Gå til innhold

Støttestrømper

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen fæle åreknuter på beina, og bruker støttestrømper daglig, sånne som går opp til lårene. Flere som er helt avhengige av støttestrømper?

Jeg blir snart gal, de er tunge å få av og på, og det kommer ikke til å bli bedre etter som magen vokser. I tillegg er det så varmt, selv om det er sånne tynne. Vet ikke hva jeg skal gjøre når det blir skikkelig varmt i sommer, eller når jeg skal på ferie...

Erfaringer? Om jeg går noen timer uten hver dag, på det varmeste, vil åreknutene bli verre med en gang, eller er det ikke så farlig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144058596-st%C3%B8ttestr%C3%B8mper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! jeg går i mitt 4 svangerskap og har brukt støttestrømper alle ganger, ja de er varme slitsomme å få av og på. skal si at jeg var veldig flink til å bruke de det første og andre svangerskapet. fikk også da maaaange åreknuter på beggeføttene (såg ut som e dame på 80) var ikke like flink med støttestrømpene med de tredje, men fikk ingen fler åeknuter. fikk etter dete henvist til opperasjon og har tatt bort årene på den ene foten, og ja det ble veldig bra. men sitter her nå i mitt fjerde svangerskap og burde vel ha brukt strømpene.... meeeen kvier meg da det er så ggrusomt. men tenker jeg skal være flink til å ha føttne høyt oppe når jeg sitter, ikke ha de i kryss. og ha på strømper hvis det er dager med mye gåing eller flyturer:)

Jeg bruker. Klarer stort sett å få de på meg. Men må ha hjelp til å ta de av om kvelden. Bruker bare opp til knærne da.

Hjelper veldig. Men på de varmeste dagene (som jeg egentlig trenger dem mest) dropper jeg dem. Sitter heller med beina i isvann....

Jeg bruker støttestrømper for tredje gang! :)

Plages ikke av åreknuter da, bruker de pga økt risiko for blodpropp.

Alle mine tre svangerskap har vært om sommeren, så jeg skal vel takle denne sommeren også. Men varmen har sjelden plaget meg selv om jeg er gravid. På de varmeste dagene har jeg "fri", men sitter da stort sett i en sommerstol med beina høyt.

Vær obs på at det ikke alltid er så lett å ta de på i løpet av dagen hvis du planlegger å bare bruke de litt. Når du har vært oppe noen timer er ofte beina blitt litt hovne og da kan det være vanskeligere og kanskje litt smertefullt å presse dem ned i støttestrømper. Så det er best å ta de på om morgenen.

jeg har fått beskjed om å begynne med en gan neste. bortsett fra første, da begynte jeg etterhvert som jeg såg at det lå annn til åreknuter..

noe dritt dette åsså. men har allerede prøvd å operere bort på den ene foten og det gikkk fint, så får ordne føttene etter dette siste svangerskapet:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...