Gå til innhold

Noen som har fått konstatert for mye fostervann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken uke merket du noe, OM du merket det? Hva gjorde at du merket det? Hadde du noen symptomer? Smerter? Stort sfmål? Fikk du vite årsaken til det? Hva var utfallet?

Anonymous poster hash: d6702...e0e

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Husker jeg prøvde å finne ut av det en gang, fordi jeg følte meg så "stinn". Vannet gikk for tidlig med førstemann, og jeg var overbevist om at det var fordi jeg sprakk som en overfylt vannballong. Det er vanlig som gravid å føle seg som en overfylt vannballong, så ingen tok meg på alvor. Men så har jeg funnet ut at det er mulig det er det som skjedde likevel, fordi det er kommet mer tilgjengelig informasjon om fenomenet, og mye kan stemme med min opplevelse. Jeg hadde masse kynnere, og det sprengte og gjorde alvorlig vondt innimellom, og jeg kunne ikke røre meg. Andre som gikk gravide sammen med meg skjønte ikke hva problemet mitt var. Da vannet gikk i uke 32 var det med et skikkelig splæsj, alt fosset ut i løpet av sekunder. Og dermed var det ikke lenger noen "bevis" igjen for om dette var årsaken, og jeg fikk aldri noen svar.

Fødselen startet aldri av seg seg, det ble keisersnitt, og de hentet ut barnet med navelen rundt halsen. Alt gikk fint til slutt! :)

Anonymous poster hash: a4d0f...398
Skrevet

Jeg hadde mye fostervann. Hadde stort sf-mål, og barnet ( min førstefødte) festet ikke hodet i det hele tatt. Men det gikk helt fint. Måtte bli hentet av sykebil når vannet gikk så navlestrengen ikke skulle komme ut. :-)

Skrevet

Jeg hadde for mye fostervann. Fant det ut på slutten. Og det skyldes svangerskaps diabetes. Hadde ingen symtomer, men litt stort sf-mål.

Anonymous poster hash: 2fb5d...b9a
Skrevet

Husker jeg prøvde å finne ut av det en gang, fordi jeg følte meg så "stinn". Vannet gikk for tidlig med førstemann, og jeg var overbevist om at det var fordi jeg sprakk som en overfylt vannballong. Det er vanlig som gravid å føle seg som en overfylt vannballong, så ingen tok meg på alvor. Men så har jeg funnet ut at det er mulig det er det som skjedde likevel, fordi det er kommet mer tilgjengelig informasjon om fenomenet, og mye kan stemme med min opplevelse. Jeg hadde masse kynnere, og det sprengte og gjorde alvorlig vondt innimellom, og jeg kunne ikke røre meg. Andre som gikk gravide sammen med meg skjønte ikke hva problemet mitt var. Da vannet gikk i uke 32 var det med et skikkelig splæsj, alt fosset ut i løpet av sekunder. Og dermed var det ikke lenger noen "bevis" igjen for om dette var årsaken, og jeg fikk aldri noen svar. Fødselen startet aldri av seg seg, det ble keisersnitt, og de hentet ut barnet med navelen rundt halsen. Alt gikk fint til slutt! :)Anonymous poster hash: a4d0f...398

Skrevet

Husker jeg prøvde å finne ut av det en gang, fordi jeg følte meg så "stinn". Vannet gikk for tidlig med førstemann, og jeg var overbevist om at det var fordi jeg sprakk som en overfylt vannballong. Det er vanlig som gravid å føle seg som en overfylt vannballong, så ingen tok meg på alvor. Men så har jeg funnet ut at det er mulig det er det som skjedde likevel, fordi det er kommet mer tilgjengelig informasjon om fenomenet, og mye kan stemme med min opplevelse. Jeg hadde masse kynnere, og det sprengte og gjorde alvorlig vondt innimellom, og jeg kunne ikke røre meg. Andre som gikk gravide sammen med meg skjønte ikke hva problemet mitt var. Da vannet gikk i uke 32 var det med et skikkelig splæsj, alt fosset ut i løpet av sekunder. Og dermed var det ikke lenger noen "bevis" igjen for om dette var årsaken, og jeg fikk aldri noen svar. Fødselen startet aldri av seg seg, det ble keisersnitt, og de hentet ut barnet med navelen rundt halsen. Alt gikk fint til slutt! :)Anonymous poster hash: a4d0f...398

Skjønner ikke hvor svaret mitt ble av?? :/ Anyway! Jeg føler det akkurat som deg! Hadde du vondt i magen? Evt hvor kjente du smerter? Jeg har ikke plass til mat, og blir mett av en smule... Er noe over halvveis i svangerskapet nå og dette startet for en sund siden... Har høyt sfmål. Utenfor det grønne feltet. Mitt forrige svangerskap endte med igangsettelse pga baby aldri kom ned i bekkenet. Fordi han hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen. :( Jeg har og veldig mye kynnere. Opptil 5 i timen. Kjennes ut som jeg skal sprekke da!!! :o

