Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så lyst til å reise til litt varmere strøk nå i sommer og da skal vi dra hele familien på 3. Jenta vår blir 8 mnd nå i juli og vil være nesten 9 mnd når vi kommer til å reise i starten av august :)

Er det noen som har noen gode tips til hvor det er billig, barnevennlig og koslig :)

VI ønsker oss en plass nær sjøen, med barnebasseng, aircondisjon og et sentrum i nærheten sånn at vi kan gjøre ting :)

Kom gjerne med maaange forslag hvis dere har noen på lager :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen???

Skrevet

Føler man kan dra hvor som helst. Gutten vår er 8,5 mnd og vi var i Alicante for 2 uker siden. Helt supert.

Vi var veldig opptatte av maks 4-5 timer flytur.

Vi vurderer sydentur neste uka. Drar da enten til Gran Canaria, Mallorca eller liknende.

Skrevet

Mallorca er helt topp da det ikke er kvelendes varmt og det kommer en deilig sjøbris/vind på ettermiddagene:) Har bare testet Alcudia med barna..

Skrevet

Ville satset på et sted det ikke er altfor varmt. I august kan feks. Kypros, Tyrkia og Hellas være kvelende varmt!

Ville prøvd f.eks. Kroatia eller Portugal på den tiden, men om mulig ville jeg reist en måned senere for å unngå den ekstreme varmen og da er det også langt rimeligere reiser også :)

Skrevet

Jeg er i Kroatia med mannen og datteren vår på 6 måneder. Det er supert! Vi bor ikke på hotell eller på et typisk feriested, men vi har leilighet litt utenfor Split der mannen min vokste opp. Tar en time med bil til kysten, men vi elsker stranda, så vi drar så ofte vi kan. Herlig!! Allikevel, jeg har vært masse i Kroatia de siste ti årene, så jeg har mye erfaring herfra, i alle fall fra de sørligere delene av landet. Har bare gode opplevelser:)

Nå skal det sies at det kan være skikkelig varmt i august, sånn som i fjor da det var en hetebølge over det området vi var på, men stort sett er det vanlig "sydenvarmt", altså 30-35 grader. Har vært i Tyrkia og der synes jeg det var innmari klamt på kveldene, mens det er svalere her.

Det finnes mange koselige, mindre byer langs Dalmatia-kysten, i området rundt Makarska. Har vært i Podgora, Tucepi og Brela, og felles for dem er at stranda er lang, det er oversiktlig, rolig (altså ikke noe spesielt fest-sted), barnevennlig og det er lett å finne naturlig skygge siden det er en del sånne lave trær i strandområdene. Finnes både hoteller og mange fine ferieleiligheter til leie! Det ligger masse ute på nett:)
Ulempen er at det tar litt tid å komme seg ned dit fra Split hvis man skal sitte på med sånn buss fra reiseselskapet til hotellet. I alle fall har bussene jeg har tatt kjørt "melkeruta" og ikke motorveien.
Kjører man selv eller tar taxi eller tar en vanlig rutebuss går det nok fortere, pga motorvei.

Det finnes også mange flotte øyer utenfor Split! Min store favoritt er Hvar - sikkert det fineste stedet jeg har vært på! Det koster imidlertid flesk å bo på hotell med basseng der.
Tar for øvrig ca 2 timer og 45 minutter med fly fra Gardermoen eller Rygge til Split eller Zadar, som Ryanair flyr til, så man slipper en lang flytur :) 

Uansett hvor dere drar får dere sikkert en kjempefin opplevelse! Det er gøy å gjøre noe sammen som en familie, og tenk så fint å senere kunne vise bilder til barnet fra sin første ferietur til utlandet:)
Og selv om barna er så små nå at de kanskje kunne vært like fornøyde hjemme i hagen eller parken, så er det jo deilig å ligge og sprelle i bleia og kjenne en mild bris stryke over babykroppen:)

Skrevet

Vi har så lyst til å reise til litt varmere strøk nå i sommer og da skal vi dra hele familien på 3. Jenta vår blir 8 mnd nå i juli og vil være nesten 9 mnd når vi kommer til å reise i starten av august :)

Er det noen som har noen gode tips til hvor det er billig, barnevennlig og koslig :)

VI ønsker oss en plass nær sjøen, med barnebasseng, aircondisjon og et sentrum i nærheten sånn at vi kan gjøre ting :)

Kom gjerne med maaange forslag hvis dere har noen på lager :D

Se hva Nazar har.

Skrevet

Vi skal til Alcudia i August. Mini er da 11 mnd. DIGG.

Er visst perfekt for barnefamilier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...