Gå til innhold

Forlovelsesringen min er i hvitt gull, nå er jeg så sår at jeg ikke kan bruke den!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble forlovet for 2 år siden og fikk da en nydelig diamantring i hvitt gull av min bedre halvdel.

I de siste månedene har jeg vært tørr og klødd med my under og rundt ringen, så jeg har måtte uten en periode.

Nå har jeg hatt på ringen noen dager og det klør som bare F. Det er rødt, hovent og et par små blemmer som vesker..

Har lest at det kan forekomme nikkel i hvitt gull, men jeg har aldri vært allergisk mot noe som helst. Kan man utvikle allergier bare sånn uten videre?

Det er jo veldig trist å ikke kunne gå med forlovelsesringen sin, men jeg klarer virkelig ikke ha den på.

Finnes det evt noen krem man kan smøre på?

Anonymous poster hash: 535e4...479

Skrevet

er ikke ringe for "bred" til at det kommer luft under da? Evt at fukt fra når du vasker hendene ikke blir "Luftet ut" slik at det "mugler" under ringen? Vi har så smal ringer som mulig pga dette problemet...Samt at de er avrundet på innsiden.

Selv om du ikke har opplevd det de foregående to år, så kan det hende at fingrene er blitt litt tykkere (kan skje med alder, selv om man ikke blir tykkere ellers) og den bittelille forskjell utgjør forskjell på lufting/ikke lufting under ringen...Prøv og få den utvidet bittelitt..Ellers, vær flink med og ta den av hver gang du trener/blir svett og ta den av hver gang du vasker hender og tørk finger OG innside av ring GODT, før du setter den på plass igjen..

Anonymous poster hash: 7765e...8cc
Skrevet

Nikkelallergi kommer vanligvis etter tid når du har blitt eksponert for nikkel. Og det gir seg ikke når du først har fått det.. 

Skrevet

Jeg ville dratt til legen og testet for allergier. Der kan du også evt få noe å smøre på. 

Enn så lenge kan du ha ringen i et kjede rundt halsen :) Det har ei jeg kjenner. (hvis du reagerer på den kan du ha den utenpå toppen)

Skrevet

Kanskje du skal ta det som et tegn fra oven om at dere ikke er meant to be? Nei huff, fy skamme slemme meg. Må ha et mildt tilfelle av dib-tourettes idag.. Sorry :/

Skrevet

er ikke ringe for "bred" til at det kommer luft under da? Evt at fukt fra når du vasker hendene ikke blir "Luftet ut" slik at det "mugler" under ringen? Vi har så smal ringer som mulig pga dette problemet...Samt at de er avrundet på innsiden. Selv om du ikke har opplevd det de foregående to år, så kan det hende at fingrene er blitt litt tykkere (kan skje med alder, selv om man ikke blir tykkere ellers) og den bittelille forskjell utgjør forskjell på lufting/ikke lufting under ringen...Prøv og få den utvidet bittelitt..Ellers, vær flink med og ta den av hver gang du trener/blir svett og ta den av hver gang du vasker hender og tørk finger OG innside av ring GODT, før du setter den på plass igjen.. Anonymous poster hash: 7765e...8cc

Det er en smal ring, som smalnes enda mer mot midten der diamanten sitter. Og fingrene har heller blitt smalere enn da jeg kjøpte den, har vurdert å få den gjort trangere..

Men skal prøve tipset om å alltid holde den tørr!

Skrevet

Nikkelallergi kommer vanligvis etter tid når du har blitt eksponert for nikkel. Og det gir seg ikke når du først har fått det..

Damn..

Hi

Skrevet

Jeg ville dratt til legen og testet for allergier. Der kan du også evt få noe å smøre på. 

Enn så lenge kan du ha ringen i et kjede rundt halsen :) Det har ei jeg kjenner. (hvis du reagerer på den kan du ha den utenpå toppen)

Høres lurt ut, jeg ringer legen på mandag :)

Kjede rundt halsen ja, det kan jo funke. Får assosiasjoner til Carrie i Sex and the city :P

Skrevet

Kanskje du skal ta det som et tegn fra oven om at dere ikke er meant to be? Nei huff, fy skamme slemme meg. Må ha et mildt tilfelle av dib-tourettes idag.. Sorry :/

Haha, ja kanskje det. Nei vi får da enda håpe at det skal mer til enn nikkelallergi for å ødelegge et forhold ;)

Skrevet

Haha, ja kanskje det. Nei vi får da enda håpe at det skal mer til enn nikkelallergi for å ødelegge et forhold ;)

I såfall hadde vi vært dammned. Men vi er nå sammen, 13 år etter. Og fortsatt uten ringer. 

Skrevet

Dette skjedde med meg og min forlovelsesring også, da den var helt ny. Akkurat de symptomene di beskriver. Det gav seg plutselig etter en tid, noen uker eller måneder. Siden har det vært bra.

Skrevet

Dette skjedde med meg og min forlovelsesring også, da den var helt ny. Akkurat de symptomene di beskriver. Det gav seg plutselig etter en tid, noen uker eller måneder. Siden har det vært bra.

Så bra det ble bedre, da er det håp for meg også :)

Lurer likevel på å dra til legen for å ta en test slik at jeg kanskje kan få en krem til å smøre på.

Skrevet

En del av disse ringene har bare belegg, og er ikke gull helt gjennom. Når den da slites litt kan det materialet som ligger under komme frem. 

Om du generelt ikke har så mye allergier kan du prøve å smøre et lag med blank neglelakk under ringen. Da tetter du igjen evt bortslitte 'hull'. Man kan selvsagt få reaksjon på neglelakken, men da er det bare å fjerne den igjen. 

Anonymous poster hash: 6e21e...47f
Skrevet

Gift dere og bytt ring :D

Anonymous poster hash: c1541...a13
Skrevet

Hvitt gull er bare vanlig gult gull blandet med som regel palladium og så rhodinert, trodde faktisk ikke noen brukte nikkel lenger pga allergifaren. Kommer nok an på hvor ringen er kjøpt, f.eks hos Gullfunn selges ikke varer med nikkel.

Mye mulig ringen må rhodineres på nytt igjen, du kan jo levere den inn og høre.

Anonymous poster hash: e8a00...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...