Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var i fin form frem til to dager siden. Også, etter en lang biltur, kom jaggu meg bekkensmertene og de er mye mer intense denne gangen. Hva gjør dere med bekkenplagene?

Uke 19

Hos meg hjelper det å slappe av mest mulig, men også være i bevegelse ved f.eks. å gå turer o.l. Også hjelper det med med trykk/massasje av de punktene som er verst (låsning på høyre side av rumpa). Prøvde fysio mot bekkensmerter, men ble bare mye verre, så anbefaler deg faktisk å styre unna slike strekke- og tøyeøvelser.

Hei!

Jeg gikk til fysio under begge mine svangerskap pga mild/ moderat bekkenløsning. Øvelsene var hverken strekning eller bøying, men styrking av kjernemuskulaturen i bekken-området. Usikkert hvor mye det hjalp. Ble jo ikke bedre, men jeg ble heller ikke så mye verre. Uansett tror jeg det er kjempebra å styrke muskulaturen. Jeg vet at noen blir bedre av å gå til kiropraktor. Det har ingen dokumentert effekt slik fysio har, men som sagt, noen blir bedre.

Det som hjalp meg aller mest var rett og slett hvile. Dvs redusert jobb, ingen lange turer eller voldsomme fysiske utskeielser.

Lykke til med resten av svangerskapet!

Svangerskap nr 3 her og øvelser gjør alt verre. Prøvd fysio- og manuellterapeut, men virker ikke (selv om det er deilig med behandling). Går til naprapat ellers og han fikser kroppen min så det ikke blir for ille til bany er ute ;-) Unngå feil belastning er nøkkel her og vaske gulv er det verste. Nok hvile holder det i sjakk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...