Gå til innhold

Man blir jo ikke mett av sunn mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt om kostholdet. Problemet er jo st jeg aldri blir skikkelig mett. Kan bli mett der og da, også er jeg sulten igjen etter en time. Føler jeg bare går å spiser hele dagen. Fyser på en skikkelig burger bare for å bli skikkelig mett.

Tips? :D

Anonymous poster hash: b05f9...5fb

Skrevet

Hva legger du i sunn mat da? Hvis du lever på salat er det ikke rart du ikke blir mett...

Anonymous poster hash: 838ae...50a

Skrevet

Da må du prøve å lage nye retter. Spent på hva du lager som metter så lite? Husk at du kan spise sunt fett (avocado, olje, nøtter, fet fisk) og det metter jo lengre. Jeg har også lagt om kostholdet, og de første 2-3 dagene er man ikke så stappmett som før, men for min del er det fordi jeg prøver å kutte litt ned på mangde også.

Anonymous poster hash: 197eb...d81
Skrevet

Fyll på med grønnsaker med fiber i som metter. Brokkoli, blomkål osv. Gulrøtter/kålrot som mellom måltid? :-) 

Havregrøt er et godt alternativ til frokost, eller omelett.. Omelett holder meg mett i mange timer iallefall. 

Anonymous poster hash: fb527...fa0
Skrevet

Tuller du?

Jeg spiser fisk, rent og magert kjøtt (kylling, kalkun, svin, storfe uten fett etc), magre melkeprodukter som cottage cheese, mager kesam, mager vaniljekesam, grønnsaker, frukt og bær. Og jeg er stappmett!

Det er da bare typen matvarer som du da åpenbart velger feil av.

Anonymous poster hash: d5fb2...be4
Skrevet

Du må kanskje øke proteininntaket ditt for å bli mett?

Spis mye kylling, magert kjøtt, magre meieriprodukter, bønner og linser, fisk osv. Alltid proteiner til hvert måltid!

Anonymous poster hash: 5d234...b23

Skrevet

Hvis du bare spiser grønnsaker så skjønner jeg at du ikke blir mett. Brokkoli, blomkål og lignende vomfyll blir man overhode ikke mett av.

Anonymous poster hash: dfd99...be6
Skrevet

Spiser mye fisk, kalkun, kylling og svin. Har alltid grønnsaker til.

Omelett spiser jeg, ikke prøvd havregrøt..

Jeg bare blir så utrolig fort sulten igjen. Fyser på en skikkelig burger bare for å bli skikkelig mett... :P

Er ganske lita, og har aldri spist noe voldsomme mengder, så er ikke det at jeg spiser mindre enn før heller..

HI

Skrevet

Men da handler det ikke om sult, for en hamburger metter ikke mer enn en haug kylling. Da handler det bare om fristelse og det at du har lyst på noe junk.

Anonymous poster hash: d5fb2...be4
Skrevet

Mulig, men etter en burger er jeg mett ihvertfall tre timer etterpå.. Det er jeg ikke om jeg spiser en diger porsjon fiskemiddag f.eks..

HI

Skrevet

Men lag deg burger :) Kjør karbonadedeig, egg, salt, pepper og litt potetmel/ fiberhusk i foodprossesor. Kjøp grove burgerbrød. Ha på salat, løk, tomat, sylteagurk, lettost, lettdressing. Mmmmnam. Tror jeg må lage meg burger i morgen :)

Anonymous poster hash: 197eb...d81
Skrevet

De periodene jeg spiser sunt så går jeg også og er småmett og fyser på en skikkelig pizza og brus. 

Tror du trenger dessert, jeg. 

Hvis du er som meg, litt for vant med raske karbo`er ett par ganger om dagen, så blir blodsukkeret litt "snurt" etter en vanlig, sunn middag. 

Forsk deg fram til noen sunne gode desserter med frukt og bær, og ha noe å knaske på i skapet som f.eks nøtter og litt rosiner. Dadler er min favoritt, gjerne i fryseren så de blir kjølige. Trenger bare tre-fire stykker så er jeg mett igjen. 

Anonymous poster hash: 9189c...c37
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hæ? Jeg spiste feks. Gresk salat til middag i dag, med full pakke da, Oliven og dets og tatziki. Spiste et grovt pitabrød til. Jeg var skrubbsulten, og er skikkelig mett nå. Jeg er kanskje rår, men eter jeg en Birger hender det at jeg bare blir passe mett. Måjo ha to da, og da får jeg murstein i magen... Jeg kommer til å holde meg mett til ca 21, da spiser jeg kvelds... Det er jo vel greit om du ikke er mett så jolla lenge, man skal jo spise ofte...

Skrevet

Noen trenger mer karbohydrater (de riktige) enn andre for å bli mett.

Blir mett der og da, men blir fort sulten igjen. Sjekk ut bloggen til Anettemarie.no

Bla deg litt i arkivet, en stund tilbake hadde hun hjelp fra en PT med utdannelse innen ernæring, og kunne mye om nettopp dette:)

Anonymous poster hash: 83d1c...000

Skrevet

Hæ? Jeg spiste feks. Gresk salat til middag i dag, med full pakke da, Oliven og dets og tatziki. Spiste et grovt pitabrød til. Jeg var skrubbsulten, og er skikkelig mett nå. Jeg er kanskje rår, men eter jeg en Birger hender det at jeg bare blir passe mett. Måjo ha to da, og da får jeg murstein i magen... Jeg kommer til å holde meg mett til ca 21, da spiser jeg kvelds... Det er jo vel greit om du ikke er mett så jolla lenge, man skal jo spise ofte...

Uff, synes i grunn mest synd på Birger jeg da...

Anonymous poster hash: 5d234...b23

Skrevet

Tusen takk for tips dere =) Skal skjekke ut den bloggen =)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...