Gå til innhold

Kjære Ovitrelle, bli til ekte streker! ;P

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal ta blodprøven på mandag :)

Oj, jeg glemte å lese neste side jeg, så mld mi havna jo midt oppi noe :P hehe..

Endret av Mammadrømmen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva heter bloggen din Kanskjesnart ?

Du og sallysue har virkelig hatt opp og nedturer !!!

Skrevet

Kanskjesnart, var inne og leste litt på bloggen din, for en reise dere har vært gjennom :(

Vi har PGD pga at min mann har en balansert translokasjon. Jeg har vært gravid 5 ganger de siste 3 årene, mistet i uke 16,14, 8 og 12. Den ene gangen var det BO. Vi startet utredning allerede etter 1 MA da vi visste at hans familie har hatt problemer med å få barn. Ved genetisk avdeling var det ingen tvil om at vi burde ta PGD da vår sjanse var ca 40% for å lykkes på egen hånd. IVF var ikke et alternativ i og med at jeg ikke har problemer med å bli gravid, men det er genetikken som ikke vil være på vår side. 

De første 5 graviditetene ble startet på normal måte, alle endte i MA og utskrapning. Dette er vårt første PGD forsøk og vi er veldig fornøyd med oppfølgingen i Stockholm. Denne gangen fikk de kun ut 6 egg fra meg, 4 av de ble befruktet, men kun 1 var friskt. Vi var overlykkelige over dette ene egget og håper det klamrer seg fast der inne!

Ja har vært igjennom mye på disse årene i likhet med mange andre her inne :( Men har heldigvis vært flink å se fremover og ikke så altfor mye tilbake :) Utrolig trist å lese om alle SA/MA du har hatt... Og du har jo vært et godt stykke på vei også. Da må det være enda tyngre når det ender galt! Forstår godt at dere velger PGD. Jeg var veldig usikker på om vi skulle gjøre det nå eller bruke opp de offentlige forsøkene. Fant ut at jeg ville miste retten til de offentlige hvis jeg tok PGD først så da ble det motsatt... Er allikvel ikke sikkert at vi fullfører de tre forsøkene før PGD, er en grense på hvor mye skuffelser jeg tåler tenker jeg. Tar et forsøk om gangen tenkte jeg :) Jeg har stor tro på PGD, så flott at de fant et friskt hos deg!! Og når de klarer å dyrke egget til Blactocyst, da er jo utgangspunktet veldig bra tenker jeg. Mange av mine egg disse forsøkene har ikke overlevd til dag 2 etter uttak engang. Og den ene gangen de ble dyrket til dag tre så var det bare et som levde av 20 egg som ble tatt ut. Fikk beskjed av Genetisk avdeling at min kromosmfeil ikke er forenlig med liv og at de fleste vil stoppe opp i utvikling like etter befruktning og i verste tilfelle overleve til uke 5-6. Har en følelse på at de ikke hadde funnet mere enn et friskt egg hos meg ved PGD, men det er bare 1 GULLEGG som skal til :D Skal krysse alt jeg har for deg, du fortjener virkelig en positiv test nå <3

Skrevet

Hva heter bloggen din Kanskjesnart ?

Du og sallysue har virkelig hatt opp og nedturer !!!

Den heter kristine86.blogg.no :)

Skrevet

Ja, de fleste av oss som er her inne har det tøft på ene eller andre måten, men forhåpentligvis smiler lykken til oss alle snart :) 

Jeg er fortsatt litt i sjokk etter positiv test i morgest og tok en til nå som viste like sterk strek som den første.. Jeg lurer på om kroppen min tuller med meg, jeg er jo bare på rd 6! skal vel godt gjøres å teste positivt så tidlig?

Skrevet

Ja, de fleste av oss som er her inne har det tøft på ene eller andre måten, men forhåpentligvis smiler lykken til oss alle snart :)

Jeg er fortsatt litt i sjokk etter positiv test i morgest og tok en til nå som viste like sterk strek som den første.. Jeg lurer på om kroppen min tuller med meg, jeg er jo bare på rd 6! skal vel godt gjøres å teste positivt så tidlig?

