Gå til innhold

Shopping ;-) Hvor kjøper dere babyklær?

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært på OUL og sett at det blir ei lita jente. Har jo det aller meste etter storsøster, men har jo lyst til å kjøpe litt nytt til vesla i magen og.

Hvor synes dere de har det fineste babytøyet? Og kjøper dere ull, eller venter dere og ser?

Har vinterbaby fra før - og denne gangen kommer jeg nok til å gå for utelukkende ull (såfremt baby tåler det...). Var ullplaggene vi var mest fornøyd med sist, men bør vel vente med å kjøpe så mye før hun er født ;)

Ellers elsker jeg klærne til lilleba (http://nettbutikk.lilleba.no/prodlist.php?id=530). Og synes newbie-serien til Kappahl er nyyyydelig :wub: Ellers liker jeg veldig godt ulla fra Nøstebarn. Er jo sååå mye fint - og nå som vi har det meste fra før, så kan jeg skeie ut litt med det jeg skal kjøpe.

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt et merinoullsett fra Sparkjøp med dress, lue, votter og tøfler i sånn flosset ull. Kjempedeilig! Men det blir jo mest yttertøy egentlig. Ellers kjøper jeg nok et par ullbodyer og et par ullstrømpebukser, kanskje mer... Vet ikke hvor jeg vil kjøpe ullklærne, men tenkte kanskje bestille fra Nøstebarn hvis prisene og utvalget er ok :P Jeg elsker også Newbie-serien fra Kappahl, så skal ta en runde innom der etter OUL på torsdag ;)

Jeg har også køpt merinoullsettet fra Sparkjøp! :) fantastisk myk og godt.

Hvis ikke så kjøper jeg litt her og der egentlig.

Har sett noe fint på på barnas hus, og sett masse fint på spareland barn og utstyr(tror det er det det heter), eg har kjøpt et par snekkerbukser eller hva det heter på cubus. åh...de var så fine :wub:

men jeg har ikke vært på kappahl s jeg skal absolutt dit å se! :)

Tredjemann på vei : Jeg skal også på OUL på torsdag! :D  gleder meg som en liten unge!

masse lykke til!

Og gratulerer så masse med jenta di gladjenta! :)

Jeg anbefaler faktisk ulltøyet fra tom og trine på sparkjøp. De er kjempe gode og har holdt seg veldig bra. de klærne som er stripete er litt trangere og mindre i str.

dette er nummer 4. så jeg har det jeg trenger egentlig. men ulltøy til jente har jeg lite av. så blir noen ullbodyer og strømpebukser om det blir jente. blir det gutt har jeg nettopp hatt gutt, vinterbaby.

ellers er mine babyklær handlet litt over alt!

Venter en jente i november, første for oss så har ingenting fra før. Har ennå ikke handlet noe for er litt usikker på om jeg skal kjøpe bomullstøy eller om absolutt alt bør være i ull av type nyfødtstr.? Hva har dere brukt til vinterbabyer? Er jo ikke noe utvalg på ullklær ennå i butikken, i så fall kun på nett.

Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe alt i ull.

ser ikke helt poenget med å ha bare ull på når barnet ikke skal ut av huset.

men skal man ut å trille eller bort til folk der man ikke veit hvor varmt det er eller noe i den duren så kommer jeg til å bruke ull :)

Annonse

Ull er kjempelurt når man får vinterbaby:-)ullbody og ull strømpebulse.Men,man er jo endel inne med baby når det er kaldt,så kommer definitivt til å ha en del bomull som vi bruker inne;-)

Jeg syns de har veldig mye fint på Name It,og som tidligere nevnt her,newbie serien på kapp ahl.Tom og Trine(spar kjøp)sin bomull serie er ogaå såå myke og gode,og kjempefresh syns jeg:-)

Høres lurt ut. Så på nøstebarn sine sider og det er jo temmelig kostbart for merinoull/silkeklær. Blir jo ruinert om alle skift skal være i ull. Men går nok for en kombo av noe ull og noe bomullsklær. Skal til Sverige i sommer og tenkte å stikke innom noen butikker der for å se om det er mulig å gjøre noen kupp! Tips til butikker hos søta bror?

Reflex har rimelig ull,og de er gode!samme med spar kjøp sin tom og trine serie med ull,rimelig og gode!Janus har de ofte på tilbud/gode priser på f eks.2pk.på Obs hypermarked!så da gjelder det å hoøde øynene åpne;-)

I Sverige kan du nok helt sikkert gjøre masse gode kupp,misunner deg den shoppingmuligheten;-)

Jeg vil vel anta at nordby senteret har en del gode butikker! :)  det er i allefall stort og masse butikker der men sist jeg var der så var jeg ikke gravid og hadde det ikke i tankene så jeg la ikke merke til noe, men stort er det der i allefall.

strømstad har vel også noen sikkert men hvor aner jeg ikke da ;) hehe

jeg tar også i mot tips om harrytur! :)

vi skal en tur over vi også snart.

Litt enig med hønemor at en kombinasjon av ull og bomull er det lureste. Jeg vil nok være litt forsiktig med å kjøpe inn for mye ull, da vesla vår forrige gang var kraftig allergisk. Hun fikk atopisk eksem over hele kroppen, og vi endte opp med å måtte kaste alle de nydelige ullplaggene vi hadde kjøpt. :(

Forøvrig syns jeg nameit har mye fint, og newbie serien på kappahl er jo bare skjønn!

Vi hadde mykje name it då lisja var nyfødd, samt noko kappahl, cubus og lindex. Vi treng ikkje kjøpe så mykje, men vi hadde ikkje akkurat for mykje ull sist, så vi må supplere litt.

Eigentleg er det meste av klede bra nok, så det er litt opp til ein sjølv kva ein likar og er villig til å betale. Eg fekk t.d. ein nydelig bambuspysj i str 56 som eg elska, men aldri hadde komt på å betale for.

Vi kjøper en del på lindex, kappahl (newbee serien) og bestilte mye ulltøy fra nøstebarn til nr. 1! Ull reagerer hun på, får kraftig atopisk eksem, så det kan hun ikke bruke! Håper å få brukt litt ull på denne babyen, men kommer til å være forsiktig for å se hvordan knøttet reagerer først :) Dumt å kjøpe inn mye ull før man vet om man får brukt det! Her var det hvertfall mye mye ubrukt ulltøy...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...