Gå til innhold

Melka kommer ikke. :(

Anbefalte innlegg

Lillebror er nå 4 dager og vi er hjemme igjen.. Han tar pupp engang i blandt ved hjelp av skjold og jeg pumper annen hver time etter beskjed på barsel. Men får kun ut ca 40 ml totalt ved hver pumping. Det stiger ikke..

Slik var det ved forrige fødsel også..

Noen råd om hva som evt kan gi mer melk?? Har så lyst til å fullamme, men har ikke nok til mitt lille matvrak. Gir tillegg ca 5 ganger i døgnet..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144058914-melka-kommer-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

La min til puppen hver andre time gjennom hele døgnet. Melka kom ikke før det hadde gått 7 dager og da kom den for fullt. Babyen fikk mme gjennom den første uka :) Ikke tenk på å pumpe og heller senke skuldrene og ta det som det kommer. Det viktigste er at lillebarnet for den næringen den trenger, morsmelk eller ei mener nå jeg :)

La min til puppen hver andre time gjennom hele døgnet. Melka kom ikke før det hadde gått 7 dager og da kom den for fullt. Babyen fikk mme gjennom den første uka :) Ikke tenk på å pumpe og heller senke skuldrene og ta det som det kommer. Det viktigste er at lillebarnet for den næringen den trenger, morsmelk eller ei mener nå jeg :)

Det som er største problemet her er at han vil ikke ta pupp hvis melka ikke er der med en gang..

Skulle gjerne ha droppa både pumping og flaske med mme og alt det der.. Men har en som trenger masse mat. Han ble innlagt på nyfødtontensiven da han bare var 36 timer gammel. Pga underernært.. Der fikk han mme titt og ofte og jeg ammet så ofte jeg klarte. Da ble han kvitt feber og skjelvningene (anfall som legen kalte det).. Så er litt redd han skal få det igjen..

Men i dag har eg iallfall mer melk enn i går, og har ammet 2 ganger i natt i tillegg til å pumpe da han har fått flaske, :) så jeg har da et håp fortsatt, :)

Kan du ikke be om å få slik nesespray for å stimulere utdrivningseffekten? Måtte bruke det de første 14 dagene selv slik at hun fikk melka med en gang. Hun er selv en storspiser og krever enormt mye både fra puppen og flaska og hun er 2mnd.. Så ammer i mellom mme-måltidene og på natta, og hun virker mer fornøyd nå enn med bare mm.

Huff skjønner deg godt at du er bekymret for at det skal skje igjen.. Kan ikke være noe godt følelse å ha. Melka vil nok komme for fullt, siden du merker at de fylles mer og mer :)

Annonse

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...