Det skjønner jeg at du er, jeg kan ikke tro det ennå... Er nok derfor jeg tester til jeg blir gal, nekter å tro på strekene :P Men selv om du er på rugedag 6 så er du 11 dager etter uttak og da er det ikke helt usannsynlig lenger å få svake streker. Er dumt å sammenligne rugedager ettersom de kan variere en del med tanke på hvilken dag man setter inn egget. En blactocyst er ikke langt unna å feste seg når det blir satt inn og hos mange begynner egget å produsere lave nivåer av hcg like etter festing. Jeg har testet positivt ca 9 dpo alle gangene jeg har vært gravid. Litt vanskeligere å vite med IVF ettersom Ovitrellen kan lure, men det er 13 dager siden du tok den og da er det med all sannsynlighet ikke den som gir utslag :D Jeg er sikker på at streken din er ekte jeg :D Strekene blir nok sterkere skal du se ;)

Skrevet

Takk for den positive peptalken ! :) Kommer nok til å henge mye rundt på dette forumet resten av rugetiden føler jeg :) Ha en superfin dag alle sammen og rug for harde livet! :)  (nå må jeg lage mat før mannen kommer hjem) 

Skrevet

HCG i dag var på 220 og på mandag var den 108, så det er bra... da krysser jeg fingre for at det utvikler seg normalt videre...:-)

Skrevet

Hurra Molly76! Det må være en god følelse?

Her er streken svakere enn igår, men gir ikke opp. 1 uke siden innsett Idag...

Skrevet

HCG i dag var på 220 og på mandag var den 108, så det er bra... da krysser jeg fingre for at det utvikler seg normalt videre...:-)

Gratulerer så mye :D :D :D Og kjempe flott stigning, dette lover veldig godt<3!! Jeg er så spent på blodprøve i morgen, er kjempe nervøs for synes ikke testene mine er sterke... Men CB med kryss er sterkere i dag enn i går og i forgårs. Har du tatt graviditetstest de siste dagene? Hvordan er strekene dine?

Skrevet

Du må ikke gi opp :) Du er fremdeles et stykke unna testdato :D Håper alt jeg har for deg <3

Skrevet

Her er dagens test, bildet er tatt innen 3 minutter etter den ble tatt:

Rugdag 13 (15 dpo)

Synes streken er litt svak jeg, hcg bør jo være rundt 100 +/- i dag eller?
Skrevet

så spennende med blodprøver i morgen kanskjesnart86 ! Testen er jo tydelig positiv og innen tiden :) Dette er nok riktig, selv om jeg forstår at du venter litt med feiringen med tanke på historien din. Mine tester har slike svake streker, men de dukker ikke opp før etter 4-5 min :( men som du sier, det er tidlig enda :)

Molly76: Det er jo en kjempefin stigning! Hva sa legen? Kan du juble nå? 

Skrevet

1 uke siden innsett testet jeg helt blankt.... er jo litt for tidlig for deg ennå...kan jo være ovitrellen som er på vei ut ?

Jeg er lettet og redd på samme tid :-) vanskelig

Skrevet

Klinikken er fornøyd med HCG stigningen.... vet ikke helt hvorfor jeg kjenner en veldig uro fortsatt !!! :huh:

Skrevet

Gratulerer så mye :D :D :D Og kjempe flott stigning, dette lover veldig godt<3!! Jeg er så spent på blodprøve i morgen, er kjempe nervøs for synes ikke testene mine er sterke... Men CB med kryss er sterkere i dag enn i går og i forgårs. Har du tatt graviditetstest de siste dagene? Hvordan er strekene dine?

Takk  :)

Min strek på testen viste lik farge som den vannrette streken. 

Er ikke så sikker på om styrken har noe og si :-)

Skrevet

1 uke siden innsett testet jeg helt blankt.... er jo litt for tidlig for deg ennå...kan jo være ovitrellen som er på vei ut ?

Jeg er lettet og redd på samme tid :-) vanskelig

oi, ser jeg kommenterte stigningen to ganger :P hehe...jaja, litt forvirra i disse dager.

