Gå til innhold

Nedpress eller hva er dette? Sykt vondt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det gjør så iiinnmari vondt når jeg går.. Sånn at jeg må stoppe opp og konsentrere meg for hvert skritt. Rett over skambenet, kjennes ut som noen røsker av alt som heter urinveier. Det er særlig når jeg reiser meg eller har gått litt (type 100 meter..). Det er ikke uvi, for har nettopp avsluttet en penicilinkur på det området, og ikke bekkenløsning for det har jeg også, og det er vondt et annet sted (i selve symfysen, mens dette er bak/over).

Jeg trodde nedpress var mer "mot midten" jeg, men det presser liksom ikke noe som helst mot fødselskanalen (som det så fint heter) eller i bekkenet. Hadde seteleie sist, uten nedpress, dette føles helt nytt og jeg aner ikke hvordan nedpress kjennes ut.. Kan også nevne at det kom den helga jeg tror hun snudde seg fra sete til hodeleie, uke 36.. Hjelp?

Ja, og jeg er 38 fullgåtte uker i morgen.

Endret av snella med nr. 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres ut som noen er på vei ned i bekkenet.... jeg opplever det som en slags stikking som er lenger inne enn bekkenløsninga. Beste beskrivelsen jeg har

Skrevet

Det er stikking ja.. Bare synes det er litt på feil sted ifht hva jeg har hørt av andre.. Ingen flere som vil dele erfaringer??

Skrevet

Høres ut for meg som det jordmor mente var frøkna som kom ned i bekkenet.

Er førstegangs, og hadde en natt som var sånn. Stod å hang i vinduskarmen og var sikker på hu sku komme ut av symfysen:P

Har både bekken og symfyseløsning, men denne smerten var helt annerledes.

Slik holdt det på fra rundt 12 til halv 8 på morningen.

Hadde det i kombinasjon med kraftige kynnere..

Skrevet

Nedpress er press nedover. Kjennes ut som barnet er på vei ut. Høres mer ut som modning.

Skrevet

Nerver som kommer i klem når baby beveger seg. Jeg var veldig plaget med andremann.

Skrevet

Takk for svar. Det er nok ikke modning, kjennes ganske annerledes ut. Tror ikke det er nerver heller, men snarere det at jenta er på vei nedover i bekkenet, og "passerer" blære og urinveier på sin ferd.. :-) det er ekstra ille når hun er veldig aktiv og i kombinasjon med kynnere på kvelden. Har de siste dagene også kjent det i kombinasjon med press i sidene på bekkenet og litt mot endetarmen, så jeg tenker nok det er nedpress på et vis.. Men vondt ja, gosjjj!! Vel vel, snart er hun vel ute.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...