Gå til innhold

Den siste dagduppen for baby 4 måneder og senere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..når er/var den og hvor lenge? Tenker da med et utgangspunkt i leggetid for natten rundt 19:00-19:30.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini er 6 mnd og 2 uker. Lar han ikke sove etter 17.00. Noen ganger er siste dupp over 16.00, andre dager 17.00. Legges 19.30 :)

Skrevet

..når er/var den og hvor lenge? Tenker da med et utgangspunkt i leggetid for natten rundt 19:00-19:30.

Ved 4mnd så hadde hun siste dupp mellom 17 og 18. Legges mellom 19.30 og 20. 

Nå er hun 1 mnd eldre, legges til samme tid på kvelden, men siste du er avsluttet nærmere kl 17. I går ble det 17.30. Da sovnet hun ca 20. Vil gjerne være våken ca 2,5timer før hun tar natten.

Skrevet

Takk for svar. Har egentlig hatt en enkel baby når det kommer til leggerutiner osv. selvsagt noen dager litt tøffere enn andre, men altså stort sett veldig grei. Den siste uka har derimot vært helt forferdelig. Og jeg bare lurte på om det kunne være fordi hun sov den siste duppen for sent. Ut i fra hva dere sier, er det med andre ord ikke det altså. Hun har vanligvis vært en siste dupp på 30-40min i perioden mellom 16:00-17:15, men på en annen side blir hun så grådig irritabel og overtrøtt om jeg holder henne våken for lenge også.

(Jeg vet jeg maser- men er mye alene og har vel et behov for å få bekreftelse på at det jeg gjør ikke er riv ruskende gale)

Skrevet

Takk for svar. Har egentlig hatt en enkel baby når det kommer til leggerutiner osv. selvsagt noen dager litt tøffere enn andre, men altså stort sett veldig grei. Den siste uka har derimot vært helt forferdelig. Og jeg bare lurte på om det kunne være fordi hun sov den siste duppen for sent. Ut i fra hva dere sier, er det med andre ord ikke det altså. Hun har vanligvis vært en siste dupp på 30-40min i perioden mellom 16:00-17:15, men på en annen side blir hun så grådig irritabel og overtrøtt om jeg holder henne våken for lenge også.

(Jeg vet jeg maser- men er mye alene og har vel et behov for å få bekreftelse på at det jeg gjør ikke er riv ruskende gale)

Maser?

Er det ikke det disse forumene er til for?

Er sååååå glad for at det ikke er bare jeg som "maser".  :D

Synes det er fint jeg, at jeg kanskje kan hjelpe deg og du meg. 

På den måten føler jeg meg ikke helt ubrukelig og kanskje føler du det samme. 

Vinn vinn sier nå jeg!  :D

Kan det være tenner som plager jenta di?

Skrevet

ser at det er en liten hvit flekk på den ene siden og kjenner at det er noe som er litt hardere enn gommene, men har ikke brutt gjennom enda. Det er muligens det som plager henne. HS mente også at det var mulig at det kunne være økedøgn.. men dette økedøgnet har nå vart i snart over en uke! Ikke godt å bli klok på disse småtassene våre:)

Skrevet

Her i huset kan det ikke soves etter klokken 14 på dagen, og ungen legger seg for natta klokken 18:30-19:00. Som regel har han to korte lurer på 30 min eller en lang lur på 90-120min i løpet av dagen.

Skrevet

Her i huset kan det ikke soves etter klokken 14 på dagen, og ungen legger seg for natta klokken 18:30-19:00. Som regel har han to korte lurer på 30 min eller en lang lur på 90-120min i løpet av dagen.

hvor gammel er han? Sover han gjennom natten?

Skrevet

Han er 8mnd. Han er våken en gang i tretiden for å spise, og enkelte netter finner han ut at han skal være våken i et par timer før han sovner igjen.

Skrevet

Jeg holder på å bli sprø.. ungen har blitt helt krakilsk: nekter å ta pupp, nekter å sove, nekter alt.. også ringer samboer å sier at han skal offshore resten av uka. "Hurra".. *Velter meg i selvmedlitenhet*

Skrevet

Her er vesla 8 mnd og hun har siste dupp i tolv tiden på dagen. Våkner da rundt 12.45 og legger seg 18.30 ;) hun nekter å sove mellom 13 og 18 , selv om hun sikkert hadde trengt det. Hun har en dupp i 8 tiden på morran også. Står opp mellom 04.30 og 05.00 ;) våken hver andre time hele natten. Eller hver time hvis det er en dårlig natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...