Skrevet

Glemte å spørre deg, når begynte du å føle deg stinn?? Uke ca? Dette er noe som gradvis har kommet på meg over de siste to ukene. Blir bare verre å verre for hver dag! :/ hi

Skrevet

Jeg hadde mye fostervann. Hadde stort sf-mål, og barnet ( min førstefødte) festet ikke hodet i det hele tatt. Men det gikk helt fint. Måtte bli hentet av sykebil når vannet gikk så navlestrengen ikke skulle komme ut. :-)

Gikk du tiden ut? Du følte deg ikke full i magen? Hi

Skrevet

Jeg hadde veldig mye fostervann, men hadde ikke noen spesielle ubehag ved det. Hadde veldig stor mage, hadde like høyt sf-mål som venninnen min som ventet tvillinger. Selvfølgelig tungt med den store magen, den presset jo opp på ribbeina så det var vondt å sitte, jeg var tungpustet og sliten.

De så det godt på ul, ungen var nesten 4,5 kg og likevel hadde hun god plass til å bevege seg der inne. Jeg ble sjekket litt ekstra siden mye fostervann kan bety at det er noe galt med fosterer, f.eks at det ikke drikker og "puster" fostervann som det skal. Men alt så helt fint ut.

Legene tøyset en del med det, at det skulle vært gøy å la vannet mitt gå i en bøtte så de fikk sett akkurat hvor mye det var, for det var mye mer enn normalt. Fødselen startet med vannavgang 15 dager før termin.

Anonymous poster hash: 2f685...d0e
Skrevet

Jeg hadde veldig mye fostervann, men hadde ikke noen spesielle ubehag ved det. Hadde veldig stor mage, hadde like høyt sf-mål som venninnen min som ventet tvillinger. Selvfølgelig tungt med den store magen, den presset jo opp på ribbeina så det var vondt å sitte, jeg var tungpustet og sliten. De så det godt på ul, ungen var nesten 4,5 kg og likevel hadde hun god plass til å bevege seg der inne. Jeg ble sjekket litt ekstra siden mye fostervann kan bety at det er noe galt med fosterer, f.eks at det ikke drikker og "puster" fostervann som det skal. Men alt så helt fint ut. Legene tøyset en del med det, at det skulle vært gøy å la vannet mitt gå i en bøtte så de fikk sett akkurat hvor mye det var, for det var mye mer enn normalt. Fødselen startet med vannavgang 15 dager før termin. Anonymous poster hash: 2f685...d0e

Hadde du høyt sfmål fra starten av eller økte det plutselig? Når evt i svangerskapet økte det? Når hadde du den UL? HI

Skrevet

Gikk du tiden ut? Du følte deg ikke full i magen? HiAnonymous poster hash: d6702...e0e

Jeg følte meg såklart veldig stor(!) og noe full, men ikke noe jeg tenkte veldig mye over. 2 dager før termin gikk vannet (trodde jeg) og jeg ble hentet av sykebil og de konstaterte at noe av vannet hadde gått (trodde ikke det gikk ann at bare noe av vannet gikk men) og ble innlagt på sykehuset. Man skal jo ikke gå mer enn et døgn etter vannavgang før de må begynne å få barnet ut, og to dager etter innleggelse (på termin) og et døgn etter begynnende forsøk på igangsettelse kom gutten. Veldig kjedelig i 2 dager uten å kunne gå noen andre plasser enn på do, men det gikk helt fint!

Skrevet

Jeg hadde veldig mye fostervann, men hadde ikke noen spesielle ubehag ved det. Hadde veldig stor mage, hadde like høyt sf-mål som venninnen min som ventet tvillinger. Selvfølgelig tungt med den store magen, den presset jo opp på ribbeina så det var vondt å sitte, jeg var tungpustet og sliten. De så det godt på ul, ungen var nesten 4,5 kg og likevel hadde hun god plass til å bevege seg der inne. Jeg ble sjekket litt ekstra siden mye fostervann kan bety at det er noe galt med fosterer, f.eks at det ikke drikker og "puster" fostervann som det skal. Men alt så helt fint ut. Legene tøyset en del med det, at det skulle vært gøy å la vannet mitt gå i en bøtte så de fikk sett akkurat hvor mye det var, for det var mye mer enn normalt. Fødselen startet med vannavgang 15 dager før termin. Anonymous poster hash: 2f685...d0e

Hadde du høyt sfmål fra starten av eller økte det plutselig? Når evt i svangerskapet økte det? Når hadde du den UL? HI

Jeg hadde høye sf-mål hele veien og hadde derfor ekstra ultralyd for størrelsesestimering og ble samtidig sjekket pga mye fostervann.

Hadde ul ca en gang i måneden siste halvdel av svangerskapet. 

Anonymous poster hash: 2f685...d0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...