Skjønner uroen din, men det er ikke for godt til å være sant, det er sant ! :) Du må bare puste med magen og tenke at nå har et lite mirakel klamret seg fast inni der og forhåpentligvis har det ikke tenkt seg ut før om ca 8 mnd :) 

Skrevet

Hurra og gratulerer til dere som har testet positivt:-)) og masse lykke til i morgen kanskje snart:-) Jeg tror og håper jeg ser dere alle inne på 1. trimester snart:-) Og Molly76; det er helt naturlig å være urolig i starten, jeg er 9+6 i dag og fortsatt urolig for at noe skal skje;-)

Skrevet

Hurra og gratulerer til dere som har testet positivt:-)) og masse lykke til i morgen kanskje snart:-) Jeg tror og håper jeg ser dere alle inne på 1. trimester snart:-) Og Molly76; det er helt naturlig å være urolig i starten, jeg er 9+6 i dag og fortsatt urolig for at noe skal skje;-)

Tusen takk for det, det samme til deg :) Hvis blodprøven er fin i morgen så lister jeg meg absolutt inn på 1. trimester :D :D

Skrevet

Den sterkeste streken jeg noen sinne har fått er i dag rugedag 13 (15 dpo) etter dagens andre toalettbesøk:

Rugedag 13 (15 dpo)

Nå lover jeg å ikke teste mere... Eller så mye ;P Skal ihvertfall ikke kjøpe flere ;) Har en bunke med billigtester igjen, fare for at de blir brukt opp da, elsker å se disse strekene :D
Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Bare test i vei du ;) Men gravid er du ;)

Jeg blir gal av å vente på at test dagen skal komme. Har vært fast bestemt på å ikke teste før 1 juli. Men har jo selv et lager av billigtester som jeg gjerne kan kvitte meg med. Har så lyst til å teste allerede imorgen, men er livredd for at det skal bli negativ test. Spesielt siden Ullevål sa at jeh skulle vente 3 uker etter innsett med test, men etter en liten samtale der sa de at joda det er helt greit å teste fra 2 uker etter innsett, men ikke før.

Kan ikke si at jeg har noen symptomer, ingen ømme pupper, kun litt kløende, såre brystvorter og hovne litt harde bryst kun på kveldene. Og masse romstrering i magen. Prøver å tenke positivt. Tror det er viktig :)

Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Bare test i vei du ;) Men gravid er du ;)

Jeg blir gal av å vente på at test dagen skal komme. Har vært fast bestemt på å ikke teste før 1 juli. Men har jo selv et lager av billigtester som jeg gjerne kan kvitte meg med. Har så lyst til å teste allerede imorgen, men er livredd for at det skal bli negativ test. Spesielt siden Ullevål sa at jeh skulle vente 3 uker etter innsett med test, men etter en liten samtale der sa de at joda det er helt greit å teste fra 2 uker etter innsett, men ikke før. Så symptomene dine er absolutt ikke negative, jeg har troen :D <3

Kan ikke si at jeg har noen symptomer, ingen ømme pupper, kun litt kløende, såre brystvorter og hovne litt harde bryst kun på kveldene. Og masse romstrering i magen. Prøver å tenke positivt. Tror det er viktig :)

Hehe, synes det nesten er litt flaut at jeg tester så mye, skulle laget en forening for testomane... Blir jo nesten avhengig jo ;P Det er veldig lurt av deg å vente lengst mulig, er så tungt å oppdage kjemiske graviditeter.  I tilegg er det få som får positive tester så tidlig som jeg gjør. Ettersom jeg vet at mange av mine egg er syke så er det allikevel en liten trøst at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til når det ikke går rette veien.

Jeg hadde masse murring både i korsrygen og livmor frem til i forgårs, har roet seg mye nå. Kjenner litt innimellom. Mitt sikreste tegn på graviditet har vært hovne brystvorter, dette er noe jeg kun når jeg produserer hcg. Ellers tror jeg Lutinusen er skyld i mange av mine symptomer.

Skrevet

Ser at noe av det jeg skrev kom inni det du skrev, hehe

Skrevet (endret)

Takket være det svaret ditt er jeg enda mere bestemt på å vente til 1 juli. Så nå venter jeg. Takk :D

Jeg krysser alt jeg har for deg. Denne gangen går det bra :)

Endret av Pfefferkorn with a Bump?
Skrevet

Så morro å høre kanskje snart! :D Gratulerer! :D Spennende med blodprøven imorgen nå :)

Her ble det en test idag, selvom jeg hadde tenkt å vente.

Blendahvit! Og små blødninger. Murringene i går og idag var nok ikke positive.

Tipper tr er rett rundt hjørnet allerede :( Nederlag asså!!! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...