker jeg så da skulle det skje.

Skrevet

Så leit å høre februarmamma 2011 og 2014?.

Nå er det 3 dagen med blødning og i går kveld med noen små klumper. Snakket med klinikken fredag og de ba meg se hvordan d gikk over helgen. Nå blir jeg å ringe de i morgen og evt og gå å ta en blodprøve. Tenkte og å bare ta en test i morgen tidlig for å se om d er noe forandringer.

Men jeg tenker som deg; hvis det ikke går så var det gjerne noe gale med embryet.

Skrevet

Hei vonk og februarmamma2014

Uff, så forferdelige triste nyheter å lese om blødninger/mensen etter positive tester. Føler med dere nå.

Det høres fornuftig ut å ta flere tester enten det er blodprøver eller graviditetstester for å være på den sikre siden.

Skrevet

Ikke slutt med medisinene, har en svigerinne som har et lite bankende hjerte i magen enda hun har blødd i flere uker nå. Dette er første forsøk for henne. Hun har blødd siden hun skulle hatt mensen men spiren har klort seg fast allikevel. Hun nærmer seg 3 måneder på vei nå.

Hold på med støttemedisin til dere er helt sikre! Det kan være kroppens reaksjon på medisinen også. 

Krysser fingre og tær for dere begge to. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...