Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt informasjon om EmbryoGen kommer her. Så vidt jeg har lest er det bare Medicus i Norge som tilbyr EmbryoGen.

Ved IVF-behandling hentes det ut flere egg fra kvinnens eggstokkene. Disse eggene befruktes i laboratoriet og oppbevares i ulike dyrkningsmedium før det beste settes tilbake til kvinnens livmor. EmbryoGen er et slikt dyrkningsmedium og inneholder en spesiell vekstfaktor (GM-CSF) som normalt finnes i eggledere og livmorslimhinne.

Forskningsstudier viser at kvinner med flere spontanaborter kan ha et lavere nivå av denne vekstfaktoren. Å tilsette EmbryoGen i dyrkningsmedienechar derfor vist seg å ha en positiv effekt.

Når vi dyrker embryo i EmbryoGen vil embryoet få en fordel ved at flere reseptorercaktiverescog kommunikasjon med livmorslimhinnen forbedres. Sjansen for en god implantasjon, altså at egget fester seg, har derfor vist segcå øke hos denne gruppe kvinner.

Ved denne tilleggsbehandlingen er det kun embryoetcsom behandles, ikke hele kvinnen.

Sådant kan god forskningcdokumentere at bruk av EmbryoGen kan hjelpe kvinner med spontanaborter til å bli gravide.

Da får vi håpe alle andre klinikker følger etter og tilbyr dette til de pasientene det er aktuelt for så flere kan lykkes raskere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144058839-embryogen-informasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studie utført på over 1300 kvinner som gjennomgikk prøverørsbehandling viste at gruppen med EmbryoGen ble det født 28 % flere levendefødte barn enn i kontrollgruppen. Studien var i Danmark.

Det var 20 % større sjanse for befruktning og i gruppen med tidligere SA/MA hele 40 % økning ved bruk av EmbroGen.

Vi får se om det virker etter sommeren. Enten ligger jeg rett ut med kvalme ellers er jeg på vei tilklinikken igjen  ;) Eskimoene mine :wub: hadde toppscore så der ligger ikke feilen ihvertfall!

Dette var spennende og oppløftende nyheter! Jeg har også hatt 3 ma/sa, og blir nytt ivf i september ca. Må høre om klinikken jeg bruker i Danmark tilbyr dette.

Håper det er det som skal til for at spiren(e) sitter hos deg denne gang Krepsen! Blir spennende å følge med på dere som prøver dette :-)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...